{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
553 visninger | Oprettet:

Dækken-/bokstid {{forumTopicSubject}}

Hej:-)
Nu begynder det jo at blive koldere. Så jeg kunne godt tænke mig at høre hvornår i putter dækkener på, og hvad i evt giver på.

Mine ponyer (2 shettere og en oldenborg fjordhest blanding) står ude hele året. Men efter den nye lov skal blandingen ind i vinterhalvåret.

Så hvornår ville I sige det er koldt nok til at lukke ind? Hvornår giver I dækkener på? Hvilke dækkener på?

Tak på forhånd:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dækken-/bokstid
  • #1   28. sep 2016 Ifølge ny lov skelnes der da ikke mellem shetlandsponyer og andre heste? Alle der går ude 24/7 i efterår/vinter perioden skal have adgang til læskur med tør bund smiley

  • #2   28. sep 2016 Malene smiley
    Når, havde ellers læst det et eller andet sted, men jeg kan allerede se at hun sætter en anden pels end de to andre gør.

    Hun stod hos gamle ejer på boks hele vinteren. Så jeg vil jo mødig have at hun fryser:)


  • #3   28. sep 2016 Min går stadig på døgnfold - kommer ind fra på søndag. Hun har haft dækken på om natten de sidste 14 dage og intet om dagen. Pt har hun 150g på om natten. En dag som i dag, hvor det skal blæse lidt, ikke ret meget regn eller sol og temp på 15-16 grader får hun regndækken på her om dagen, og så det andet igen til natten. Min begyndte at blive lidt kold om morgenen, når jeg var hos hende, så derfor har hun fået dækken på.

  • #4   28. sep 2016 Mine (dv og pony blanding) står stadig på døgnfold, de kommer ind midt i oktober slut oktober indtil da står de ude og hygger sig..

    den store har haft dækken på den sidste 1,5måned on/off, pt har hun det på hver eneste nat og dage som i dag hvor det blæser meget har hun det på hele tiden.
    hun går med regndækken M/fleece i..

    Ponyen har regndækken på de dage hvor det regner meget ellers ikke og regner ikke med hun for det på fast før de begynder at komme ind..


  • #5   28. sep 2016 Mine går på døgnfold og havde de skulle ind på stald var det blevet en gang i november/december måned.
    De har ikke dækken på.


  • #6   28. sep 2016 Hvad er det for en lov, du omtaler? smiley


  • #7   28. sep 2016 Min pony går med et regndækken lige nu;)

  • Line M
    Line M Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 114
    #8   28. sep 2016 Alle heste må gå i løsdrift, så længe der er et læskur med plads til alle og tørt leje. Vi har selv en sportspony med tynd araberpels og en cob, som går ude året rundt uden problemer. Ponyen får dog dækken på, når det begynder at regne i lang tid af gangen, og nattemperaturen kommer ned under 5 grader. Jeg tror egentlig godt, at han kunne klare en vinter uden dækken, men han er ikke helt vandtæt som de andre, så han kommer til at fryse, når det regner i mange timer.

  • #9   28. sep 2016 Line M

    Vi fik ellers at vide at hun ikke måtte stå ude pga den nye hestelov? Så jeg er lidt forvirret. Men på den anden side har jeg ikke lyst til at hun skal stå ude året rundt. Da hun ikke har været vandt til dette. Hun er nemlig også lidt en frossenpind.:-)


  • #10   28. sep 2016 Min står inde om natten og på fold om dagen fra 8-15. Han begyndte fra i går, at få regndækken med fleece på. smiley

  • #12   28. sep 2016 Billy går med dækken hele dagen nu(;
    Og de kommer ind og natten:) ponyerne skal ind den 1 okt. Hvis de ikke har et læ skur


  • #13   28. sep 2016 Flere af hestene i stalden ved mig, er fuldklippet, og har ingen dækkener på endnu.

    Heste sætter primært pels efter lys. smiley


  • #14   28. sep 2016 #12
    Hvor har du ideen fra at de skal ind første oktober???

    Det passer ikke med mindre end vi taler om dine egne heste


  • JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 83 Følgere: 78 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.934
    #15   28. sep 2016 Vores har fleece på om natten og har ikke haft tøj på på fold, tror faktisk ikke jeg nogensinde har haft så mange "nøgen" dage med den gamle som i denne sommer idag er vejret blæsende men ikke koldt hos, vi er så priviligeret at vi kan skifte efter vejret om morgenen hver dag og igen til natten smiley

    Men mon ikke det snart er hverdag med tøj på igen smiley



  • Line M
    Line M Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 114
    #16   28. sep 2016 Dem, der har givet dig den besked , har misforstået loven. Prøv at Google og læs den selv. smiley

  • #17   28. sep 2016 Min har fået regndækken på i dag. Han går stadig på døgnfold men jeg ville egentlig gerne have ham på boks, det er desværre bare ikke min beslutning før på lørdag hvor jeg flytter.

  • #19   28. sep 2016 Min fik regndækken på i dag, og så kommer de på boks fra søndagnat smiley

Kommentér på:
Dækken-/bokstid

Annonce