{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
749 visninger | Oprettet:

Ang hesteegndom hjælp {{forumTopicSubject}}

Mig og manden har kig på en lækker gård.
Men har nogle spørgsmål inden køb self smiley
Jer der har egn gård her inde hvad skal jeg sætte af penge til og hvad koster de kære heste at have et at gå hjemme ca. Altså el vand osv smiley

Håber i kan komme med nogle forskellige budgetter for jeres gård og osv smiley

Vi er første gangs køber så alt hjælp og råd og fif søges

Jeg takker på forhånd


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ang hesteegndom hjælp
  • Line M
    Line M Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 114
    #1   4. okt 2016 Prøv at søge på hestenettet og herinde, der ligger mange tråde om samme emne.

  • #2   4. okt 2016 Det er jo forskelligt, hvad hestene koster at have hjemme. Er der eksisterende stald/bokse ? Er der ridebane ? Kan du ride til ridehal, eller skal du kører ? Er der hegn ?

    Jeg har to konkurrenceheste hjemme, hvoraf den ene er en easykeeper og den anden skal have alt det han kan æde.
    Om sommeren får easykeeperen foder for 300 kr om måneden, om vinteren for 1200 kr om måneden ( incl hø/wrap) Ham der skal have hvad han kan æde, han får for 700 kr foder om sommeren, og for 2000 kr om måneden om vinteren.

    Boksene har vi selv bygget - 3 stk til 8000 kr.
    Så skal der købes strøelse til boksene - jeg har valgt træpillesmuld for at minimerer tømning af mødding. Det koster 250 kr/pr hest/pr måned. Og da de ikke går på døgnfold så er det en fast udgift hver måned.

    Vand og el har jeg ikke regnskab på - heldigvis bor vi et sted med meget billigt vand.

    Da jeg skal kunne træne mine heste, så er det et krav at have en hestetrailer og en bil som kan trække den. Ridehuskort koster alt mellem 1200 kr for et årskort, og 300 kr for et månedskort.
    Jeg har lige fået anlagt 20x40 ridebane - den var billig til 50.000 kr. Og så er det hegn og hegnspæle, samt læskure på to folde - det har kostet ca 15.000 kr, og så skal det holdes ved lige når der ryger en pæl ect.

    Nogle vintre vælger jeg at opstalde hestene ude i perioden fra nov-marts, for at få trænet mere kontinuerligt, og for at kunne holde fri enkelte dage hvis det er. Det er jo svært når de står hjemme, og der kun er dig til at passe dem 24/7, hverdag, weekend, jul og nytår.

    Vi har fravalgt at lave hø/wrap på vores jord - så der bliver lejet brakpudset et par gange årligt i stedet. Og hø/wrap købes til vinteren hos lokale.

    Der er mange skønne stunder ved at have hestene hjemme, men også besværlige og kedelige uden så meget socialt. Mange går i står, når de først flytter hestene hjem, og ridningen stopper, og hyggen og klappeheste tager over. Så man skal være udadventet menneske, og være god til at udholdenhed til at ride også når det er koldt og pløret.

    Mvh Charlotte


  • #4   5. okt 2016 Vand ved jeg ikke vi har eget vandværk , men jeg ved at om vinteren drikker de ca 30 L ude når vores vandkopper er frossen , pr hest .
    El der er vores el regning steget med 6500 kr det første år vi havde stalden.
    Vi gav 60 000 kr for 9 bokse.
    Vi har opstaldning desværre kun 3 stk og så mine drøtres 2 , vi bruger 4 mini big hø om mdr på de 3 der for hø , og ca 3 wrap på de 2 der for det.
    Savsmuld for jeg for savværk det er ca 1000 kr om mdr
    Foder er ik meget ca 400 til de 2 .
    Smed hver 6 uge men det har man jo også ude.


Kommentér på:
Ang hesteegndom hjælp

Annonce