{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
744 visninger | Oprettet:

Hjælp pony valg {{forumTopicSubject}}

Hej det er sådan jeg snart skal have ny pony.


Vi har set på en man både kan låne og købe hvad vil i gøre

Info

5 år
1,49,9
Max 1
Dressur pony med kæmpe talent og villig
Springpony. Har aldrig prøvet andet en den har fået høje point til kåring
Kærlig
Kan rides alene
Går lige i trailer

Mit spørgsmål er jeg er springrytter og satser efter en springpony og vi ved ikke om denne vil kunne komme til at springe ok højder og ikke kigge

Men det er godt nok en fantastistisk 1 som virkelig har kapacitet til dressur men måske også spring

Hvad ville i gøre ?

Ved ikke om det er rigtig kategori smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp pony valg
  • #1   7. okt 2016 Du er nød til at se den springe, og prøvet at tage et par små spring. Evt. få hjælp af en som har noget erfaring med springning, både fra ryg og som kig fra jorden.

  • #2   7. okt 2016 Den har sprunget før men aldrig til stævne og Hende der låner den lige nu er kun dressur rytter hun tør ikke at springe smiley

    Og mange tak


  • #3   7. okt 2016 Jeg ville stadig se den springe og afprøve det selv eller få en til at gøre det for mig.

    Du kan ikke bruge hvad den angiveligt har gjort på et tidspunkt, det kan have ændret sig siden da. smiley

    Ellers er det lidt et sats, det kan jo så enten gå godt eller skidt.


  • #4   7. okt 2016 Ja kan da spørge om hun vil springe på den

    Men ja det er lidt et sats men vi vil kun låne for den kan stadig vokse smiley

    Jeg vil hvert fald se den spring måske selv prøve det hvis det er det går godt kan det komme på tale at låne den for den står også stille ved klipning osv smiley


  • #5   7. okt 2016 Nu bliver jeg nysgerrig: går den med sko? smiley Har den været til måling?

    Men jeg er enig du er nødt til at prøve den først. Det bedste ville være at se det og så prøve selv, men det lyder ikke som om du kan få den vist i springning smiley
    Har du i det mindste set den i løsspring? Det er ikke det samme som med rytter, men bedre end ingenting smiley


  • #6   7. okt 2016 149,9? En pony må ikke være mere end 148, og har den sko på for resten er det godt nok nogle voldsom tykke sko.

  • #7   7. okt 2016 Jannie #6:

    Den er pony så længe den er under 149,9 med sko. smiley

    Det korrekt det officielle mål er 148cm max for kat. 1.
    Har hesten sko på må man tillægge 1 cm, således at hesten kan være 149 med sko.
    Dertil kommer at man runder ned til nærmeste hele cm, og derfor må en kat. 1 pony med sko måle 149,9cm og uden sko 148,9cm.


  • #8   7. okt 2016 Tak for forklaringen Sabine smiley Synes også det lød lidt mystisk men tænkte det måtte være noget i den stil smiley

  • #9   7. okt 2016 Hej Trådstarter.

    Hvis vi nu gør et tankeeksperiment:
    Hvad sker der hvis du køber denne pony og du opdager at den kun er middelgod til spring?
    Vil du ærgre dig gul og blå - eller pludselig vælge at elske dressur fordi din pony er genial?

    Hvis du vil ærgre dig ved at undvære spring, så køb en afprøvet springpony.
    Hvis du er villig til at se en ny dør åbne sig når en dør lukker i, så synes jeg at du skal overveje denne pony.

    Du lyder meget positiv i din beskrivelse af dyret, på trods af at du måske ikke kan bruge den til din yndlings ride genre.
    Og det vigtigste når man brænder mange penge af på en ny hest, er vel man kan trives med dyret


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #10   7. okt 2016 du ender med stor sandsynlughed med en hest og ikke en pony.. lad være..

    ogdå er det dumt at købe en dressur pony, når du søger en springpony


  • #11   7. okt 2016 TS jeg synes du skal spørge dig selv om du er villig til at tage chancen og købe en pony, som 'måske' kan gå hen og blive til en hest. Om du er villig til at købe en pony, som 'måske' ikke har kapacitet nok til det du vil, men er god til dressur. Et alternativ kunne jo være du red både spring og dressur på den. Der skal altid dressur til før du kan springe.. smiley

  • #12   7. okt 2016 Hvis den som 5 års er målt til 149,9 cm, ville jeg aldrig investere penge i den.
    Den er først færdigmålt når den er 8 år - og det er der en grund til!
    Mange ponyer (og heste) vokser til de er 6-7 år. Dertil kommer at muskelsætning kan skubbe torntappene yderligere op, så hesten (ponyen) får et højere mål.
    Så det er noget af et sats at regne med at den bliver ved med at holde ponymål.
    En lille hest er som bekendt slet ikke så meget værd som en stor pony, så den vil tabe voldsom værdi hvis den går over, samtidig med at du pludselig er tvunget til at ride hesteklasser hvor den vil få det langt sværere når det kommer til springning.


  • #13   7. okt 2016 Mette ja har også selv prøvet den og rider den tit den springer godt på små spring med rytter og godt i Løspring
    Doktor Who ; tak
    AMT : hvis det var ville vi ikke købe den men låne den for det er sandsynligt den ender som en lille hest og nej men det kan jo være jeg blev glad for det når jeg fik en pony der virkelig kunne smiley
    Freja: det havde jeg også tænkt mig men som sagt vi vil ikke købe den da den nok går over til hest og det kan være den ikke vil springe smiley
    Gitte : det havde vi også tænkt over derfor vil vi ikke købe men måske låne og ja den vil mindste meget værdi smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #14   7. okt 2016 amigo: men hvorfor overveje at låne en pony som ikke lever op til de kriterier du har? smiley

  • #15   7. okt 2016 Det er svært at sige det med højde.. Min gamle pony, som jeg havde fra den var 2,5 år til den var 8, blev målt fra den var 4 og til den var færdigmålt til alt mellem 146 og 148 - seneste var 146. Det handler også rigtig megt om, hvor anspændt ponyen er ved at blive målt. Spænder den op bliver den større end hvis den slapper mere af.

  • #16   8. okt 2016 Johanne du skal da finde en som Clint han er sød springer godt og går godt dressur en som ham ville du kunne nå langt med i både spring og dressur smiley

  • #17   8. okt 2016 Kandis tak. smiley

    Amt det har du ret i
    Janie ja det er det

    Men må ride nogle gange i ugen på den så nu ser vi. smiley


  • #18   8. okt 2016 Ja jeg ville ikke investere tid og penge i den. Den bliver højest sandsynligt en lille hest. Og når det er usikkert mht springningen så er det ikke det værd. Tænk også på hesten, er det okay imod den at skabe et forhold til den, flytte den, for så at flytte den tilbage igen når det ikke dugger? Find du hellere end pony du er sikker på lever op til dine krav, alt andet er ikke fair smiley

    Mvh TT


Kommentér på:
Hjælp pony valg

Annonce