{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
605 visninger | Oprettet:

Ridetøj? :) {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
Jeg sider og laver ønskeseddel, og jeg har virkelig brug for noget ordentligt udendørs tøj. Jeg har været vant til at køre i hal, men banen står snart færdig herhjemme, og det betyder hesten skal rides ude det meste af året. (Også i dårligt vejr)

Så hvad rider i, i?
-Når det står ned i stænger som de sidste par dage. smiley

Og hvad med sadlen, de har jo ikke godt af vand? Findes der en form for betræk, så den ikke modtager alt det vand?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ridetøj? :)
  • #2   20. nov 2016 Hmm, den virker ret smart. Dækker sadel og ben, men er den ikke træls og ride i? smiley

  • #4   20. nov 2016 Er bange for letridningen i den, nemlig.
    -Er der nogle der har erfaring med den? smiley


  • #5   20. nov 2016 Jeg er super glad for mine ride tights fra Hooks.dk

    De har både en let sommerversion og tights med let foer og angiveligt vandafvisende.
    Er det pisse koldt som i dag, så kommer du ikke udenom overtræk bukser og gerne skiunderbukser eller ridebukser indenunder.

    Mange sværger til varme jakker. Jeg sværger til lag på lag. Skiundertrøje eller andet som er isolerende og svedtransporterende, så du ikke fryser efter at have svedt en smule
    God fornøjelse


  • #6   20. nov 2016 Jeg fryser så ej nemt, har i dag kun haft tynde bukser og min lange vinterjak på. Rider hele året rundt i skiundertøj og ridebukser. -Dog i ridehal, så tror ikke det bliver nødvendigt med så meget varmt tøj igen, mere tøj der ikke bliver gennemblødt. smiley
    -Vil lige kikke på de tights der. smiley


  • #7   20. nov 2016 Har du et link til dem, kan simpelthen ikke finde dem.. smiley

  • #8   20. nov 2016 har et par softshell ridebukser med fleec inde under, virkelig lækre!
    Står det decideret ned i stænger, ja så bliver de selvfølgelig også våde.
    Men smådryp og kold blæst tager de smiley


  • #9   20. nov 2016 Jeg har sådan et regnovertræk som thomine linker til. Bruger det altid hvis jeg skal i skoven og det er dårligt vejr. Det bliver hvor det er, dækker sadlen godt og genere ikke:) min pony har så heller ikke så meget rygsving, så ved ikke om det ville genere hvis man har en hest med stor gang smiley

  • #11   20. nov 2016 Hooks kalder dem leggings.

    Klik på rytter - dame - bukser.
    Det er de to sidste modeller jeg sværger til


  • #12   21. nov 2016 Synes selv at det er svært at finde en ordentlig ridejakke der ikke koster en hel bondegård. Så det jeg gør er at jeg holder øje når fx Salling har tilbud, der er fx Black friday på fredag. Så finder jeg en god og billig vinterjakke derude. Fandt en for 2 år siden der var sat helt ned til 40 kr (lyder som en l*rte jakke - men nej) fantastisk varm lang vandtæt vinterjakke, som du aldrig havde fundet til de penge hvis det var ridemærke.

    Jeg rider også ude det meste af året, rider stadig med jakken til 40 kr., og ellers bare lag alt efter vejr. Hvis det regner kan jeg godt finde på at ride i staldstøvler så mine ridestøvler ikke bliver våde. Min sadel har ikke taget skade af vand smiley og ridehjelm hvor ydersiden er plastik, så kan den nemt bare lige tørres over når den er våd eller beskidt.

    Rider også nogle gange med en pandelampe når der er mørkt og jeg skridter udenfor dressurbanen.


  • #13   21. nov 2016 For mig at se er dem fra Hooks ikke vandtætte, og de skal iøvrigt have full grip, hvilket jeg glemte at skrive. smiley

    Tomine - Har du selv prøvet, de sidste du linker til? For dem er jeg ret så vilde med, men bange for man blive våd på bagsiden af låret.. smiley

    Line og Pondi - Min hest har en stor gang, og vi ville skulle ride rimelig seriøs dressur i den. smiley


  • #14   21. nov 2016 Ja okay, så tror jeg det ville blive lidt et problem at ride letridning i den:)

Kommentér på:
Ridetøj? :)

Annonce