{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
472 visninger | Oprettet:

kaput korsbånd (hos mig) nogle erfaringer? {{forumTopicSubject}}

Hejsa HGér jeg er i den dumme situation at jeg er kommet til skade med mit knæ for en mdr. siden og kan nu se på min e-journal at mit forreste korsbånd er revet helt over..

jeg mangler stadig at få snakket med ortopæden igen og få "svaret" der står på min e-journal..

jeg ville bare gerne høre fra andre der har været i samme båd, både gode historier og de mindre gode...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kaput korsbånd (hos mig) nogle erfaringer?
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #1   2. dec 2016 nu har jdg ikke selv haft det, men kender mange der har haft + min kæreste genoptræner en del.

    her fra er erfaringerne gode, hvis man gider følge sit genoptræningsprogram 110% hver evigt eneste dag og og laaaaaaaang tid efter..


  • #2   2. dec 2016 jeg har i hvert fald ingen planer om at skippe eller springe over hvor gærdet er lavest.... jeg står måske overfor OP pga. nogle ledbånd, samt jeg dyrker spring gymnastik, tænker ikke ridning er den stor hindring!?
    Dog går jeg med Don Joy på nuværende tidspunkt og skal ikke nyde noget af at ride....


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #3   2. dec 2016 altså ridning ville være enormt dumt at gøre inden at genoptræningen er færdig (6 - 8 måneder)

  • #4   2. dec 2016 jeg fik overrevet mit forreste korsbånd for 3 år siden. jeg har fået et rigtig godt resultat ud af det. ingen smerter i dag. du kan være heldig det går godt. og du kan være uheldig du går gener resten af dit liv. det 50/50.
    hvis man rider at træne inden op. og være flittig efter op så er chancen for et godt resultat bedst
    jeg blev opereret i Silkeborg. og kan kun anbefale dem smiley


  • #5   2. dec 2016 hvis man gider at træne*

  • #6   2. dec 2016 du skal sammen med en fysioterapeut lave en vurdering med hensyn til ridning
    det er en anden operationen jeg har været igennem. men jeg må først efter 4 måneder bare sidde på min hest


  • #7   2. dec 2016 Jeg kom til skade med knæet for fire år siden. Min knæskal gik af led, korsbåndet revet over, knæskallen flækkede. Det var rigtig hævet i et halvt år, så jeg kunne ikke opereres. Jeg gik med skinne stort set hele tiden I det halve år, da knæet ellers blev ved med at hoppe af led. Efter syv måneder kunne jeg endelig opereres, da hævelsen var faldet. Grund af de lange forløb blev mit ben stift og kunne ikke bøje. Et år efter blev mit ben erklæret otte procentskadet. I dag kan jeg bøje det er næsten helt. Jeg rider igen, men musklerne er ikke så stærke som de har været, så det kræver hesten står bomstille når jeg hoppe op.. men udover det kan jeg ride uden problemer som før.. kan også løbe m.m. Men bruger jeg ikke lår musklen nok i en periode, så begynder knæet at gøre ondt..

  • #8   2. dec 2016 tak for input jeg satser på at jeg er ok heldig mht skaden og må høre hvad ad ortopæden har at sige....
    gad godt nu med det samme jeg dur sku ikke til det her lort >:(


  • #9   2. dec 2016 jeg har revet forreste korsbånd og en masse andre skader i knæet og er kommet mig 100 %uden operation.
    det eneste der er med det nu er at jeg ikke tåler vrid, så glider knoglerne simpelthen fra hinanden, det har jeg kun oplevet én gang på 2 1/5 år ved en uheldig opsidning smiley
    jeg dyrker rigtig meget sport som gør musklerne er i topform, og operation er derfor ikke nødvendigt smiley
    (svømning, styrke træning, cykling, løb og self ridning)
    god bedring smiley


  • #10   2. dec 2016 (jeg var på hesten igen 3 uger efter uheldet)

  • #11   2. dec 2016 Som fysstuderende har jeg set et par korsbåndsopererede. Har indtil videre oplevet positive resultater, men du skal forberede dig på at det er en lang proces (1-2 år før det er helt ovenpå igen). Og så er det en rigtig god ide at holde regimerne og ikke bare knokle på med hvad man har lyst til, for så risikerer man at det nye korsbånd springer - det nye korsbånd skal have tid til at blive stærkt smiley

  • #12   2. dec 2016 ja jeg er helt med på at det er noget der tager tid og har indtil nu også gjort alt hvad der er blevet sagt jeg skulle! ikke lavet dumme ting ikke tænkt at det kan jeg sagtens og min skinne er på fra jeg står op til jeg går i seng....

  • #13   2. dec 2016 Glemte helt at sige: rigtig god bedring med knæet og held og lykke med genoptræningen smiley

  • #14   2. dec 2016 ihhh tak ???? min frustration ligger i at det ikke er til at finde kvalificeret hjælp med krikkedyrene ??

  • #15   2. dec 2016 Hehe, det problem kender jeg godt smiley Ingen kan gøre det så godt som en selv smiley

  • #16   2. dec 2016 jeg vil bare godt have nogen til at ride! stalden skal jeg nok ordne ?

  • #17   2. dec 2016 Ja, det er heller ikke altid nemt ..

  • #18   2. dec 2016 nej åbenbart ikke.... smiley

  • #19   3. dec 2016 Jeg har fået opereret mit korsbånd i slutningen af august i år, det var også revet helt over. Jeg begyndte at ride igen for en måned siden lige så stille og nu kan jeg ride rundt i alle tre gangarter. Men jeg startede også med at ride før jeg fik grønt lys af fys. Lægen der opererede mit knæ gav grønt lys til at jeg måtte ride i skridt 12 uger efter operationen.
    Den første uge til to uger efter operationen er det værste hvor man har ret ondt.
    Men det hele afhænger af din grund form inden operationen. Jo bedre form, jo nemmere er det at komme sig.


Kommentér på:
kaput korsbånd (hos mig) nogle erfaringer?

Annonce