{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.823 visninger | Oprettet:

Hvad er hun værd? {{forumTopicSubject}}

Ja.... nu blev det altså min tur til at spørge. Jeg skal ikke sælge, og værdien har ikke betydning for mig. Men tit i en samtale om min hest, bliver jeg spurgt om værdien på hende, og derfor vil jeg gerne høre, om det er helt hen i vejret. smiley

Mini Madsen er en hoppe på 6 år.
- 149,5 cm stg, men kan nok godt måles ned, for hun er målt med tommestok
- tilredet og rides bidløst
- islænderblanding med 3/4 islænder
- har tölt og pas, skal blot findes frem
- har aldrig startet stævner, men er nok på LC niveau
- tilkørt og kørt meget på tur (bidløst)
- kan rides af absolut alle, har været redet af flere børn og nervøse nybegyndere
- spooker ikke, bliver ikke nervøs
- redet på tur rigtig meget
- altid nem at håndtere, både på jorden og fra ryggen

Det er sådan umiddelbart lige det, jeg kan komme i tanke om. Lad mig høre, hvad I vil tro, hun kan koste.. Når jeg har fået en ide om, hvad I tænker, så skriver jeg, hvad jeg selv har tænkt smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad er hun værd?
  • #1   9. dec 2016 Kan hun gå lige op i trailer?
    Sygdomme/problemer?
    Hvordan med andre heste?
    Kan hun rides med bid?

    Mvh TT smiley


  • #2   9. dec 2016 Omkring de 16-20.000 ville jeg mene var en passene pris smiley

  • #3   9. dec 2016 omkring 15000

  • #4   9. dec 2016 15.000 tænker jeg også.
    Hvis jeg skulle sælge, havde jeg sat til 22.000 ca., så der var noget at slå af smiley


  • #5   9. dec 2016 Altså jeg plejer at svare, sådan ca. 3,50kr pr kg smiley Resten er liebhaveri.

    Umiddelbart tænker jeg omkring 10.000,-. En sød og flink (måske) pony, uden at have vist at den er sød og flink.


  • #6   9. dec 2016 Max. 10.000 kr. Den kan jo ikke rigtig andet end at være sød og flink. Og rent avlsmæssigt er den heller ikke noget værd.

  • #7   9. dec 2016 TT
    Hun kan læsses uden problemer, hvis traileren ikke er så stor. Altså, en almindelig størrelse trailer går hun i.
    Ingen sygdomme eller problemer. smiley Har ikke været redet med bid.
    Hun er fin med andre heste, men er altid nederst i hierarkiet.


  • #8   9. dec 2016 Jeg ville tænke at så er 13.000.kr en okay pris smiley
    En bundstabil pony. Dog ingen resultater, ingen stamtavle og måske et problem for en der gerne vil ride med bid.. smiley
    Jeg ved at desværre får vi ikke det VI synes at vores hest er værd. smiley
    Hvis du skulle på et tidspunkt sælge ville jeg have sat til 15.000.kr og forhandlet ned til 13. smiley

    Mvh TT


  • #9   9. dec 2016 Synes det er lidt sjovt at folk siger at hun må være maks 10.000 værd, bare forbi ponyen er sød og flink. Som jeg læser det, så kan hun meget mere end blot at være sød og rar. En stabil og rolig pony som både er tilredet og tilkørt i en alder af 6. Dem synes jeg altså ikke man ser mange af. smiley Har ikke lyst til at gætte en pris, da jeg ikke kender din hest. Men synes bestemt at hun lyder til at være mere end 10.000kr værd. smiley

  • #10   9. dec 2016 Men der er en milliard af den type pony til salg. Og der er ikke nødvendigvis ret mange der synes det er relevant at den er tilkørt.

  • #11   9. dec 2016 Jeg købte min 1'er (også en blanding) da han var 6, ligesom din. Han havde sprunget lidt, men overhovedet ingen grundridning på plads, kunne kun lige med nød og næppe styres i de 3 gangarter. Ikke trafiksikker, kunne ikke rides på tur alene, ikke trailervant og så var han desuden krybbebider og franskede for forbenene.
    Jeg gav 12.000 uden udstyr og pas, så din pony er helt klart mere end 10.000 værd! Den er trafiksikker, går i trailer, er stabil i alle 3 gangarter, er endda også tilkørt - jeg ville sætte den til 20.000 og være åben for bud. smiley ville ikke sælge for mindre end 15!


  • #12   9. dec 2016 Anne Julie: Hvor har du set den milliard ponyer henne? Har sjældent set en 6 års der kan de ting til under 10.000. Som Malene også nævner, så er ponyen også trailervant og trafiksikker. Og hun har sikkert potentiale til mere hvis man ønsker det.

  • #13   9. dec 2016 Synes godt nok at 10.000 eller mindre er voldsomt billigt, for en god, stabil turpony, som alle kan ride.

  • #14   9. dec 2016 Jeg har givet 8000 for hende, da jeg købte hende som 2 års, og med alt det arbejde jeg har lagt i hende, vil jeg mene, hun er meget mere værd nu end det. smiley

    Jeg ville selv vurdere hende til 25.000 - men man mener vel også altid selv, at ens hest er fantastisk smiley

    Jo, hun er mere end "bare sød og rar". Hun går rimelig stabilt og bærer sig selv rigtig fint bagfra. smiley


  • #15   9. dec 2016 Jeg tænker 15.000 kr ville være en okey pris for hende.

    Hun er en sød og køn blanding, men ikke interesssant for hverken seriøse ponyryttere eller islændereryttere.
    Dvs at hun vil være rigtig god som hyggehest/skovturshest/bidløs ect - og når hun nu er så god i hovedet, rar og nem, så synes jeg godt man kan tillade sig at forlange 15.000 kr for hende.
    Havde hun været mere "rå/uredet/uhåndteret" så havde jeg været nede i 10-11.000 kr.

    Hvis TS synes, at 25.000 kr skulke være den rigtige pris - så sig det til dem som spørg. Priser på heste er heldigvis så nemme, at før du har solgt hesten ved du reelt ikke hvad den er værd/hvadfolk vil give.

    Mvh Charlotte


  • #16   9. dec 2016 Jeg holder med på de 10.000kr. måske 12.000kr


  • #17   9. dec 2016 Haha, ja hun skal heldigvis aldrig sælges.. Jeg vil ikke af med hende for nogen pris overhovedet, så i og for sig er det jo ligegyldigt. smiley

    Det er bare tit, når man nævner for folk, at jeg i øvrigt har en hest, så er folk sådan "ååååh, sådan en er dyr, er den ikke? Hvad koster den?" smiley


  • Line M
    Line M Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 114
    #18   9. dec 2016 Jeg vil også holde på de 10-15.000,- For 25.000 kan man få en pony, som går la klasser i både spring og dressur på 6-10 år, og som samtidig kan "alt det andet", trafiksikker, ingen staldfejl, trailervant osv. Det er ikke fordi, jeg mener din hest ikke er det værd for dig, men markedet ser bare sådan ud, og indtil videre er der ikke mange købere til din slags hest. Du har heller ikke fået den ponymålt, så du ved reelt ikke hvor stor den er. Der er enorm prisforskel på en pony på 149 og en hest på 150. Så det er godt, at du skal beholde den smiley

  • #19   9. dec 2016 En "pony" på 149 er ikke en pony. Min er uden sko. smiley

  • Line M
    Line M Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 114
    #20   9. dec 2016 Grænsen går ved 148,9 uden sko og 149,9 med sko, da man altid runder nedad ved målingen. Så muligvis er din pony en pony, som du selv regner med smiley

  • #21   9. dec 2016 Tja, jeg er usikker, men specielt fordi hun er målt med tommestok. Har målt så præcist, som jeg kan. smiley Men det er muligt, at hun er hest, for hun er større end en anden på folden, der er målt rigtigt til 147 cm smiley

    profilbillede
  • #22   9. dec 2016 Hej TS
    Det lyder som en rigtig fin pony du har der og det er lige præcis sådan en hest jeg ville give mange penge for. Jeg er ikke på udkig efter hest, men sådan en hest/pony som din ville jeg klart stoppe ved og så ville prisen ikke betyde så meget. Jeg betaler meget gerne for det jeg mener er kvalitet og for det der betyder noget for mig.
    Og det er ikke højde (altså om det er en stor pony eller lille hest),stamtavle, stævneresultater eller lign. Men simpelthen kvaliteter som rolig og stabil, men med fremdrift, trafiksikkerhed, at kunne håndteres selv af nybegynderne.
    Så alt i alt er en pony som din nok svær at prissætte.
    Så dejlig som hun lyder synes jeg slet ikke du skulle overveje at sælge hende smiley men det kan jeg se at du heller ikke gør smiley


  • #23   9. dec 2016 Malenetilde
    Ja, det er nemlig svært. De, der vil se stævneresultater, mener jo helt klart at min hest ingen penge bør koste. Og nogle herinde skriver også at "for 25.000 kan du få en der går LA" ja, men det er ikke samme type menneske, de to heste henvender sig til. Klart, at en dressur eller springrytter ikke ville overhovedet overveje min. Ligesom jeg ikke ville betale en krone for et nervevrag, end ikke selvom den kunne gå grand prix. smiley

    Så det er svært st prissætte. Specielt fordi der måske ikke er mange som dig og mig. smiley


  • #24   9. dec 2016 Jeg ville give ca. 20.000kr da det er lige den slags hest jeg går efter, hvis jeg skulle ud og købe:)

  • #25   9. dec 2016 10-12.000

  • #26   9. dec 2016 WTF. Man får altså ikke meget 100% stabil tur hest, som kan rides af alle og som er tilkørt til under de 15.000kr medmindre de selvfølgelig fejler en masse ting smiley



  • #27   10. dec 2016 Jeg vil desværre også sige omkring 15.000 kr. for den.
    Du skriver også, at du faktisk ikke ved, om det måske er en lille hest. Og en lille hest på omkring 150 kan ofte være sværere at sælge smiley
    Avlsmæssigt er der jo ikke rigtig noget at komme efter for islænderfolket så længe den ikke er ren islænder.

    Markedet er ikke særlig højt i dag. Så før i tiden kunne du måske have fået 20.000 kr. for den, da heste var dyrere før i tiden. Men det er de desværre ikke nu, og du kan få virkelig fine heste/ponyer for "næsten ingen penge"/billigt.

    Men igen, er det meget svært at prissætte en hest, da den har "forskellig" værdi - alt efter køberens interesse.
    Det er jo klart, at for en dressurrytter som mig, ikke engang ville give over 10.000 kr. for den, mens en der søger en hest redet bidløs som er bombesikker måske gerne ville give 20.000 kr. for den smiley Derfor er det utrolig svært. Det kommer helt an på, hvad "varen" henvender sig til smiley

    Som du sikkert også kan se herinde prissætter "de bidløse ryttere" også prisen på den højere, end "konkurrencefolket" smiley


  • #28   10. dec 2016 Når man prissætter en hest, skal man jo os huske på, hvilken målgruppe hesten hører til. Om den så kostede 1000, var det næppe en stævne rytter der købte den.

    Mini er jo en hest, som folk, der skal bruge en stabil og nem hest/pony til jordtræning og ture etc vil gå efter og hvis man skal have fat i sådan en, så koster de altså gerne 15-20.000 tusind kr.
    Og det med at højden trækker ned, det gør den jo kun for en ambitiøs stævne rytter, hvor i mod, mange vokse natur ryttere vil synes hendes højde er perfekt!


    Måske i stedet for at sige, hvad man selv ville give, så se på hvad hesten reelt er værd, for den målgruppe hesten henvender sig til smiley


  • #29   11. dec 2016 Jo - måske det bare er mig...Men jeg vil da ikke bruge mere end højst nødvendigt på en hest der "bare" skal tulle rundt i naturen.. Tror det er de færreste turryttere der bruger 50-100.000.kr på en hest der "intet" skal kunne.. smiley

    Mvh TT


  • #30   11. dec 2016 Nu er der jo os forskel på 15-20 tusind og til 50-100.000 kr smiley

    Jeg ville med glæde give 15-20 for en stabil, nem, rask og sød, lille hest, som derudover også var tilkørt og det tror jeg personligt der er mange der vil.
    Havde hun der i modstået til 10.000 kr eller under, ville jeg tænke der var noget galt med den.


  • #31   11. dec 2016 Jeg ville nu også gerne give sådan rimelig mange penge for så stabil en turhest.. Jeg vil i hvert fald ikke mene, at der er mange af hendes slags. Jeg kan være væk i 3 måneder, og når jeg kommer igen, kan jeg ride en tur, og få lige så meget ud af den, som hvis jeg rider hende hver dag. smiley

  • #32   11. dec 2016 Tja jeg ville nu også betale det dobbelte for en hest som mini, som jeg ville betale for en varmblodshest der måske kan gå en LA, men til gengæld hænger oppe under loftet og spooker over alt

  • #33   11. dec 2016 så må en god, sød stabil tur hest som alle kan ride som også går godt dressur og springning være rigtigt mange penge værd:) hvis I mener at denne er 15-20.000kr værd så må min jo være min. 40-50.000kr værd når det kan alt det samme plus mere til....!

  • #34   11. dec 2016 Stald højager - kommer igen helt an på hvem køber er. Jeg ville personligt ikke give mere end 5000 ekstra for at hesten kunne gå godt dressur og springe, da jeg ikke har et behov for at hesten skal kunne dette.

    Så en god stabil turhest, som ikke er nervøs/frisk o.lign og som endda er tilkørt, er for mig det samme værd som en hest der kan det samme og som derudover kan gå en LA


  • #35   11. dec 2016 Vi er alle forskellige nemlig det samme når det kommer til stamtravl og kåringer:) jeg selv går op i andre ting end en alm. tur rytter eller stævne rytter da jeg også over i hatten avler så for mig skal det være der hele og det avler jeg også efter. Så her har vi gode, søde, stabile tur heste med godt sind som alle kan ride rundt på, er uddannet efter deres alder og kunnen og har fuld stamtralv og er kåret ( hvis det er en hoppe ) så at I siger der ikke er mange af dem passer altså ikke.

  • #36   11. dec 2016 Personligt ville jeg ikke betale ekstra for en kåring og fine papire, da jeg ikke skal avle. Ville heller ikke betale ekstra for at den var stævne vant, kunne gå visse klasse etc. For jeg skal ikke bruge det til noget.

    For én der søger en hest, som mini, vil 15-20.000kr være en passende pris.


  • #37   11. dec 2016 Jeg betaler gerne penge for stamtavle og et godt sind. Til gengæld trækker det ned for mig, hvis hesten har fået en traditionel stævne uddannelse, da jeg ikke rider sådan og derfor skal lægge en hel masse træning i omskoling.

    Men sådan er vi jo forskellige



  • #38   11. dec 2016 Ah ja, det ville os trække ned for mig, hvis hesten var traditionelt stævne redet, da jeg ikke bruger disse metoder og derfor ville skulle omlægge det hele.

  • #39   11. dec 2016 Jeg er selv heller ikke ude efter en traditionel redet hest, men for at jeg skal give 20-25.000. For en hest skal den kunne gå en stabil La i spring og dressur. Race er for mig lige meget. Og den må gerne være lidt mindre nervøs end Tindur, men om den spooker lidt er for mig lige meget smiley

    Mvh TT


  • #40   11. dec 2016 hvad er så en traditionel / stævne redet hest? der findes rigtigt mange måde at ride på og der findes meget mere end én måde at komme til målet på:) hvis man er typen det gerne 100% selv vil så skal man jo bare købe en utilredet hest så for kan selv lov til at bestemme og så er man fri for at skulle omskole den hvis man ikke er tilfreds med måden den er redet på:)

  • #41   11. dec 2016 Men som rytter med adskillige skavanker så ville det klogeste jo være at købe en hest der er redet lidt så man ikke skal udsættes for de første ture.

    Derfor vil jeg helst finde som er redet en del men gerne bare i naturen så den ikke har gået dressur og lært at trække halsen ind i kroppen.
    Og ja man kan måske være heldig at finde en der er redet som jeg ønsker det, men der er virkelig langt imellem dem.


  • #42   11. dec 2016 Jeg tilrider selv vores og de første tur er som alle de andre. Det hele kommer an på det arbejde man har lagt fra jorden af. Vores laver aldrig ballade da min krop heller ikke kan tåle det - her er Jord arbejde og mijlø træning meget vigtigt og man hiver ikke hestens hoved ind i bringen på sig selvO.o hvis det er sådanne du ser ridning så tror jeg du skal ud på de private og mindre steder og kigge og ikke kun på den lokale rideskole hvor en 4 års helst skal kunne gå en LA!

  • #43   11. dec 2016 at du synes der er langt imellem de heste der er redet som du nok ønsker har måske noget med prisen at gør da godt og fornuftigt redet heste koster penge. Der kommer man ikke langt for 20.000kr da godt grund arbejde, godt sind og gode trivelse koster og man skal man jo helst have ind igen ved et salg:)

  • #44   11. dec 2016 Selv med heste jeg selv har lavet og trænet gennem hele deres opvækst har jeg oplevet at tilridning ikke lige forløb som planlagt. Så at købe eller lave dem selv kan altså være et sats.

    Jeg kommer rigtig meget rundt og ser mange forskellige ryttere og der er virkelig ikke mange der formår at ride som jeg syntes de skal rides.


  • #45   11. dec 2016 Det er en lidt spøjs tråd - TS er blevet spurgt af "ikke-hestefolk" hvad hendes hest koster - og TS spørger videre hvad vi så mener den skal koste.

    Det sjove er at vi er nok 50/50 mht pris, om den skulle koste 10-15.000 kr eller 20-25.000 kr. Den lave pris fra dem som er interesseret i stævne/dressur/spring, og den lidt højere pris fra dem som ønsker en super tur-/trick-hest.
    Moralen må være, at hvis man skal sælge sådan en hest til den "højeste pris", så skal man finde fx facebookgrupper, hvor man er interesseret i fx tricktræning ect - og så skal man holde sig væk fra traditionel salgsider.

    Og sådan er det jo med alt - bare se alle de antik udsendelser der er i tv, hvor nogle tror de har guld, men lige på dagen i det auktionshus, ja der sidder der ikke nogle der vil byde det. Og andre gange er tingene vurderet lavt, og så sidder der to som vil have den samme ting smiley

    Sådan er det også med heste - nogle heste vil jeg gerne give penge for, andre ville jeg ikke eje eller have om jeg så fik dem forærende. Skønt at smag og behag er forskelligt.

    Mvh Charlotte


  • #46   11. dec 2016 Jeg tror Ikke du kender ret meget til hvad jeg vil give for en hest med den rette uddannelse, så din kommentar kan jeg ikke bruge til noget!

  • #47   11. dec 2016 Min kommentar ?

    Mvh Charlotte


  • #48   11. dec 2016 Nej stald højager, der tilsyneladende ved en hel masse om hvor jeg færdes, hvordan jeg træner og hvor mange penge jeg har at købe hest for smiley

  • #49   15. dec 2016 Jeg er totalt enig med Charlotte M.

    Det afhænger rigtigt meget af, om de egenskaber din hest har, er vigtige for køber. Der skal jo immervæk kun én til, før din hest er solgt (selv om den ikke skal sælges) smiley

    Jeg synes man skal sætte prisen til det man SELV synes den er værd.

    Hvis det er for meget til den høje side, kan man altid sætte den ned. Og så er det også en god idé ikke at have for travlt med at sælge. Så har man nemlig tid til at vente på den ene, rigtige køber som bare synes at hesten er præcis det samme værd som du synes smiley


  • Lillians S
    Lillians S Tilmeldt:
    jan 2014

    Følger: 1 Svar: 15
    #50   15. dec 2016 Hvorfor vil du have en pris på din pony når du ikke vil sælge??? Hun er vel alt værd for dig. Hvis nogen spørger ,så sig hun er ikke til salg, hvis de tvinger dig så sig mindst 20.000,00. kh

  • #51   15. dec 2016 Lillian S
    Hun skal ikke sælges. smiley Men når nogen spørger, er det dælme da ikke særlig venligt at sige, at hun ikke er til salg. Det er jo ikke det, der spørges efter. smiley
    Tja, jeg kan vel sagtens sige mindst 20.000, men hvis det ikke er rigtigt, så er det jo ikke et svar. smiley


  • #52   16. dec 2016 Tjah, det er jo så forskelligt.

    Kan sige jeg ikke fik over 20 for en lille 1'er pony, der dog havde gangarterne med sig. Han var blandingspony, 7 år og fuldstændig stabil - kunne rides af alle, både spring og dressur, og i skoven. Blev solgt til en 8 årig pige der faldt pladask for ham. Hun ridder ringridning og andet sjovt på ham.. smiley

    Som køremenneske, vil jeg mene du nok godt kan få 20 for din, vis du træner den mere op i kørsel. Måske til maratonkørsel, dressurkørsel eller lignende. Det er jo en ganske fin standard pony, og mange nybegyndere inden for kørsel vil helst ikke have en for stor hest at tumle rundt med - og ej heller en shetter, for dem kommer man sørme ikke særlig langt med.

    Som ridepony vil jeg sige 10, værdimæssigt er den jo ikke rigtig noget værd - ingen helt fantastiske gangarter, eller super fancy race. Typisk 'rideskolepony'. Ikke at det nødvendigvis er en dårlig ting.. smiley

    Men finder man den rette kusk, vil jeg ikke syntes 20 er udover det sædvanlige. Gode køreheste er ikke billige, hvorimod gode rideheste er. (Læs - mener ikke gode rideheste, som i kæmpe gangarter, smuk bygning eller god springteknik - men ganske enkelt solidt og stabilt ridedyr).

    Men så vil jeg også pointere at det kan være svært at komme af med en kørepony. Det hele kommer an på detaljer, feks om der kan tilkøbes sele og vogn med - de fleste vil gerne have en komplet deal, så de kan starte med det samme - det er også billigere.. smiley

    Så et her og nu salg, som multi ride og køredyr, til den rette køber - vil jeg sige 15000. Plus minus - alt efter sælger.

    Men det er ikke altid nemt at sætte pris på de kære heste. smiley


  • #54   16. dec 2016 Lisette s
    Sådan har jeg ikke tænkt på det før, men du har da ret. :b


Kommentér på:
Hvad er hun værd?

Annonce