{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.051 visninger | Oprettet:

IAD & hostehest. what to do???? {{forumTopicSubject}}

hej.
nu for i den korte af den lange historie.
For nogle måneder siden, begynde min hest at hoste meget, og var hævet i halsen, samt havde feber on and off. hun fik konstateret halsbetændelse og kom på pincillin.
Efter de 2-3 uger med det skulle det meget gerne stoppe, men det gjorde det ikke. Så vi fik lavet en endoskopi, og det viste sig at hun havde en masse slim i halsen, samt hun var helt ild rød hele vejen ned igennem luftrøret. Hun kom derfor hurtigt på noget slimopløsende indtil prøverne kom tilbage. prøverne vidste at hun har IAD, min dyrlæge ville have hende på inhalator 2x i døgnet med noget luftvejsudvidelse og så binyrebakhormon. nu er der snart gået de 25 dage, og på torsdag skal hun op og have en endoskopi igen, for at tjekke op på det. men men men, hun hoster stadig meget.
Jeg har set at der er skimmel og muk i stalden på væggene, som jeg ved påvirker hende, så vi er ved at finde nyt opstaldning til hende, i en luksus løsdrift eller en stald med indeklima i top. Hun for regulator complete, samt fiberpiller, typisk er det opblødt da hun elsker det snasket mad.
Men hvad er udsigterne for hende nu hvor hun stadig hoster efter denne behandling? Og hvad kan man selv gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  IAD & hostehest. what to do????
Kommentér på:
IAD & hostehest. what to do????

Annonce