{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
909 visninger | Oprettet:

vedr. priser på opstaldning {{forumTopicSubject}}

hej smiley

Jeg står og skal måske starte et opstaldningssted og vil høre hvad i giver for opstaldning?

Vores bliver noget i retning af

1500 kr. for boks, wrap, hø, fuldpas.

Der er ridebane, store folde, de kan komme til at gå på ene fold, og ridehus tæt på.

Hvad giver i for hvad?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  vedr. priser på opstaldning
  • #1   5. jan 2017 1800 kr. for boks med foder (roepiller, lucerne, vitaminer), halm (træpiller kan tilkøbes) og hø / wrap. Der er ridehus, roundpen og udendørs ridebane på stedet. Man har en fast dag, hvor man har staldvagt enten morgen eller aften, hvor man fodrer, giver hø/wrap og lukker alle hestene ind eller ud.

    På fold er der som udgangspunkt adgang til frøgræs, men det er muligt at tilkøbe at stå på fold med wrap.


  • #2   5. jan 2017 Giver 700 kr. for fuldpas i løsdrift. Jeg køber selv foder og vi splitter høet halv/halv. Der bliver fodret 2 gange med foder og 3 gange med hø(Eller min bliver i hvert fald). Der er ikke fri adgang til hø på folden.
    Der er på stedet en roundpen, 2,5 km til ridehus/ridebane og rigtig gode turmuligheder.


  • #3   5. jan 2017 500kr for opstaldning. Selvpas i løsdrift. 18x38 ridebane ca med lys, som også bruges til jordfold. Egen sø. Skov overfor man må ride i. Stisystem på folden med 4 høstationer. Opvarmet sadelrum.

    Henter selv foder og hø, og gør alt selv. Staldejer har ikke hest selv.


  • #4   5. jan 2017 Jeg giver 1200 for fuldpas - dette er inkluderet ALT så jeg ikke selv skal finde foder og hø.
    På stedet er der store bokse, varmt vand, opvarmet sadelrum/rytterstue, store folde med fri adgang til hø og udendørs bane smiley i Thy.

    Det er lidt forskelligt hvilke priser der bliver taget i de forskellige regioner, så jeg tænker at din pris er ganske udemærket for Sjælland - faktisk måske billigt! smiley


  • #5   5. jan 2017 Giver 1700 for stor boks, foder , wrap og halm. Ind/udluk og udmugning/fodring m i pris. Der er lækre ridestier i området, ridehus 20x40 og 2 udendørs baner og store folde

  • #6   5. jan 2017 Giver 1000 kr for boks, incl fri hø både ude og inde .
    Fodring 2 gange om dagen og ind og udluk.
    De står på træpiller som betales selv og foder er også oveni,jeg har en boksdag om ugen og en weekend om måneden hvor jeg skal tage 4 bokse for klatter.
    Vi har udendørs ridebane og store fine folde med stor læsdrift.
    Synes det lyder som en fairpris for det du tilbyder , er jo generelt lidt dyrere på Sjælland .


  • #7   5. jan 2017 jeg gav 2200 for stor boks, fuldpas (skulle selv muge) wrap, foder, 1 pose træpiller om ugen,8 timers foldtid vinter, på store folde, ridebane, ridehus, spring, opvarmet sadelrum og kæmpe stor skov på den anden side vejen.
    På midtsjælland


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #8   6. jan 2017 prøv at lav et budget over hvad de månedlige omkostninger bliver på hø, strøelse, vand, el, vedligeholdelse af bane, marker, stald mm.

    det også sammenlign med priser på lignende steder i nærheden.

    det kan hurtigt blive en dyr fornøjelse for dig hvis du ikke ved hvad en hest i gennemsnit koster at have stående, med det hvad du kan tilbyde. smiley



  • #9   6. jan 2017 2400 for fuld pas (dog skal man muge selv) på vestsjælland. Foder er inkl i prisen, men da min hoppe er allergisk overfor havre, køber jeg selv foder ved siden af smiley

  • #10   6. jan 2017 Jeg gav 1100kr for 7kg hø, foder, halm plus ind/udluk. Jeg brugte dog ikke deres foder og købte selv mere hø. Jeg skulle selv ordne med foder, boks og hø. Så jeg havde en udgift på 1700kr mnd ca. Ekskl. Dyrlæge, smed osv. Der var ingen faciliteter.. Ridehus 300m ned ad vejen man kunne leje sig ind i.

    Mvh TT


  • #11   6. jan 2017 Giver 1200kr, for løsdrift med stor kuperet fold, egen sø og vandre stier. Det er inkl. wrap med analyse på og vitaminer. Vi har skov i baghaven og en til skov og bane ca 1km væk.
    Der er en vagt pr hest om ugen.


  • JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 83 Følgere: 78 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.934
    #12   6. jan 2017 Enig med AMT, sørg for at regne ud hvad dine kostpriser er og hvor meget der bruges, er med i din pris, wrap ad lib. Kan feks hurtigt blive en stor del dyrere end det man umiddelbart tror.

    Vi kan ikke engang holde heste hjemme for den pris her om vinteren og vi fodre billigt, laver selv wrap, og har billige halmpiller smiley


  • #13   6. jan 2017 Jeg bruger her hjemme ca 1100 kr pr hest i gennemsnit pr måned inkl. Alt foruden udstyr. smiley

    Mvh TT


Kommentér på:
vedr. priser på opstaldning

Annonce