{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.146 visninger | Oprettet:

Blå biotex !!!!! {{forumTopicSubject}}

I gamle dag osv der var blå biotex et must i stalden.

Nu har jeg så læst flere indlæg hvor hestefolket tager STOR afstand til brug af blå biotex og det undre mig!

Hvorfor er blå biotex blevet så bandlyst når det har effekt og virker?

Alle havde det som deres apotek dengang - hvorfor så stoppe?

Det er billigere end mange af de oprindelige produkter til heste.

Viden og erfaring må gerne gives her - HVORFOR stoppede du med det?

Hvorfor bruger du det stadig?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Blå biotex !!!!!
  • #1   11. jan 2017 Hvad er det? smiley

  • #3   11. jan 2017 det er en mirakelkur mod muk! jeg brugte det altid til min da han levede. selvfølgelig er der risiko med alt det parfume osv der er i, men havde det sådan lidt at det kan tage en grim omgang på få dage, så hvorfor ikke bruge det 2-3 dage end at lade hesten stå inde og smøre den ind i diverse ting (som stadig har mange andre kamikelske produkter i)

    så jeg ville stadig den dag i dag bruge det hvis jeg havde hest. smiley


  • #5   11. jan 2017 Jeg er stadig fan af det smiley
    Ja det er noget heftig stads, men det er blåsten også som jeg gerne bruger mod sur stråle smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #7   11. jan 2017 fordi det er ren gift for hesten..

    alle de kemikalier det indeholder (som selvføkgelig er nødvdndige til vask), har intet at gøre på en hests krop


  • #8   11. jan 2017 rosa
    ja. vaskepulver. smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #10   11. jan 2017 og fordi at det virker, er det vel ikke ensbetydende med at man bør benytte det smiley

  • #11   11. jan 2017 Min dyrlæge siger at det endnu er det eneste de har oplevet som virkelig virker imod muk smiley Jeg har forsøgt med meget andet og hopper nok på Biotex vognen..

    Mvh TT


  • #12   11. jan 2017 Biotek er ganske rigtigt vaskepulver til tøjvask

    Nu er jeg nok en del ældre end mange herinde - men min 1 hest blev altid behandlet med blå biotex, sår, mul, skab, lopper, eksem osv.

    Jeg bruger det stadig til muk og har netop brugt det på scaroiden på den ene hest.

    Og det virker og slår det meste ihjel.

    Jeg bruger blå biotex og klorhexidin - et mirakelmiddel som har fast plads her i stalden.

    Det bruges ikke ofte - men når skaden er der - så er det det første jeg behandler med - på ALT - dog ikke øjne og mund


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #13   11. jan 2017 littlejohn: så fordi at det virker, så er det ligemeget hvad det indeholder?

    syntes det er en trist tilgang at have til det smiley


  • #14   11. jan 2017 Og hvis der var så mange kemikalier i, hmm så er det nok ikke beregnet til håndvask

    profilbillede
  • #15   11. jan 2017 Hvis det var så giftigt så var det nok ikke beregnet til at vaske tøj i som vores børn går med..

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #16   11. jan 2017 littlejohn: det er en grund til at det er så effektivt til tøjvask smiley

    en ting er at du vælger at overrumple din krop med kemikalier, det er dit valg - men hest kan ikle vælge selv. smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #17   11. jan 2017 prinsessen: man bør heller ikke vaske sit tøj med sådanne kemikalier. og nu er størstedelen at produkterne på markedet beregnet til at gøre tøj rent med, ikke sår, eller til at vaske kroppen i smiley

  • #18   11. jan 2017 Men produktet på billedet er til håndvask.. Så må man jo gå ud fra det ikke er farligt at putte sine hænder i det, selvom man måske har et sår..??

  • #19   11. jan 2017
    Hvis man selv har lyst til at tage bad i det, eller rense sår i det, så skal man da bare slå sig løs med at proppe det på hesten.


  • #20   11. jan 2017 Prinsessen - uhh du ville være overrasket hvis du vidste, hvor mange kemikalier der egentlig er i ting vi bruger til vores børn og os selv smiley

    Jeg har ikke selv erfaringer med at bruge det til muk/sår/eksem/whatever, men jeg kan godt følge AMT i at der altså er forskel på at bruge produktet til vask af tøj og så at bruge det direkte på et sår mm. (bruger man det virkelig direkte i et sår??)


  • #21   11. jan 2017 Blå Biotex indeholder enzymer der bekæmper bakterier. Så for bakterierne er det det rene gift. Derfor bliver det brugt på sår der ikke rigtigt vil hele. Se en dyrlæge fortælle om hvordan man bruger det:

    http://horsedoc.dk/blaa-biotex-til-saar/


  • #22   11. jan 2017 Min dyrlæge fraråder det.



  • #23   11. jan 2017 Jeg kan ikke se det store problem i at bruge det på hesten. Jeg har aldrig selv haft brug for det. Men vil da ikke tøve med at bruge det.
    Det er jo ikke noget man bruger hver dag. Altså vil det ikke være at mishandle hesten.
    Eks da jeg var barn og fik skrammer, brugte min mor altid brun sæbe. Den faste fra en dåse. I dag findes den også i flydende form, men den har ikke de samme egenskaber.
    Sæbespåner har samme rensende egenskaber til sår.
    Hvorfor købe sig fattig i dyre dyrlæge produkter, hvis noget er lige så effektivt???


  • #24   11. jan 2017 da jeg var i praktik som dyrlæge var vi ude ved en hest som var blevet vasket i blå biotex, og det så frygteligt ud! den havde fået en allergisk reaktion af alle de kemikalier der er i. det sviger da sikkert også helt vildt hvis det kommer i et sår. det vil jeg ikke byde min hest smiley

  • #25   11. jan 2017 Nej, jeg ville ikke smøre hesten ind i det. Jeg er selv røv allergisk og det har jeg ikke altid været.. Det er noget der er kommet efter at have vasket i heftig parfumeret vaskepulver.

  • #27   12. jan 2017 Jeg brugte det som ung, jeg har fået det anbefalet at min træner men også 2 dyrlæger / min hest havde scaroider og nu er de væk - prøv at se hvor mange kemikalier er er i de andre produkter på alle de andre produkter der er i heste produkterne - men fordi du køber det i hestebutikker så er det godt nok at bruge? Hmm altså hos mig bliver det og bliver brugt - og jeg kan tydeligt se på mine heste om det sviger eller ej - jeg har prøvet meget som mine heste reagerede negativt på - men ikke blå biotex

  • #28   12. jan 2017 Der er jo masser af kemikalier i medicin, så det kan da ikke være det store problem med noget i vaskepulver, andet er ikke andet end noget romantisk sludder.

  • #29   12. jan 2017 Jeg er ikke den eneste der bruger det - så - og har fået det anbefalet af dyrlægen

    https://www.facebook.com/horsedoc.dk/videos/956632151041648/


  • Dorte Kejser K
    Dorte Kejser K Tilmeldt:
    sep 2015

    Følger: 6 Svar: 3
    #30   12. jan 2017 Blå Biotex har jeg brugt efter vejledning af dyrlægen mod sår som ikke kan nåes at blive syet. Det dessenficerer og sår heler ret hurtigt. Såret heler fint indefra.
    Forholdet er 1 spsk. Blå biotex og 1 L lunken vand. Det piskes godt sammen.
    Såret skal renses en gang dagligt. ????


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #31   12. jan 2017 peter: det var da et ringe eksempel.. Ingen medicinere forhåbentligt ikke deres heste for sjov - medicin kan være nødvendigt.

    Blå biotex er IKKE nødvendigt.

    vildt at man kan begrunde det at påfører sine hest med kemikalier, som på ingen måde er skabt til heste, eller med formål at rense sår, med "det virker jo", eller "alle andre bruger det også"..

    så er det vel også ok at bruge en stram glidetøjle - det virker jo, og alle andre bruger det.


  • #32   12. jan 2017 AMT: Der findes jo også kemikalier i alt det schampoo man kan købe til hesten. hvad med showshine fx?? Du skal ikke bilde mig ind det er lavet af roser og kamilleblomt smiley
    Div cremer man kan få til at smøre på sår osv er jo også fyldt med kemikalier som Peter skriver..


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #33   12. jan 2017 prinsessen: men forskellen er at det er skabt til heste/sår..ikke til at fjerne genstridige pletter.

    Men fair nok at i gerne fylder jeres heste med unødige kemikalier - det er jeres valg.

    bare lad være med at komme med dårlige og uholdbare argumenter for at gøre det. - skriv sandheden i stedet, at i gør det fordi at i er ligeglade, og fordi i syntes det er ok. smiley


  • #34   12. jan 2017 AMT: Det er da et dårligt argument at det er lavet til heste.. Så hvis der var et billede af en hest på blå biotex så var det okay?

  • #35   12. jan 2017 AMT - Hvis man var ligeglad så gjorde man jo intet... smiley du må undskylde men for nogle af os så handler det om at få hesten hurtigst muligt rask og smertefri.. Ondt skal ondt fordrive.. Nogle gange skal det gøre ondt for at det skal blive godt.. Jeg tror enhver hest foretrækker at smerten forsvinder hurtigst muligt..

    Mvh TT


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #36   12. jan 2017 prinsessen: hvis det var lavet til formålet, var sagen en anden. at der kommer en hest på en blå pakke biotex, gør ikke produktet mere korrekt nej.

    hesten har ingen valg, derfor er vi dens hjerne for den, og de færreste ville sgu bade sig i blå biotex, eller vaske sår i det.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #37   12. jan 2017 team tindur: man er da tydeligvis ligeglad hvad man påfører hesten, hvis man vælger et produkt som ikke på nogen måde har med hensigt at skulle ordne sår på heste..

    der findes 10.000 produkter på markedet som behandler sår, og som virker - som er skabt til dette - hvorfor benytter man sig ikke af dem?
    fordi man er for nærrig til at betale, og derfor tyer til alternativer?

    fordi noget virker, så er det ikke ensbetydende med at det er sundt.


  • #38   12. jan 2017 AMT: Selvom det er lavet til heste er det jo ikke ensbetydende med at det er fri fra kemikalier eller andre skadelige stoffer.
    Forskellige midler til loppebekæmpelse er også skide sundhedsskadelige og mange produkter må ikke bruges på hvalpe eller killinger. Men selvom det er lavet til fx hund eller kat så er det stadig noget krads stads som kan være skadeligt for dyret.

    Man kan sågar få produkter til heste hvor man skal bruge handsker når man anvender det.. Hvordan hænger det lige sammen med at så længe det er lavet til dyret er det OK??

    Jeg er ikke ligeglad med hvad jeg propper på mit dyr, men som TT også skriver så kan det også være vigtigt at hesten kommer sig hurtigt fremfor at trække en proces i langdrag så hesten skal gå gennem endnu mere smerte og ubehag.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #39   12. jan 2017 prinsessen: det handler ikke om at det bare skal være udarbejdet til heste, for at det er ok.

    Men at man ikke skal vælge alternative løsninger, som intet har med sårbehandling at gøre.

    nu ved jeg ikke hvordan i sårbehandler, men det er da skræmmende at jeres processer er så lange, som i hentyder til, og at blå biotex kun er det eneste der virker.

    En ting er at medicin indeholder kemikalier - det kan næsten ikke indgåes, men det er skabt til et formål, og gives ikke "uhensigtsmæssigt", eller uden kyndig vejledning - desuden er makredet lille, for produkter med begrænset kemikalie - derfor kan man være nødsaget til det.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #40   12. jan 2017 men jeg stopper her smiley

    Jeres heste - jeres valg.

    god aften! smiley



  • #41   12. jan 2017 AMT: Det er selvfølgelig helt i orden at vælge ting fra af forskelige årsager, men jeg kan bare ikke se hvorfor man ikke bør kigge efter alternative løsninger der kan hjælpe bedre og hurtigere?
    Jeg bruger også blåsten mod sur stråle.. Af den simple grund at det er væk i løbet af 2-3 dage i stedet for at behandle med et andet produkt i måske 1-2 uger..


  • #42   12. jan 2017 AMT - Så du bruger ALDRIG noget til din hest som ikke er lavet til heste???
    Jeg bruger eddike, baby olie, Atamon m.m

    Mvh TT


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #43   12. jan 2017 team tindur: nope, og bruger heller ikke unødvendige kemikalier til heste.

    jeg er blevet klogere, og ændret mine tanker på det område markant - heldigvis.


  • #44   12. jan 2017 AMT: Heller ikke sæbespåner fx?

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #45   12. jan 2017 prinsessen: nej.



  • #46   12. jan 2017 Ja vi må jo håbe på at din hest så ikke en dag står og får brug for nogle kemikalier som dyrlægen anbefaler.. For hvad gør du så?? Lader hesten stå syg og forsøger dig med alle mulige urter og healinger...?

    Mvh TT


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #47   12. jan 2017 team tindur: læs hvad jeg skriver tak smiley

    hensten bliver behandlet hvis nødvendigt - med produkter skabt til formålet. ikke alle mulige vaskemidler eller gulvskrubemidler.


  • #48   12. jan 2017 TT - Synes sgu det er over grænsen at antage at folk vil lade deres syge hest gå og have ondt i stedet for at hælde vaskepulver i såret på den.

    Folk er forskellige. Jeg vil heller ikke bruge blå biotex. Der er heldigvis andre alternativer at prøve inden man går direkte til krads. Men hver sin smag.


  • #49   12. jan 2017 AMT: Sæbespåner er nu ret brugt til at rense sår på både dyr og mennesker.. Selv små børn, så det kan da umuligt være skadeligt.

    Men bare for at være nysgerrig, hvad bruger du så mod muk? Eller sur stråle?


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #50   12. jan 2017 prinsessen: jeg har aldrig haft en hest med sur stråle, og ved muk, benyttede jeg en creme ved aloevera som fjernede mukken smiley

  • #51   12. jan 2017 AMT - Men hvad hvis det andet ikke hjælper og dyrlægen anbefaler det?

    Mvh TT


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #52   12. jan 2017 team tindur: nu har jeg en dyrlæge der kun benytter sig af produkter skabt til formålet, så det kommer ikke til at ske.

    ville dyrlægen anbefale et eller andet vaskemiddel, så blev han skiftet ud smiley


  • #53   12. jan 2017
    Det er spøjst med hestefolk, nogle ting skal være dokumenteret i hoved og røv og ting afvises hvis der ikke findes et studie på det - " kom med en undersøgelse, ellers holder argumentet ikke " . Men andre ting - no problemo, fordi det lige passer ind i ens egen kasse/meninger, så er det ikke nødvendigt.


  • #54   12. jan 2017 Krikken - indtil min dyrlæge eller andre der kan dokumentere og fraråde brugen af diverse ting fordi det er kræftfremkaldende e.l. Så ser jeg ikke noget galt i at bruge noget der fungerer.
    Hvis I kan fremlægge dokumentation på at feks Blå Biotex er skadeligt for heste så holder jeg da selvfølgelig op med at bruge det. Ligesom jeg holdt op med at pille ved tøjlerne for at få hesten til biddet smiley

    Mvh TT


  • #55   12. jan 2017
    Men med alt muligt andet, så SKAL det være bevidst - men her er det omvendt, at så længe der ikke er noget der beviser det er skadeligt, så er det helt fjong.
    Det er sjovt.

    Der er iøvrigt ikke noget studie på at pille hesten med tøjlerne, hvis du hentyder til det.


  • #56   12. jan 2017 Krikken: Det kommer vel an på hvordan man vender det...? Som TT skriver så er der ikke noget bevis på at blå biotex er skadeligt, så hvorfor ikke bruge det? Ligesom der ikke er noget bevis for at det er skadeligt at ride med gamacher fx.. Hvorfor ikke bruge det?

  • #57   12. jan 2017
    Lige gamacher er der nu en ting eller to på, men pyt med det.

    Jeg synes det er sjovt, at hestefolk tilpasser deres " jeg lytter ikke til dine argumenter medmindre der er en undersøgelse " til deres egne meninger. Det gælder ikke dem selv, når de ikke selv lige har et studie på noget de mener.

    Der er fx ikke noget studie på at det ødelægger/skader heste at blive tilredet som tre års - men folk der gør det får promte smidt i hovedet " kan du bevise, at det er okay? ". Og hvis man ikke mener bag lod er et bandeord, så bliver det straks smidt ud at " Har du et studie på, at det gavner hesten og ikke giver skader? "

    Men den anden vej rundt, når man ikke lige selv har nogle undersøgelser, der passer på noget man selv mener - så gælder det pludselig ikke.


  • #58   12. jan 2017 Det er studie der viser at hestene ikke har godt af at bære vægt på ryggen før de er 4 år (+-6 mnd)
    https://www.dropbox.com/s/bey1bask8v3un6r/ranger_piece_2008_pdf1.pdf?dl=0

    Så jo.. smiley

    Mvh TT


  • #59   12. jan 2017 Well Tindur, nu er det mig der har lagt det op - på min dropbox, jeg kender derfor godt til det.
    Studiet fokusere på tilridning af 2 års heste og beskriver dette - eller nærmere så "diskutere" forskeren det med sig selv i den sidste del.
    Der udover, så fortælles der lidt om hvornår hesten er færdigudviklet i knogler hvor.

    Der udover, så nævner hun at det sidste der lukker er ryggen - som bliver færdig som 5 ½ års. Hun kommer med sine meninger og tanker på området, men at konkludere ud fra knoglerne at det at tilride en 3 eller 4 års er skadeligt - eller bare ud fra at have læst det, er at tolke for meget.

    For at konkludere at tilridningen er lige præcis det der skadede hesten, kræver det at man har x antal heste, af samme race, med samme vægt rytter, samme vægt sadel, går på samme fold, oplever det samme og trænes på samme måde - og mange flere ting, som er ens, for at kunne prikke ud præcis, hvad det er der går galt/giver en skade.

    Iøvrigt så skriver hun at " So do you then have to wait until all these growth plates convert to bone? No. But the longer you wait, the saferyou’ll be "
    - Der er intet fast på området, ingen bestemt alder - hun mener bare at des længere man venter, des mere sikkert.

    Derfor er heste og ridning så svært at forske i - fordi der er så mange variabler :o).


  • #60   12. jan 2017 Krikken: Kan sagtens følge dig i det du skriver.. Men er det ikke godt nok der er forskellige meninger og holdninger? Netop som du selv skriver så er det utrolig svært at forske i heste og ridning fordi der er så mange variabler der spiller ind, og det der er godt for en hest er dårligt for en anden.

    Men vi har jo alle vores holdninger til hvordan vi vil gøre tingene, om det så er div produkter, glidetøjle eller ej, bid eller bidløst, lang foldtid eller meget boks.. Der er jo ingen der kan sige præcis hvad der er rigtigt eller forkert for alle heste...


  • #61   12. jan 2017
    Det er helt i orden med forskellige meninger. Jeg undre mig bare over, at nogen hestefolk holder meget tæt fast i at alting skal bevises og hvis det ikke er det, så holder argumentet ikke nogen steder.
    Men når de ikke selv har nogen undersøgelse til at bevise hvad de lige mener, så gør det ikke noget.

    Thats all.

    Holdninger/meninger er en ting og helt fint, jeg synes blot dobbelt moralen er spøjs/sjov.


  • #62   13. jan 2017 jeg vil gerne opfordre jer der bruger biotex til SELV at prøve det næste gang i får et sår smiley så kan i jo fortælle om det sviger eller ej

  • #63   13. jan 2017 Hvorfor betyder det noget om det svier??

    Jeg har tit oplevet på arbejde at det svier voldsomt på mine hænder når jeg har et lille sår og bruger håndsprit... Og det svier endnu mere hvis jeg har et større sår!
    Det betyder jo ikke det er dårligt eller farligt,


  • #64   13. jan 2017 det betyder ikke det store. ? det et bare en lille ekstra bonus viden man får sig, hvis man prøver det. smiley

  • #65   13. jan 2017 Men hvorfor betyder det så noget hvis det svier på hesten??

  • #66   13. jan 2017 Krikken - øøh nej.. Fik den for mange år siden af en af de andre her inde lææænge før du begyndte at samle... smiley
    Og hun konkluderer at man ikke skal belaste hestene med vægt før deres ligamenter og sener er færdige i de essentielle dele som først er når de er 4 år (+- 6mnd), hvis vi skulle vente til hestene var fuldstændig færdige skulle vi jo vente til de var omkring 8år. Og ja hun siger det er svært da heste er forskellige, deraf +- 6 mnd.
    Du skal huske at Deb Bennett har forsket på hestens ben og knogler i over 30 år så mon ikke hun har forstand på hvad hun skriver. Ligesom vi mennesker er ens bygget (vores skellet,) så er hestenes også.

    Mvh TT


  • #67   13. jan 2017 AMT / nu har jeg og dyrlægen brugt de 10000 andre produkter som skulle afhjælpe her - også terrex som er ulovligt i dk - intet virkede - så jeg ved ikke om jeg skal sige jeg er ligeglad - for så havde jeg jo ikke smidt dyre hesteprodukter ud som ikke har virket - og flere dyrlæger anbefaler det - hmm så dyrlægerne er også ligeglad med vores heste så længe se tjener penge????

    På produkter der er ulovlige i dk? Hmm


  • #68   13. jan 2017
    Du læser ikke rigtigt hvad jeg skriver :o)
    Artikelen giver stadig intet bevis eller konklusion om at tilridning af tre års er = de og de skader, for det er for omfattende og svært at finde ud af, fordi der er så mange variabler.


  • #69   13. jan 2017 Jeg bruger gerne produkter der IKKE står hest på, hvis de virker og hvis min dyrlæge har anbefalet det eller ikke direkte fraråder det.
    Jeg vil ikke betale ekstra for et produkt bare fordi der står hest på.


  • #70   13. jan 2017 Jeg har psorersis - det vil sige en hudsygdom - og NEJ underligt nok sviger det ikke på mine åbne sår, blå biotex - MEN får jeg blåsten i mine så - av for fanden - det sviger, eller hesteshampoo - jeg har prøvet sårrensen fra Blue Horse - ja tak - den er kylet ud her - for den slog godt nok hårde på mine hænder - hmm og DET er beregnet til heste

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #71   13. jan 2017 littlejohn: syntes du ikke at det er dybt ironisk at jeg skal stå til ansvar over for dig, omkring hvorfor jeg vidt muligt undgår at proppe heste med kemikalier??

  • #72   13. jan 2017 Jøsses - AMT: hvad mener du lige med det?

  • #73   13. jan 2017 Jeg har på ingen tidspunkter anklaget dig på nogen former over at du ikke bruger kemikalier på din hest - ALDRIG! Jeg har blot fortalt at jeg i samråd med MIN dyrlæge har prøvet rigtig mange produkter, beregnet til heste, som IKKE har haft den virkning der står påskrevet OG at min dyrlæge har anbefalet blå biotex til netop det problem min hest havde og det har hjulpet hesten!

    Vi har købt terrex hjem - som er beregnet til heste MEN som er blevet forbudt at købe i dk

    Mange bruger også svovl til muk på deres heste - svovl er OGSÅ kemikalier OG ulovligt i dk - men det bedste produkt til muk og skab - tankevækkende

    Min dyrlæge bruger også løgsuppe til heste - så jeg må da sige jeg er ret fortørnet over at du mener jeg et ligeglad med min hest fordi jeg har behandlet hende med kemikalier og sørget for at hun idag er rask og uden smittebære!

    Men gudskelov for at vi alle er forskellige i vores opfattelse af hjælp fra dyrlægen


  • #75   15. jan 2017 Lorem - tak tusind tak for at uddybe hvad der er i - så giver det for mig mening om hvorfor min dyrlæge har anbefalet blå biotex smiley

  • Ane Y
    Ane Y Tilmeldt:
    jan 2017

    Følger: 11 Svar: 1
    #77   18. jan 2017 Så længe jeg kan huske, så har min dyrelæge altid anbefalet det. Og jeg har altså altid kun haft gode oplevelser med det smiley

    https://www.biotex.dk/produkter/


  • #78   18. jan 2017 Apoteker er jo en forretning som mange andre, så fordi det kommer derfra er det ikke mere rigtigt, der er firmaer der kun markedsfører enkelte produkter på apoteket, fordi de så kan tage mere for dem, det er da vist i flere forbrugerundersøgelser, og det der med at forbinde sår er meget forskelligt om det er godt, et renset sår der får luft heler hurtigt, hvis det ellers kan lade sig gøre uden der kommer møg i det smiley


  • #81   18. jan 2017 Ja men jeg har da lidt erfaring med det, og mener nu engang det jeg gør

  • #82   19. jan 2017 Jeg køber også fra apoteket - da jeg skal bruge det sammen med blå biotex

    Jeg vil reminde jer alle om at kopattesalbe heller ikke har hest på - men det bliver flittigt brugt



  • #83   19. jan 2017 Klorhexidin er heller ikke beregnet til heste - men ikke desto mindre ER det noget dyrlæger OG apoteket anbefaler - i min landsdel

Kommentér på:
Blå biotex !!!!!

Annonce