{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.003 visninger | Oprettet:

Købe hest på udseende? {{forumTopicSubject}}

Kunne du finde på at købe hest på udseende. Altså at skrive i en søgeannonce at du fravælger eller tilvælger enkelte farver, lang man, eller andet?

Jeg drømmer selvom om at købe 2 føl som kommende opvisningsheste når min egen bliver for gammel. Og jeg ved hvad jeg vil have både i sind og udseende, og så kan jeg faktisk ikke se noget galt i at sige at min kommende hest skal se ud på en bestemt måde, så længe jeg også kigger efter sind. Men har flere gange forarget nogen med denne holdning. For det er jo ikke udseendet man rider på.

Jeg har min mening og andre har deres. Men kunne være sjovt st høre hvad meningerne er derude? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Købe hest på udseende?
  • #1   11. jan 2017 Selvfølgeligt kan man det. Det kan bare være svært at finde lige netop den hest der både har det ønskede sind, og det ønskede udseende, så enten skal man have rigtig god tid sat af til at vælge, eller også kan man være nød til at gå på kompromis..


  • #2   11. jan 2017 Jeg ku godt finde på det. Nu har jeg både haft skimmel og brun (broget), og det vil jeg altså helst ikke have igen, hvis jeg skal ud og købe. Dog vil jeg ikke lade det 100% stoppe mig, hvis det viser sig ellers er den perfekte. Men ville ikke have skrupler med at skrive det i en annonce.

  • #3   11. jan 2017 Pia:
    Det er jeg helt enig i. Nu søger jeg så føl (max 2 år) hvilket gør det svært at vide vildt meget som sind hvis den nu kun er 0,5 år. Så på den måde giver det mig lidt et bredere udvalg da jeg selv vil forme min hest, fremfor at skulle finde en hvor vi skal passe sammen fra start af smiley


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #4   11. jan 2017 ja da.

    jeg gider ikke nøjes.

    hesten skal være som JEG ønsker, og er den ikke det, så er det ikke den rigtige smiley

    markedet er fyldt med heste i alle størrelser og farver, så man kan altid finde den rigtige - som i den helt rigtige smiley


  • #5   11. jan 2017 Jo - men det vil være en god idé at skele til moderens sind, for det går ofte i arv til afkommet (ofte men selvfølgeligt ikke altid)


  • #6   11. jan 2017 Tak Pia. Har ikke en store forstand på føl. Så vidste ikke hvor meget man kunne se. Men egentlig har jeg 2 værdier der vægter.
    1. Grundlag for at blive en stabil hest. Altså rolig og nede på jorden.
    2. Velfungerende med andre heste.

    Men hvad jeg mere skal kigge efter i sind, aner jeg simpelthen intet om. Ved ikke hvad jeg gerne vil have. Andet end det jeg har beskrevet ovenover her smiley


  • #7   11. jan 2017 Præcis AMT smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #8   11. jan 2017 går du efter heste med eller uden tavle?

    hvis du går efter heste med, så kan tavlen og anerne bag sige rigtig meget om hesten.

    er det uden, så er det ekstremt vigtigt at finde en hest hvor der er lagt meget - rigtig meget arbejde i at den skal opleve ting, og introduceres for alverdens mærkelige opdagelser smiley

    jeg tror på at træning og introduktion fra føl er vejen frem til stabile heste (der er selvfølgelig undtagelser, men dette vil ofte kunne ses hurtigt.) smiley


  • #9   11. jan 2017 Jeg skrev ikke noget i min annonce den gang.
    Men ingen tvivl om, at min den sorte osse valgt på udseendet.
    Hun opfyldte hvert fald mine hemmelig krav/ønsker.
    Med alle de billeder jeg tar, sku det være en smuk hest:)


  • #10   11. jan 2017 Jeg har købt én hest udelukkende på udseendet, han blev solgt igen efter et års tid, da jeg måtte sande at udseende ikke er alt smiley

    Mine 3 andre heste har været købt mest på sindet, men udseendet har da os haft en betydning.


  • #12   11. jan 2017 Tak for jeres svar, det er fed læsning.
    Min nuværende var også valgt lidt for meget på udseende og havde jo en hest i omkring 2 år hvor vi ikke kunne udstå synet af hinanden. Men Idag er vi et velfungerende makkerpar. Så tror på man kan arbejde sig til meget smiley

    AMT:
    Jeg vil have islænder med rødt pas. Og jeg regner med at få nogen med forstand på gener til at hjælpe mig. Evt spørge i en salgstald hvor jeg så kan stikke dem mine krav og håbe de kan finde hvad jeg søger til mig smiley

    Planen er at jeg gerne vil have en Vindott og en moldott smiley

    Og som du siger så gør opvægst rigtig meget, og kender man mig, så ved man at inden de heste fylder 3 så har de set alt mærkeligt der findes i denne verden smiley


  • #13   11. jan 2017 det kan man sagtense smiley

    nu er ingen af mine købt på udseende, ponyen var fordi min ridelære forslog lige ham smiley og ham jeg har nu er købt fordi han var den min chef hjalp med at finde. Den dag jeg ikke har Sam mere, eller hvis jeg kan skaffe en hest mere, så har jeg allerede sat nu at jeg vil have en hest der er eller bliver over 165 smiley og så vil jeg altså finde en med pletter smiley i en ung alder XD der kommer sikkert kun flere krav til med tiden, men indtil da må pletheste være en drøm smiley


  • #14   11. jan 2017 Lige som AMT skriver - Gider ikke nøjes

    Dog vil jeg så mene, at jeg er glad for at JEG ikke valgte min første og nuværende hest efter udseendet. jeg syntes at éns FØRSTE hest skal være noget helt specielt personlighedsmæssigt (staves).

    Men nu kunne jeg sagtens finde på det.

    Hellere have en hest som er god i hovedet samt smuk efter egen mening, end at have en af lige så godt sind, men at den måske egentligt er så ''grim'' at man ikke er så meget for at egentligt at vise den frem. (Det her er jo også en meget voldsomt eksempel, og håber ikke nogen har det på den måde med sin hest uanset)

    Min mening


  • #15   11. jan 2017 - Jeg har bare været så heldig at min den første bare ER gudesmuk.. i mine øjne.. xD

    (Og ville ikke betale dyre domme for udseendets skyld)


  • #16   11. jan 2017 Jeg tror det er helhedsindtrykket af hesten der ofte er meget afgørende.

    Jeg mener.. men ser en annonce. Billederne enten tiltaler eller også gør de ikke.
    Som regel er det jo måden hesten er vist frem på, og dens udstråling der "lokker folk til". Så om man vil det eller ej spiller udseende vel en egentligt stor rolle? smiley


  • #17   11. jan 2017 Ja, hvis der er noget specielt jeg leder efter, så er det vel det jeg ønsker mig. Og det kan både inkludere temperament, højde, udseende, eller fravalg af bestemte farver/racer.

    Så længe man prøver at sikre sig, at det nu ér det rette match man får, så kan det da UMULIGT skade nogen, at man også bedømmer på et kriterie der måske hedder farve, udover alle de andre kriterier man nu har smiley


  • #18   11. jan 2017 Fx da jeg købte ham her..

    Jeg ledte egentlig ikke efter noget andet specifikt end en hest med muligheder i. I forhold til dressurridning.
    Og at jeg så også fik et kønt udseende med, og ikke bare en "almindelig brun hest uden aftegn" er måske ikke helt tilfældigt. smiley


    profilbillede
  • #19   11. jan 2017 jeg syntes faktisk min hest var gudesmuk da han var yngre smiley var helt væk i hans farve smiley

    profilbillede
  • #20   11. jan 2017 desværre er han blevet meget mere rød med tiden smiley savner den der mørke farve smiley

    profilbillede
  • #21   11. jan 2017 Så vil jeg da også vise min hyppe frem;))

    Elsker hans farve! Ham her er for eksempel brun vindott, Bettemus/TS.

    Han får de FLOTTESTE blommer i massevis samt tydeligere ål om sommeren, samtidig med at hans man bliver lysere end kroppen. og så ser han også bare mere langbenet og sporty ud uden den vinterpels..

    Men om vinteren får han tog en kedelig og mere ensfarvet støvbrun..
    Men jeg gik ikke engang efter udseendet her, jeg var vidst bare heldig smiley


    profilbillede
  • #22   11. jan 2017 Hvor er han fin Team Islænder.
    Min drøm er dog den helt "originale" næsten sorte Vindott med hvid man og hale smiley


  • #23   11. jan 2017 Tak for komplimentet smiley
    Glitfaxis far er faktisk også sort/hvid vindott.. men da moderen var rød/hvid, tror jeg han blev lidt ''halv halv'' haha.


  • #24   11. jan 2017 Jeg har da købt min Palomino på udseenet. En guld hest med hvid man og hale smiley Jeg gik efter en guldhest og fik det. smiley
    Hvis man ønsker sig en Frieser går man jo også tildels efter udseendet smiley


  • #25   11. jan 2017 Da jeg købte den ene af mine, der ville jeg super gerne have en sortblak, men det blev det ikke (Jeg købte så senere en shetter i den farve). Jeg købte en brunblak fordi jeg allerede da jeg forlod stedet tænkte fremaf med ham... det gjorde jeg ikke med de andre og de sortblakke jeg havde set var ikke det sind jeg ønskede, så sindet sejrede som en selvfølge. For alt i verden ville jeg dog ikke have en rød. De blev frasorteret mere eller mindre med det samme, fordi jeg har haft arbejdet med i hvert fald 7 røde heste, og alle havde de bare et dårligt temperament,, på trods af at de var af forskellige racer, så jeg syntes at det ville være dumt at gå efter en rød, når jeg i forvejen havde en dårlig indstilling til dem. De er flotte, men jeg havde bare mange dårlige erfaringer.

    Når vi så kigger på Shettere og islændere, friesere osv hvor en stor hårpragt har noget at sige for vurdering af hesten til skuer, så er det jo også klart at man går efter nogle der har det med sig.

    Jeg synes at så længe man ikke begynder at avle efter en bestemt udseende og tilsidesætter sindet, så kan købere købe de heste de vil uanset om sindet er skidt og det kun er for en farve eller race, det er deres eget problem. Så må de vente så længe det tager og betale hvad det koster. For mig er det i sidste ende avlernes ansvar at avle efter et godt sind, en sund krop og ingen arvelige sygdomme og skavanker, uanset om afkommet kunne få mere hår eller længere ben, hvis man nu lige tog og tilsidesatte sindet...

    Jg går også og ønsker mig en vindott og en moldott, men når det kommer til de farver så kan man vidst godt lægge 10.000-20.000 oveni prisen alene pga farven hvis det er "yderlighederne" man går efter sort/hvid


  • #26   11. jan 2017 Begge mine er købt på udseende smiley smiley så ja det er jo op til den enkelte. Jeg tror jo på at vi præger vores heste rigtig meget selvom noget ikke kan lade sig negligere (uanset træning). Tænk på alle de heste og ejere der ligner hinanden i væremåde smiley Jeg havde mange underlige krav til mine heste hvor udseende var en af de.. (og det vanskeligste at opfylde sammen med alder) og samme krav har jeg til min sidste drømme hest som nok bliver pånær umulig at skaffe medmindre jeg vinder i lotto smiley Jeg fortryder ikke at udseende var det jeg lagde stor vægt på. Jeg håber at Rocky får en ligeså stor plads i mit hjerte med tiden, ligesom Tindur har. Jeg havde det på samme måde med Tindur, som jeg har nu med Rocky. Så der er da håb forude endnu smiley

    Mvh TT


  • #27   11. jan 2017 Dingle:
    Jeg har ladet mig fortælle at den ekstra farvepris ikke er så voldsom når vi snakker føl. Så håber lidt at "snyde" den vej igennem smiley


  • #28   11. jan 2017 Jeg så en 1-års til 30-35 fordi flere igennem årene havde ringet og ville købe pga farven, så det kommer nok også an på hvilken sælger man finder, og det skal siges at det ikke var fordi der var en særligt høj blub eller fordi at forældrene var super-heste

  • #29   11. jan 2017 Udseendet betyder ikke SÅ meget for mig.. Selvfølgelig vil jeg gerne have en gudesmuk hest, men sind, eksteriør og bevægelse betyder langt mere end farven.

    Jeg vil dog som udgangspunkt fravælge broget, plettet og palomino, medmindre den virkelig er noget specielt.

    Jeg vil hellere have en kedelig brun med dejligt sind, let ridelig og gode bevægelser end jeg vil have en skrup hysterisk krampe der falder på røven over alt den glor på, selvom den er et glansbillede..


  • #30   11. jan 2017 Dingle:
    Det lyder virkelig voldsomt.
    Jeg lagde en føler ud på en islænderside og folk var ret godt enige om de 10 - 15 pr føl med de krav jeg har smiley


  • #31   11. jan 2017 Hvad er dine krav? smiley

    Mvh TT


  • #32   11. jan 2017
    - Max 2 år.
    - Ren islænder (rødt pas)
    - Forventet stang omkring 130 - 135
    - Genetik for at kunne blive en stabil hest.
    - Forventning om at være god med andre heste.
    - Anlæg for man ned til skulderen eller længere.
    - Ingen naturtølter (ønsker kun 3 gænger) (vælger islænder af andre grunde)
    - Farve: Vindott på den ene og Moldott på den anden.


  • #33   11. jan 2017 Det kan godt have haft noget at sige at du:
    1 - går efter de mindre af dem. Hende jeg snakkede med, hendes blev omkring de 138-142 stykker
    2 - at du "kun" ønsker en 3-gænger. Hendes var 5-gængere


  • #34   11. jan 2017 Okay.. Det med kun 3 gænger i stedet for 5 gænger reddet din pris.. For det er nogle populære farver du har valgt jo smiley Jeg kunne nemlig ikke forstå at de ikke skulle koste mere..

    Jeg gav 10. For Rocky som ikke er den mest eftertragtede race. Han har dog en fantastisk gang og havde et rigtig lovende eksteriør med god tavle.(ikke fantastisk) Så jeg forventer nogle gode resultater. smiley

    Mvh TT


  • #35   11. jan 2017 Dingle:
    Det gør helt sikkert en forskel. Jo højere jo dyrere.
    Og gangarterne tæller også rigtig meget, og dem er jeg ikke interesseret i smiley


  • #36   11. jan 2017 TT:
    Nu er han også traver så vidt jeg husker. Så føl i den sport er mere eftertragtede da de starter tidligt.
    Hos islænder er der ikke vild ræft om de 1 årige. Folk vil gerne have dem når de er 3+ helst. Så det gør også lige en forskel smiley


  • #37   11. jan 2017 Bettemus - det var Rocky jeg talte om smiley

    Mvh TT


  • #38   11. jan 2017 TT:
    Troede stadigvæk han var traver?


  • #39   11. jan 2017 Er han ikke en frede?

  • #40   11. jan 2017 Jo fandt jeg lige ud af smiley

  • #41   11. jan 2017 Men så er det måske højden der taler for. Forventet højde på 165. Så snart du er i heste, så ryger prisen også bare i vejret smiley

  • #42   11. jan 2017 Jeg synes egentligt ikke at 10.000kr er særlig meget for et føl.

  • #43   11. jan 2017 Guldhesten:
    Det er det heller ikke hvis man tænker på omkostningerne for at lave et føl. Det er derfor folk gerne holder på dem til de er trænet op osv før de sælger dem smiley


  • #44   11. jan 2017 For Rocky var der eksteriør, sind og gangen der gav den pris.. De havde håbet han kom i avlen og der var faktisk nogle interesserede i afkom efter ham. Min mand ville dog ikke være med til udgifterne før indtægterne og da jeg valgte at kasterere ham viste det sig at han desværre ikke kunne have været i avlen pga drejet testikel smiley så held i uheld.. Han skal dog stadig kåres og udstilles så hans far får chancen for at blive elite hingst smiley

    Mvh TT


  • #45   11. jan 2017 Og igen kommer det an på racen.. Jeg var tæt på at få lavet et føl på min tidligere frede part. Med valgfri hingst.. Det skulle jeg give 7000kr for.. smiley det kommer an på hvad bedækningen koster og det variere fra race til race smiley

    Mvh TT


  • #46   12. jan 2017 Ej nu kom jeg til at bruge en halv time på at google rundt på billeder af den farve/det udseende jeg ville prioritere, og nu kan jeg jo SLET ikke bestemme mig for, hvad jeg synes er smukkest.... the struggle is real

  • #47   12. jan 2017 Der er nok mange i smug der bestemt kigger på udseendet ;).
    Jeg må nok indrømme jeg købte min basse ubeset .
    Han havde bare et udtryk i han øjne jeg ikke kunne stå for og de 'rigtige' aftegn.
    Han var den eneste der sagde mig noget i 4-5 måneder . Så jeg fandt en løsning med sælger . Pakkede trailer og mig, kørte så fra Vestsjælland til Grindsted , skrev under , læssede og kørte hjem :D.
    Og min mavefornemmelse var bare rigtig . Kunne ikke ønske mig en anden hyp:D


    profilbillede
  • #48   12. jan 2017 Fünke hvorfor tror du at jeg har 4 heste og ønsker mig flere XD

  • #49   12. jan 2017 Hvis jeg havde plads, mulighed, helbred og penge så ville jeg nok ha 100 heste, købt på udseende. Der er mange farver jeg gerne ville eje. Selvf er sindet vigtigt, men jeg ææææælsker specielle heste smiley smiley smiley

  • #50   12. jan 2017 Ja det kunne jeg godt. Dog var det, den ene gang jeg har købt hest, race og sind der betød mest. Kronos var jo kun 14 dage da jeg så ham første gang, så da var det jo lidt svært at se hvad han ville endnu med. Jeg var dog heldig at opdrætter både har mor og far, og de er meget smukke efter min mening smiley

    Generelt har shireheste et godt sind, så jeg var ikke nervøs for at købe ham så ung - igen også fordi jeg kunne se forældrene, som både bruges til show, ridt og kørsel smiley

    Kronos er nu snart to, og han er som snydt ud af næsen på sin far. Så der var jeg heldig smiley (far Gabriel på billedet)


    profilbillede
  • #51   12. jan 2017 Næste gang jeg køber hest, så køber jeg bestemt også på udseendet.
    Min nuværende er købt på alle andre krav, jeg havde. Skulle have en rå, gerne to års, men med sind til at blive en sød turhest. Præcis hvad jeg fik. smiley Jeg synes så godt nok, at hun er noget af det grimmeste.... smiley Så næste gang spiller udseendet også en rolle. smiley


  • #53   12. jan 2017 Din kommende hest, du bestemmer!

    Det er lige så fair, som at fravælge friesere, travere, fjordheste eller andre typer man finder uegnet til sit personlige brug. Eller søge specifikt efter en springhest :o)



  • #54   12. jan 2017 Dog, hvis jeg havde rideangst, ville jeg personligt aldrig nogensinde købe på udseendet, ligegyldigt. Så ville jeg finde den roligste og nemmeste hest, lidt ligemeget om hvor ''hæslig'' den så var.

  • #55   12. jan 2017 Det må folk helt selv om. Det er ikke mig der skal have hesten, så ser ingen grund til at hidse mig op over sådan noget. Og man kan ikke benægte, at hestens udseende spiller i det mindste en lille rolle hos de fleste.
    Men hvad folk gør er helt deres egen sag, det generer ikke mig.


  • #56   12. jan 2017 Kan man sagtens. smiley

    Jeg vælger ikke efter udseende. Jeg vælger efter dens sind og ikke andet. Har haft sort hest, og har nu en pinto, én brunbroget.

    Er næsten ligeglad med om min hest så er lyserød, bare vi passer sammen i tempermante:-)



    profilbillede
  • #57   12. jan 2017 Udsender fanger først øjnene og giver den første interesse hvis man nu ser en smuk hest men vil altid i sidste ende vælge efter at jeg skal passe sammen med hesten

  • #58   12. jan 2017 Team Islænder:
    Helt enig. Var det en kommende rideturshest (har kun rideangst på tur) så ville jeg også være ligeglad med udseende så var det udelukkende sind jeg ville gå efter.
    Men kommende hest skal ikke være rideturshest men showhest smiley


  • #59   12. jan 2017 Tak for jeres mange svar. Rart at se jeg langt fra er den eneste smiley

  • #60   12. jan 2017 ja, så kan jeg jo godt se det, hvis den er til show<3 ved bare at jeg selv nemt kan blive nervøs på heste ryg!:)

  • #61   12. jan 2017 Jeg har mange gange oplevet at den rigtige hest kommer til én, men min næste bliver nok hovedsageligt valgt på udseende. Er træt af at have kedelige heste smiley Har jeg råd, køber jeg fra udlandet og så det i hvertfald 100% på farve og fysik. Jeg ser ikke noget galt i at sortere efter farver. Tænker bare det er vigtigt at holde en lille plads åben hvis nu man finder den helt rigtige hest i en kedelig farve smiley

  • #62   13. jan 2017 Selvfølgelig kan man da det smiley
    Vi er jo ikke ens og har ikke samme smag, alle sammen smiley Gudskelov for det da, for ellers ville verdenen jo være meget ensformet smiley

    Hvis jeg en dag skal ud og have en ny hest ønsker jeg fx. IKKE en skimmel, da jeg simpelthen ikke bryder mig om farven. Lige så vel som andre måske ikke vil have en rød hest, fordi de ikke bryder sig om farven smiley
    Derfor kan hesten jo stadig være dejlig, men jeg vil ikke gå efter en skimlet hest.

    Det er jo heller ikke alle der synes at farven Blå (Eksempel) er flot, og vælger derfor blusen i en anden farve, mens andre går efter denne farve smiley Smiler


  • #63   13. jan 2017 I bund og grund er det nok 95% som køber på udseende - bare i salgsannoncen vil folk jo enten blive tiltrukket eller ej af billeder og video. Og bliver du ikke tiltrukket, så ringer de færreste på den annonce - derfor gode billeder er alfa og omega i et salg smiley

    Jeg har selv en gang fravalgt en ridehest, som på papiret levede op til alle ønsker om højde, alder, stævnerutine ect - den var bare en tudegrim knokle. Og det gider jeg da ikke kigge på, på min mark.

    Mine heste er købt efter at jeg synes de er smukke - farve og aftegn tiltaler mig på dem. At de så også er skønne af sind på hver deres måde, og har nogle dejlige personligheder, det er bare skønt - når nu de begge er købt som 1 års plage smiley

    Jeg mener det er Niels hausgård der har sagt, at man som avler bør slagte de grimme heste - for hvorfor ride på en grim hest, så kan man lige så godt kører på knallert.

    Heldigvis er smag og behag meget forskelligt - og det jeg synes er smukt, synes andre sikkert er kedeligt og vice vers.

    Mvh Charlotte


  • #64   13. jan 2017 Jeg købte Luna både på udseende og temperament. Begge ting er lige vigtige for mig. Jeg søgte efter en rolig og godmodig hest som jeg kunne udvikle mig sammen med men samtidig også meget gerne med en stor man og hale, som jeg elsker at bruge meget tid på og det er også en af grundende til at jeg gik efter en bestemt race som IC'eren smiley


    Man skal gå efter det man gerne vil ha' smiley


    profilbillede
  • #65   13. jan 2017 Hvis du vil have en islænder næste gang, så kontakt Pernille fra Haarkildegård, hun er super til at hjælpe med at købe hest, og hvis hun ikke selv har drømme hesten (med det rigtige udseende smiley ), så ved hun hvor du kan få den! smiley

  • #66   13. jan 2017 Tusind tak. Det skriver jeg mig lige bag øret smiley

  • #67   14. jan 2017 det synes jeg sagtens man kan.. det er jo vigtigt at finde hesten der tiltaler en på alle måder, og man kan self blive overrasket og forelske sig i en man umiddelbart ikke ville kigge på hvis man ikke kendte den smiley er selv ikke så vild med røde heste, men kan ikke udelukke at ende med en endag ??

  • #68   14. jan 2017 Jeg duer ikke til at kigge efter en hest der kosmetisk falder i min smag. Har set på masser smukke heste som havde lige udseendet jeg har drømt om, men jeg ender altid med at skaffe mig en helt andet hest, hvor kemien og det indvendige bare vægtede mere hos mig. Stadig smuk, men kosmetisk ikke det jeg ledte efter ????

  • #69   15. jan 2017 Fra Amhøj avler de nogle helt vildt smukke nogle, med et samtidig godt temperement. Sidste år var de nye så smukke smiley Også i år.

  • JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 83 Følgere: 78 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.934
    #70   15. jan 2017 Amalfi "købte" mig, hun var en salgshest der skulle gøres håndtam, det tog lidt tid 7 mdr. smiley først der kunne denfange hende og sadle op til en kunde, da jeg så det så sagde jeg blot den køber jeg for ellers ender den i nogens dybfryser smiley

    Det er nu 20 år siden smiley

    Nacoma fandt jeg helt tilfældigt på Den blå Avis, snuser altid lidt rundt for hyggens skyld, hun fangede bare min interesse og så tog jeg turen til Nøvling i nordjyllland, fra Nordsjælland smiley

    Dette er hvad jeg så i annoncen


    profilbillede
  • JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 83 Følgere: 78 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.934
    #71   15. jan 2017 Det var kærlighed ved 1. Blik det var hvad der kom hjem i stalden

    profilbillede
  • #72   15. jan 2017 Jeg kunne sagtens finde på at købe hesten både ubeset pga et billede af en hest jeg synes der så godt ud smiley
    Dog skal den bare være maks 4 år og utilredet og gerne bare have stået på en mark uden at have været noget særligt i hænder, simpelhen da jeg gerne selv vil træne dem og jeg synes det er lettere uden at have haft andre træningsmetoder i hestene smiley
    Og ellers så skal det være med det blod jeg ønsker at have i min kommende ride hest smiley


  • #73   15. jan 2017 Jeg har købt heste 50/50 baseret på udseende og temperament smiley

    Denne gang (2 år siden) var jeg fast besluttet på at skulle have Frieser igen, for de har bare altid haft en stor plads i mit hjerte med deres smukke udseende og gode sind smiley

    Jeg går så med planer om at ifole min Frieser indenfor de næste par år, og der er jeg også igang med at finde ud af hvad jeg vil lave for et føl - Drømmer om en buckskin,men overvejer også sort, grullo eller champagne, og gerne med aftegn.. Men der er jo også noget med bygningen og hårmængden...

    Har kig på ikke så lidt som; Frieser, P.R.E., Quarter, Welsh Cob, Shire og Nordsvensk...

    Men ja, en dag når jeg ved mere præcis hvad jeg ønsker for et føl, så ved jeg hvilken hingst jeg skal vælge x)


    profilbillede
Kommentér på:
Købe hest på udseende?

Annonce