{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.049 visninger | Oprettet:

Tilskud til luftveje {{forumTopicSubject}}

Så er jeg sku her igen med et nyt forum smiley

Sagen er den at min hest nemt bliver forkølet, første år var det enormt slemt, han hostede helt vildt og boksen blev renset hver dag for al den slim smiley det var dog ikke engang halvt så slemt året efter, og årene efter har der faktisk ikke været noget. Men nu er han begyndt at pruste enormt meget, og når vi sætter i galop lyder det som om han har lidt slim i luftvejene.

Min dyrlæge har før kigget på ham, og mener ikke han behøver noget for det, men jeg vil endelig gerne give ham noget, bare lige for at han ikke skal ruste hele tiden smiley

Var så lige inde på horze og så de havde en hel del.
Nu står jeg så uden erfaring inde for sådan noget, og vil gerne have noget der virker, så nogle der har erfaring med et produkt, om det er fra tika, hooks eller hvor er mig lige meget smiley

vil helst gerne have det er noget han kun skal have 1 gang om dagen, da jeg kun er der ude til den ene fodring smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tilskud til luftveje
  • #1   20. jan 2017 Blue Hors ventilator

    Jeg ville dog få en anden dyrlæge til at udrede din hest, det lyder som astma og hvis det ikke behandles sætter det sig kronisk på lungerne


  • #2   20. jan 2017 Mange tak smiley
    jeg kender til astma heste, og Sam har bestemt ikke astma smiley har haft 2 dyrlæger over det, og de har ikke fundet ud af andet end forkølelse smiley


  • #3   20. jan 2017 Min hest har støvallergi, så jeg giver hende intet hø og nogle urter der hedder secreta Pro max og sortkommenflager. Med det kan jeg holde det nede så længe hun ikke får hø smiley

  • #4   20. jan 2017 Min pony er hoste-hest. Der har været to forskellige dyrlæger til at undersøge ham grundet mistanke om astma, og begge har konkluderet at det ikke er astma.

    Han får "Cough" fra Solanum. http://www.contact-saddle.com/shop/solanum-cough-til-2703p.html
    Det virker ganske fornuftigt, og selvom han ikke er 100% hostefri kan man tydeligt mærke hvis han ikke har fået det i et par dage smiley

    Og så kan jeg rigtig godt lide sammensætningen af ingredienserne, i forhold til hvad mange andre produkter indeholder af sødemidler smiley


  • #5   20. jan 2017 mange tak i 2 smiley

  • #6   20. jan 2017 Der må ikke komme slim, hvis der kommer slim, er det fordi det sætter sig til infektioner. Jeg har samme problem med min allergi hest. Skift alt ud i boks, der kan give hoste og giv evt mocylot fra Hippolyt, samt tilskud til immunforsvaret, hipomun. Jeg har brugt begge dele på min, men bruger kun hipomun lige nu. En hoste hest, vil have et dårligt immunforsvar, fordi den konstant forsøger at bekæmpe det der giver hoste, den er derfor mere modtagelige for forkølelse mm. end andre heste, særligt hvis andre også har lidt.

  • #7   21. jan 2017 Ja jeg er meget overtroisk da jeg har denne erfaring...
    Tindur fik fra da han kom til mig som 7mnd. Hvidløg i foderet hver dag undtaget sommeren. En vinter løb jeg tørr så der var EN dag han ikke fik hvidløg. Og han begyndte at få snot. Han blev fin igen. Så skete der igen at det var en dag han ikke fik noget og der kom snot igen (ikke samme periode) Den ene vinter gik han sammen med heste der var forkølet og havde grøn snot hængende ud af næsen. Tindur fejlede intet selv om de andre havde næser der løb og hostede.
    Så jeg tror bestemt på hvidløgens helbredende egenskaber og at det er med til at holde mine heste raske. Jeg har (7-9-13, bank bank) aldrig haft en syg hest, han har kun haft lidt blank snot de to gange jeg løb tør for hvidløg. smiley
    Så det er noget jeg kan anbefale dig smiley

    Mvh TT


  • #8   21. jan 2017 Tja, jeg er måske også en af dem der ville overveje om det er allergi. Min egen fik det konstateret i efteråret efter hun 3 efterår i træk er blevet "forkølet", hvilket så nok hele tiden har været allergien. Hun fik taget blodprøve som blev undersøgt fordi både dyrlæge og jeg synes det var utroligt hun havde brug for dyrlæge hvert efterår pga forkølelse.

  • #9   21. jan 2017 Sortkommen fra Nordic Horse. smiley
    Det er også super godt mod alt muligt andet, selv bruger jeg det pga skæl. smiley


  • Natascha ML
    Natascha ML Tilmeldt:
    okt 2014

    Heste: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #10   21. jan 2017 Jeg har gode erfaringer med St. Hippolyt Mucolyt smiley

  • #11   21. jan 2017 Vi havde for år tilbage en "hoste-hest", vi prøvede alle mulige urter uden virkning. Men drikke aloe Vera til mennesker havde en rigtig god virkning.

    Når det så er sagt, tror jeg at "hoste-heste"er forskellige, og det er forskelligt hvad er virker fra hest til hest. Så mit bud er at prøver dig frem til du finder det rigtige til din hest.


  • #12   21. jan 2017 mange tak for alle jeres svar smiley

    nu vil jeg ikke kalde ham for en hoste hest når han pruster? måske det er forkert? smiley

    Idag var der intet, han hverken prustede eller noget, så han har sikkert bare stået for meget, og skulle igang med rideningen igen smiley


Kommentér på:
Tilskud til luftveje

Annonce