{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.169 visninger | Oprettet:

At flytte opstaldningssted? {{forumTopicSubject}}

Jeg er simpelthen sådan i tvivl.

Jeg står og har netop fået tilbudt et nyt opstaldningssted til min pony. Men det er utrolig svært. I de 7 år jeg har haft hest har hun stået det samme sted. Så ved ikke om jeg skal flytte hende eller ej.
Har i selv stået i sådan en situation og hvordan valgte i?

Nuværende sted:
Stor løsdrift.
Velfungerende flok med 5 heste.
Store flotte folde.
Lækker natur.
Søsters hest står samme sted.
Kun 100 meter derfra står en hest jeg kan låne hvis jeg vil have en ven med på ridetur.
2 aftenfodringer om ugen, de andre dage behøver jeg ikke engang komme der.
Jeg kan trække en tur op i byen og skabe glæde ved byen børn.
Ligger 2 km fra mit hjem.
Jeg føler mig låst i rollen som "lillesøster" så jeg bliver ofte forbigået i beslutninger. Og samtalerne er sådan lidt som om jeg er 13 (er 22)


Nyt sted:
Lille løsdrift.
1 flokkammerart.
Min part står også på dette sted.
Ridehal.
Planer om bla ridebane, springbane og rundpen.
Andre opstalderer
Jeg fungere rigtig godt med staldejer, føler jeg bliver set som det voksne og ansvarlige menneske jeg er.
Jeg er bange for at savne min søster. Selvom det kun er 1 - 2 gange om året vi laver noget sammen med begge heste.
Jeg er bange for at savne byen hvor jeg kan trække op og møde andre mennesker.
Jeg skal selv fodre alle aftener. Så en weekend hos veninden bliver ikke rigtig muligt.


Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal vælge.
Ud over jeg er bange for ikke selv at trives derude, så er jeg også bange for at min hest ikke trives smiley






Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At flytte opstaldningssted?
  • #1   1. feb 2017 Ud fra det du beskriver om dig selv og din hest ville jeg ikke have flyttet smiley husk at det er guld værd at have et godt opstaldningssted, og det er ikke nemt at finde.. Så bliv hvor du er da du ved hvad du har, men ikke hvad "du får" smiley

    Mvh TT


  • #2   1. feb 2017 Jeg føler mig bare så låst fast på nuværende sted.
    Hvor jeg elsker at være i stalden når jeg er hos min part i stedet for.


  • #3   1. feb 2017 Jeg tror du elsker forandringen.. Hvis du stadig om 3 mnd elsker ligeså meget at være i den stald, og kan fodre hver aften, og ikke mindst at Bettemus vil have samme luksus. Så ville jeg have flyttet hende smiley

    Mvh TT


  • #4   1. feb 2017 Det gør jeg generelt også. Men der er bare rigtig god stemning på det nye sted. Og jeg føler mig behandlet som en på 22 hvor jeg på det andet sted ofte føler mig som en på 13 smiley

  • #5   1. feb 2017 Så se hvordan du har det om 3 mnd og tag afgørelsen der smiley

    Mvh TT


  • #6   1. feb 2017 Det kommer jo an på hvad man har af krav og forventninger.
    Jeg kan lynhurtigt sige at jeg ikke ville flytte i dit tilfælde, udelukkende fordi at der er alle de fodervagter. Lige meget hvor godt stedet så er, så ved jeg, at det kun ville fungere i starten, og så ville jeg blive meget træt af det efter lidt tid.

    Men ja, det bedste råd jeg kan give er at kigge på fordele og ulemper for begge steder, og så vær realistisk. De fordele der er, bliver de ved med at være fordele sat op mod de ulemper stedet eventuelt kan have? Hvilke af ulemperne kan du leve med, og hvilke vil du muligvis blive træt af med tiden - og er det et sats du så vil tage?


  • #8   1. feb 2017 TT:
    Det har du måske ret i. Og pladsen løber nok ikke rigtig nogen steder smiley


  • #9   1. feb 2017 Smut:
    Det er også lidt sådan jeg har det. Der er også mulighed for fuldpas. Så stiger prisen bare og det er svært at få til at hænge sammen når jeg er på SU smiley


  • #10   1. feb 2017 Witraver:
    Ridehallen i sig selv er ikke vigtig. Men hvor jeg står nu har jeg ingen lukket bane eller noget så når jeg træner er det på folden og det bliver hurtigt useriøst smiley
    Savner de mere faste former.

    I forholds til at ændre min egen status er det rigtig svært. Min søster vil jo altid se mig som lillesøster. Og så er der kun 2 andre. Den ene har også set min søster som "den lille" engang, fordi vores ældre søster red hos hende. Men min søster kæmpede sig ud af den ved at begynde at træne hendes hest og derved vise sit værd. Det har jeg ikke rigtig muligheden for.

    Og hos den anden, så ved jeg ikke hvordan jeg skal gøre det. De steder jeg er stærk social er når man snakker om f.eks hest. På det nye sted kan jeg snakke med staldejer i over 1 time fordi vi snakker hest.
    Men staldejer her og jeg har ikke rigtig noget til fælles, hun rider af og til en tur, men egentlig bliver det ikke til så meget hest fordi hun har arbejde, mand og børn osv. Så når jeg snakker med hende handler det om livet generalt altså uddannelse osv. Og jeg bliver stum på den hver gang for jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal sige. Syntes samtalen hurtig bliver mærkelig. Og så bliver det hele ligesom bare akavet og så går vi hver til sit. Og jeg får ingen anerkendelse for mit arbejde med min hest. For jeg træner jo bare fra jorden. Det er jo set før hos min søster. Nej min søster der i mod hun gør i dressur osv ligesom alle andre. Og derved falder jeg igen udenfor smiley


  • #12   1. feb 2017 WiTraver:
    Jeg er slet ikke i tvivl om at hvis jeg vælger at flytte er det af egoistiske grunde. Min hest elsker sit nuværende hjem. Tanken om at flytte hende for min skyld er rigtig hård. Men hun står også bare og bliver ikke brugt. Og ville gerne prøve det andet sted i håb om at det gjorde en forskel så vi fik trænet mere.

    Et helt 3. Sted kan jeg ikke se fidusen i? smiley


  • #14   2. feb 2017 WiTraver:
    Det er bare ikke nemt at finde opstaldningssteder i nærheden. Min pony kan ikke stå i boks. Så det skal være løsdrift og de steder jeg kender i området der tilbyder dette er ikke steder jeg ønsker at være smiley


  • #16   2. feb 2017 Jeg syntes det er en helt utrolig svær beslutning.
    Nogle ting er nemme nok hvis det var det eneste jeg skulle kigge på.
    F.eks bedre træningsmuligheder.

    Men der er så mange ting i det smiley


  • #19   2. feb 2017 Mange tak. Prøver også at finde ud af hvad jeg skal gøre. Men tager nok TTs kommentar til mig og giver det tid og ser det nye sted lidt mere an smiley

  • #20   2. feb 2017 Ville du have mulighed for at komme tilbage hvor du står nu???
    Du kan i det tilfælde flytte med begrundelse i at du vil træne noget seriøst og har brug for ridehuset.


  • #21   2. feb 2017 Rikke:
    Det ved jeg ikke. Det var også min mors forslag. At jeg prøvede at flytte og spurgte nuværende om jeg kunne holde en plads der nede til hvis det ikke fungere. smiley


  • #22   2. feb 2017 Jeg synes du skal flytte hende. Simpelthen fordi jeg tror du trænger til noget forandring og et andet syn på dig selv. Jeg er sikker på at din pony nok skal falde til.


    i forhold til fodervagter, kan du og din parts ejer ikke skiftes?


  • #23   2. feb 2017 Måske er løsningen at tage problemet op ved nuværende sted, og simpelthen tage den nødvendige konfronterende samtale hvor du klart melder ud, at du føler dig behandlet som er barn?
    Hvad siger de andre til det, ellers? Ser de det ikke som et problem eller har du slet ikke snakket med dem om det? For ellers var det nok faktisk dér jeg ville starte, og give dem mulighed for at ændre deres tilgang - og hvis det ikke lykkes, så har du jo prøvet hvad du kan og trænger til et bedre miljø smiley


  • #24   2. feb 2017 Kære Luna.

    Prøv at mærke efter om det er nyhedens interesse der gør at du evt får "lyst" til at flytte Bette.
    Evt kunne du prøve at tage en snak med nuværende opstaldning sted at du føler dig en anelse forbi gået ...

    Det er vigtigt her at finde ens prioriteringer smiley

    Held og lykke med at finde en løsning.


  • #25   2. feb 2017 Er der mulighed for at blive men tage din hyp med ud til et sted at træne og være social omkring hesten?

    Der er jo f.eks mange der har hesten stående hjemme, men lejer sig ind på faciliteterne i en rideklub i nærheden, hvor der er flere mennesker, sociale aktiviteter osv smiley


  • #26   2. feb 2017 Tak for alle jeres svar. Jeg giver det noget tænketid og prøver at finde på løsninger til de udfordringer der er på det nye sted, så det måske kan blive en mulighed.
    Jeg syntes det er umuligt at ændre folks syn på mig, det kræver man kan et eller andet og derved bliver til gavn for de andre og der er jeg desværre ikke da de ikke har interessen for det jeg kan.

    Jeg har desværre heller ikke mulighed for at køre med min pony dagligt så vil jeg have faciliteter så skal hun også flyttes smiley


  • #27   2. feb 2017 Det er ikke nødvendigt at ændre folks syn på dig eller udføre noget for dem, bare fortælle dem at du ikke bryder dig om måden de omgår dig på - som den ikke ligeværdige lillesøster - og at du håber de overvejer det smiley
    Har du snakket med dem om, at du ønsker at være mere med i beslutningerne? Hvad siger de til det?
    Hvis ikke du rent faktisk HAR fortalt dem hvad du føler, så er en mulighed jo også (uden at kende nogen af jer), at de ubevidst kommer til at låse dig i "lillesøsterrollen" og egentlig ikke er klar over, at det sårer dig.. smiley


Kommentér på:
At flytte opstaldningssted?

Annonce