{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forsikring
  • #1   17. feb 2017 Jeg har udelukkende ansvar på min, via min inboforsikring. Det koster ikke ekstra for mig at have ham forsikret på den måde.

    Jeg har fravalgt liv/ uanvendelighed fordi han reelt ikke er specielt meget værd på den front. Man kan ikke så godt forsikre affektionsværdi og venskab.

    Sygeforsikring har jeg fravalgt fordi han så sjældent er syg. Havde ham i 6 år før jeg overhovedet overvejede sygeforsikring, og i løbet af de 6 år har vi haft to gange kolik som sygdom. Så har der lige været et tjek af unghesteknæ (som var så stygt dagene op til dyrlægen kom, og da så dyrlægen kommer er der intet, heller ikke i bøjeprøven og vi har aldrig set det siden), og det har været det udover tænder/ vaccine som forsikringen ikke dækker alligevel.
    Hurtig hovedregning havde jeg betalt det dobbelte i forsikring i forhold til hvad jeg har betalt til dyrlæge de år jeg har haft ham.

    Måske kommer jeg til at fortryde fravalget, men jeg har tilgode at få en regning på over 3000 kr, og de fleste forsikringer har en selvrisiko på omkring 1000 kr alligevel.

    Mange steder skal man også forsikre liv eller uanvendelighed for at få sygeforsikring. Sådan var det i hvert fald for et par år siden da jeg kiggede på det. smiley


  • #2   17. feb 2017 Kato er forsikret med alt smiley Syge,uanvendelighed og liv. Jeg har ham forsikret hos dansk hesteforsikring og giver omkring 3000, kr om året smiley

    Jeg har været meget glad for at ham er forsikret, da han har kostet over mig over 50.000kr i dyrlæge de sidste 2 år.


  • #4   17. feb 2017 Min er uanvendelighed og sygeforsikring hos KRH. Har haft hest forsikret hos dem I over 20 år og har aldrig haft problem i forbindelse med udbetalinger. På trods af 2 aflivninger.

  • #5   17. feb 2017 mine heste er ulykke og livsforsikret hos Dansk hesteforsikring.

    har ikk uanvendelig og sygeforsikring.


  • #6   17. feb 2017 Mine heste er ansvarsforsikret igennem indbo. Også har jeg liv/død på de smiley Jeg har valgt liv/død for jeg har ikke bare 15-20 000kr til ny hest hvis jeg mister en af mine.

    Mvh TT


  • #7   17. feb 2017 TT
    Hesten skal stort set være død, før man får en livsforsikring udbetalt.. Den er nærmest ubrugelig smiley

    Ham jeg havde før Kato, fik en virkelig grim benskade, som gjorde at han havde rigtig mange smerter, men fordi han kunne smertedækkes og opereres ( en operation som skulle foregå i udlandet og der kun var 5% chance for ville hjælpe) kunne jeg ikke få livsforsikring udbetalt.


  • #8   17. feb 2017 Jeg har kun ansvar via min indboforsikring - og al anden forsikring er fravalgt af flere årsager.

    Jeg har hestene hjemme, så de står ikke et sted med udskiftning af heste på fold og deraf øget risiko for foldskader. Jeg bestemmer selv foder og grovfoder, samt interval, dvs jeg fodre udfra at modvirke risiko for kolik og mavesår.
    Jeg ligger min træning så specifikt, at jeg træner fx på asfalt og i skov for at imødegå seneskader, som er dressurhestene største risiko. Og jeg er superhys med at ikke ride på for bløde dressurbaner. Jeg er hys med smed - de får nye sko med 6 ugers interval året rundt.

    Desuden har jeg med i mine overvejelser, at jeg har ikke råd til at forsikre dem til "her og nu indkøbspris", de er begge B-heste. Så skulle jeg ud og have fat i en ny hest, så ville jeg købe en billig plag, og starte den op lige som jeg har gjort med de to jeg har nu. Det ville være højest usandsynligt at begge "gik i stykker" på samme tid, så jeg har altid en ridehest lige meget om en står skadet.
    Jeg har de bedste forudsætninger for at have en skadet hest stående - fordi de står hjemme kan jeg jo vælge sygefold ect som jeg vil.
    Jeg er meget bevidst om HVAD jeg vil fører min hest igennem ifht behandling, dvs jeg vil selv tilvælge/fravælge behandling, uden at mit forsikringsselskab skal blande sig.
    Og jeg er så heldig, at jeg tjener godt, og altid har råd til at få dyrlægen uden, uden at skulle stramme min økonomi, eller købe en ny plag i værste fald.

    Så man skal tage de overvejelser med i, om man til-/fravælger forsikring.
    Dvs hvis jeg havde hest stående på opstaldningssted, ikke havde så mange penge, kun en hest - ja så ville jeg vælge ansvar-, uanvendelighed- og sygeforsikring.

    Mvh Charlotte


  • #9   17. feb 2017 Liv og død er næsten umuligt at få udbetalt med mindre at hesten falder død om på marken.

    Samtidig kan en uanvendeligheds forsikring UDEN sygeforsikring godt gå hen og blive en dyr fornøjelse, da forsikringen vil kræve vise behandlinger inden at de vil udbetale uanvendelighedsforsikringen.

    Min hest er ikke forsikret til hendes faktiske markedes pris, men noget lavere, jeg har så valgt at spare difference op, så skulle der ikke ske noget med min hest, så har jeg bare nogle extra penge smiley


  • #10   17. feb 2017 Tusind tak for alle svarene smiley

  • #11   17. feb 2017 Hvis min dyrlæge siger at hesten ikke kan reddes så udbetaler forsikringen. Min veninde har aldrig haft problemer med vores forsikringsselskab når nogle af hendes døde/måtte aflives... smiley

    Mvh TT


  • #12   18. feb 2017 hvis en dyrlæge vurdere at hesten skal akut aflives (efter dyreværnsloven) får man udbetalt livsforsikringen. jeg har desværre to gange måtte få aflivet hest pga af akut påkrævet aflivning. En slinger hest (efter et styrt på folden) med to brud på halshvirvel) og en med brud på korsben og skæv hofte, efter et styrt på fold, hvor en anden hest havde jagtet den.
    i begge tilfælde, ingen problemer med at få livsforsikringen udbetalt.


  • #13   18. feb 2017 Det er os kun, hvis det kræver en akut aflivning, hvor hesten ikke kan smerte dækkes at de godtager en livsforsikring, ellers er det bare sur røv og så er en uanvendelig altså god ??

  • Charlotte L
    Charlotte L Tilmeldt:
    apr 2016

    Følger: 1 Svar: 3
    #14   19. feb 2017 Vi har forsikret vores pony igennnem dansk hesteforsikring. Blot sidste år fik jeg tilbagebetalt 7000 kr. (Haltheds undersøgelse og en infektion der skulle behandles i helligdage).
    Jeg ville ikke undvære forsikringen. Hvis han skulle blive syg eller andet, skal det ikke være økonomien der stopper mig:)


  • #15   20. feb 2017 Min er liv og sygeforsikret ud over at han er ansvars dækket af min indbo. Jeg har valgt alm. Brand da der ikke er selvrisiko på sygedækningen, men dækker 60 % af hele regningen også selvom regningen lyder på 500 kr. Og der er aldrig problemer med udbetalingen.

    Jeg er så glad for at have sygeforsikring, da jeg har en skovl af en hest der så rigeligt tjener den årlige præmie hjem (desværre)
    Om de reelt dækker ved aflivning kommer nok meget an på årsagen til aflivning.
    Men det finder jeg forhåbentligt ikke ud af foreløbigt! 7-9-13


  • #16   19. mar 2017 Blot til info:
    Livsforsikringen dækker hestens død, eller aflivning i henhold til dyreværnsloven.
    Den type aflivning forudsætter akut aflivning, ELLER hvis hesten er kronisk og uhelbredeligt syg, har været forsøgt behandlet og ikke kan smertedækkes.

    I sidstnævnte tilfælde giver vi hos KDH normalt godkendelse til aflivning og tidligere i forløbet, INDEN hesten bliver så smertebefængt, at det strider mod dyreværnsloven at holde den i live.

    MEN - LÆS FORSIKRINGSBETINGELSERNE grundigt igennem inden du tegner forsikring. De forskellige selskaber, har hver især "deres egne" definitioner og desværre har mange selskaber, et sted i forsikringsbetingelserne, også undtagelser, så det reelt kun er hestens død der dækkes.

    mvh
    Annette / KDH


  • #17   19. mar 2017 Vi har altid brugt KDH til vores heste! super god service og hurtig tilbagebetaling af refusion, derudover er deres priser meget rimelige..
    Jeg har aldrig haft brug for mine forsikringer, lige indtil min forrige hest..
    Den havde jeg heldigvis sygeforsikret, ellers havde jeg stået alene med dyrlæge regninger på op til 25.000.. Better safe than sorry smiley

    Min nuværende hest skal have det hele, liv/uanvendelighed samt sygeforsikring. Selvom ens hest måske ikke er meget værd så er det altid godt at sikre sig selv økonomisk hvis uheldet skulle være ude smiley


Kommentér på:
Forsikring

Annonce