{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
602 visninger | Oprettet:

Ryttermærke 3 {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg skal til ryttermærke 3 imorgen og kunne godt tænke mig at vide lidt fif til den skriftlige, eller noget man kan rede sig selv på der hvor at man skal forklare om huld.
Hvis at i har fået nogle mærkelig spørsgmål hvor at i bare tænke hvad?!
Så skriv dem lige herinde og giv mig lidt tips og tricks ikke ting man ikke må gøre, men bare hvis at der var et SPØRSGMÅL i ikke forstod.
Fx, så dumpede jeg sidst og ja, jeg fik et SPØRSGMÅL om hvordan at det føles for hesten at få en sporer ind i maven? - og jeg svarede forkert, er der nogle herinde der ved hvad svaret er på det, for dte står ikke i nogle bøgerne og er super forvirrede.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ryttermærke 3
  • #1   18. feb 2017 Hej. Jeg har selv taget ryttermærke 3+4 for et par år siden, og har siden da hjulpet til utallige ryttermærker.

    Sådan som det foregik hos os i Thorsø (distrikt 12) sad vi først 2 timer i rytterstuen og gennemgik spørgsmålene og stoffene. Vi gik også ud i stalden, og blev forklaret hvor pulsen sad osv.
    Efter det var der middagsmad og den skriftlige prøve. Når vi var færdige skulle hestene sadles op (under opsyn af dommer), og den teoretiske prøve blev lavet.

    I ryttermærke 3 skal du kun ride de 3 gangarter, lave en parade og stå i let sæde i galop.

    Ifølge dit spørgsmål er der bestemt ét trickspørgsmål jeg husker, noget i stil med "hvad er en løs hest". Svaret var derfor ikke en hest på folden, men én som generelt bare ikke var i hænder.

    Der er også forskellen på en løs og løbsk hest.

    Hvor lang tid er det siden du tog prøven? Husker personligt selv ikke spørgsmålet fra nogle af gangene jeg har været med.

    Så længe at du har læst stoffet godt igennem burde du ikke have problemer. 85% af den skriftlige prøve er rimelig basal viden, de fleste alligevel ved.

    Held og lykke!


Kommentér på:
Ryttermærke 3

Annonce