{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
838 visninger | Oprettet:

Givet jeres hest en dårlig vane? {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley
Det er gået op for mig at jeg har givet min pony dårlige vaner, og det er ikke noget jeg som sådan har tænkt over før.
Når jeg f.eks er ude og ride en tur i skoven, og er i trav eller galop, sætter han automatisk i skridt, når det begynder at gå ned af bakke, fordi jeg har aldrig brudt mig om at trave eller gallopere ned af bakke, så har altid haft stoppet ham. Nu har det så resulteret i at han gør det automatisk. Skridter også altid med helt lange tøjler, og tager så lidt mere fat i dem inden jeg sætter i trav, så han sætter automatisk også i trav nu når jeg samler tøjlerne op.
Kan selvfølgelig godt holde ham i trav og stoppe ham når han begynder at løbe hvis jeg gerne vil det, men synes det er lidt sjovt hvor meget hestene ligger mærke til. Har i givet jeres heste nogle 'dårlige vaner' smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Givet jeres hest en dårlig vane?
  • #1   22. feb 2017 Jeg tror ikke du kan finde én der ikke ubevidst har fået givet sin hest en vane. Men ja, det har jeg. Min frieserhoppe elsker at få kløet inderlårene og går man ind og snakker med hende på folden, så vader hun ind i det personlige rum og har ikke respekt for det. Det gør ikke mig noget, for det er det eneste sted hun gør det og folden er hendes fristed. Men det er stadigvæk lidt træls smiley

  • #4   22. feb 2017 Uha, det bliver en lang dag hvis jeg skal ramse alle de vaner op.. smiley
    Meeen forsøger at gøre det hurtigt. Hun har jo været hos mig hele sit liv, så hun har ikke prøvet andet end at være her, så smiley
    1. Hun sætter automatisk i galop når jeg læner mig lidt frem.
    2. Hun kilder mig i siden når hun vil have godbidder.
    3. Hun stopper altid når jeg rasler med min hånd i jakkelommen.
    4. Hun går hen til godbidde bøtten når hun smutter ud af boksen.
    Orker ikke skrive mere nu, såå smiley
    Billede af fartponyen smiley


    profilbillede
  • #5   22. feb 2017 det er ikke så ringe en dårlig vane du har givet din hest TS
    Ikke så dårlig som den jeg så i skoven 2 store heste snuste til en anden heste lort på deres vej det tog lidt tid inde de damen kom vider smiley
    VH
    Annette


  • #6   22. feb 2017 min hest har det med at samle ting op til mig smiley rigtig fint hvis jeg har tabt noget, men SÅ træls når han bliver ved med at give mig mine handsker som jeg pænt har lagt "væk".
    i får lige et flot billede med på vejen smiley


    profilbillede
  • #7   22. feb 2017 Min laver det samme når jeg samler tøjlerne op i skridt så begynder han at trave

    En dårlig vane er denne nok ikke men nor vi rider ind i vores ridehus og skal lukke porten (sådan en skydeport) så vender han sig automatisk rundt med mig på ryggen så jeg kan tage fat i porten og så går han 4-5 skridt frem så porten er lukket smiley

    Tror ikke der er så meget andet smiley


  • #8   22. feb 2017
    Min tumpe lære desværre meget hurtigt.

    Sååå damen har lært at vi normalt galopere på nogle bestemte strækninger på tur og hvis ikke jeg giver go til det, så er det = en ordentlig omgang buk.

    Der udover er hun også hurtig i ridehuset, så jeg har en dame der kan gå sidelæns, trippe på stedet, sparke bag ud og andet hvis hun ikke får galop signal på kortsiden i hjørnet. Ret upraktisk.
    Men det kommer jo af at hun lære hurtigt og bare 2 galop anspring der så forsætter det resten af tiden.


  • #9   23. feb 2017 Tja..hvor begynder man.. smiley han sætter i galop når jeg tænker at nu om lidt får han signalet...(han mærker det i min krop). Han stopper når jeg tager ham ned i skridt efter trav/galop for han vil have sin godbid. Jeg har dog begyndt at drive på ham da han jo ikke skal stoppe op før jeg beder om det.. Han kommer altid og skal give kys for at få en godbid. Han stopper op og vil ikke gå ind i stalden igen før han har fået sin godbid for at stå stille under afstigning og ophægning af bøjler. Det er et sted i skoven hvor han altid sætter i galop da det er i den sving vi skifter gangart, og han elsker at galopere da han plejer at få ekstra meget ros i galoppen smiley dette gør også at når vi har begyndt at galopere på banen så vil han næsten ikke trave mere, kun galopere smiley

    Mvh TT


Kommentér på:
Givet jeres hest en dårlig vane?

Annonce