{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
828 visninger | Oprettet:

Salg, eller ikke? {{forumTopicSubject}}

Hej hestefolk! smiley

Jeg har jo en dejlig heste dreng på 8 år, men jeg går lidt med tanken om at sælge ham.

Sagen er den at han er lidt en stor mundfuld under ridning da han lige pludselig brager igennem hegnet, hvilket jeg bliver meget utryg ved, og faktisk ikke har lyst til at arbejde med ham.
Han er kun tilredet, og kan styres rundt, så han har jo også brug for en som ikke bliver bange, men i stedet bevarer roen, og viser ham vejen frem.
Inden i spørger om han er tjekket for om han har ondt, så ja. Han har ikke ondt nogen steder.

Jeg vil rigtig gerne have en hest jeg kan ride på tur med, men darcy har bare så meget seperationsangst, og er mildest talt ved at hoppe ud af sin egen pels. Vi er ude i at bare hans ene fold makker går ud på stalden, tror han at han skal dø.
Jeg havde egentlig fået ret godt styr på den angst, men så kom der jo så en ny hest i stalden, og så starter vi bare helt forfra smiley
Der ligger bare så meget arbejde i ham, som jeg ikke har overskud til, og jeg tror heller ikke at han vil egne sig til at være en tur hest smiley


Jeg er bare i dilemma om jeg skal sælge ham, og så købe en kone hest, eller om jeg skal lægge en masse træning i en hest som måske kan tages ud i verden, og lade være med at brage ind i hegnet.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Salg, eller ikke?
  • #1   1. mar 2017 jeg ville sælge.. jeg er blevet for gammel til jeg gider livlige heste..
    så jeg købte mig en idiotsikker konehest


  • #2   1. mar 2017 Jeg ville sælge - både for din og hestens skyld.

    Som jeg læser det, så er I ikke trygge ved hinanden, og hvis I skal blive det kræver det et megastort arbejde - og der er ingen skam i at sige, at det man ønsker af sit hestehold er "fornøjelse", en god tur i skoven på en sød, rar og nem konehest.

    Han er jo en køn lille hest, så jeg er sikker på, at der "ude i verdenen" sidder en som både har tid og lyst til at arbejde med ham. For det kræver både tid og lyst, og er man først blevet bange for hestens reaktioner, og hesten reagerer voldsomt på at rytteren er utryg, ja så kan man hurtigt finde tusind gode undskyldninger for at det ikke lige er i dag, man har tid til at træne.

    Jeg har en god veninde, som altid har redet "knaldilåget" hopper - jo vildere jo bedre. Så flyttede hun hesten hjem på sin egen gård, og fik børn - og børn giver ikke mere tid eller lyst til at ride"knaldilåget" hopper smiley
    En god sommerdag mente min veninde, at hun nok lige kunne hoppe op og ride en tur uden sadel hen over marken - det kostede så en tur med ambulance til hospitalet, operation M.m.
    Og så var der lige pludselig slet ikke tid til at ride......

    Hesten stod og blev plæneklipper på folden, og det er jo fint nok for hesten - men min veninde blev jo lidt ked af at hun bare fodrede og mugede ud, men ikke havde tid til at ride....
    Efter 4 år kunne hun og jeg endelig snakke os frem til, at hun reelt var livræd for at sætte sig op på hesten !

    Hun fik en skovtur på min søde, rare og nemme ollebolle - og købte 14 dage efter en 19 årig pensioneret springhest - og hun knuselske denne her gamle søde dreng smiley Som hun siger, hun får redet flere gange om ugen, fordi hun så gerne VIL ud at ride, så kan hun kun nå en 1/2 time, så er det bedre end ingenting, og kan hun nå en smut i skoven, så gør de det, fordi han er bundstabil.

    Jeg har selv en meget vågen dv - men ham kan jeg holde af og være tryg ved, fordi da jeg købte ham var jeg indstillet på at arbejde med hans store seperationsangst, hans overreaktion på alt der bevægede sig, på hans angst overfor trailer M.m.
    Året efter jeg købte ham ringede hans avler til mig, og spurgte om jeg ikke også gerne ville købe lillebrorens billigt - og der sagde jeg nej tak pga jeg havde fået nyt job, og ikke havde tid til at arbejde lige så intens med en ny hest - så på rette tid og sted, kan en hurtig reagerende utryg hest være "spændende" at arbejde med, og på andre tidspunkter i ens liv skal hesten være nem, sød og rar af grundkarakter.

    Mvh Charlotte


  • #3   1. mar 2017 Jeg ville få en dygtig rytter ud og få "ham sat på plads" altså ikke på den hårde måde, men få vist hesten hvad der er rigtig eller forkert.
    Jeg synes det er vigtigt at hesten ved når den gør noget forkert, og hvis du i forvejen er lidt utryg så forstår jeg det godt.
    Men ville også foreslå salg, hvis du synes min anden ide, var helt hen i vejret smiley
    Mvh Ida.


  • #4   2. mar 2017 Charlotte; han er nemlig et stort arbejde, og jeg går også i skole, så jeg kommer sent hjem, og jeg har også en dreng på 3 år, så jeg er også blevet en tøs. Jeg kan også bare mærke at jeg ikke har samme lyst til at gå ned i stalden, og så sætte mig på ham, og jeg bliver hurtigt irriteret på ham.
    Det er også bare at man ikke kan tage en tur på banen uden at frygte at man kommer igennem hegnet smiley

    Ida; han har faktisk en rigtig dygtig part som ikke er bange for de ting han finder på, og har mod på at fikse ham smiley


  • #5   2. mar 2017 Sælge ville jeg sige. Det bliver ikke nogen god træning, hvis du er utryg ved at ride ham, og så er det bedre at købe noget mere 'idiotsikkert', so to speak smiley

  • #6   2. mar 2017 jeg ville også sælge - uden tvivl.
    Jeg har selv solgt en, der snublede med mig tre gange, så turde jeg knapt nok at ride den længere. Jeg kunne godt have ofret en masse træning osv. men vidste bare, at det ikke var en hest for mig alligevel. Der er mange heste og man skal have den rigtige hest.


Kommentér på:
Salg, eller ikke?

Annonce