{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.728 visninger | Oprettet:

Hvorfor lyve om indlæggelse, frem for at være ærlig {{forumTopicSubject}}

Hvis den statistik jeg oplever er en smule sand, så burde hestefolk ikke eksistere, for hestefolk og deres utrolige evne til at lyve sig ud af en aftale de har indgået, med påstand om indlæggelser på div hospitaler er da overdrevet.

Hvorfor indgår de aftaler for ikke at overholde dem, for så at lyve og påstå indlæggelser på hospitalet?
Hvorfor er hestefolk så dumme at de ikke kan finde andre undskyldninger, eller at de lover noget de ikke gider overholde?

Har du lavet aftale om at se/købe/låne mv hest for at fortryde, enten uden at give lyd eller bilde folk ind at du har været indlagt?
Hvorfor valgte du den udvej?

Jeg har ingen respekt for sådanne folk, og ønsker derfor en større forståelse af handlingen bag.

Kunne det ikke virke at sige sandheden?
Fx jeg har fortrudt, jeg tog en for stor mundfuld, jeg har ikke råd, jeg har ikke økonomi mv
Jeg ville have større respekt for sandheden og tror ikke på nogen hvis undskyldning indeholder et hospital, det er lidt som kaninen det råber ulven kommer, men når den kommer, så tror ingen på det og de bliver spist.
Desværre så giver jeg folk med den undskyldning hele armen om moral, fordi jeg mener at man trods alt nok god kunne skrive en besked med ordene.
Jeg aflyser imorgen. Vh

Jeg ønsker ingen kontakt på SMS på en hest jeg har tilsalg, fordi jeg ikke bryder mig om at skrive, det er bedere at forklare folk, hvordan en hest er, der er så meget som kan misforståes på skrift, det er derfor for interesseredes skyld at jeg ønsker at snakke sammen, telefonisk henvendelse og det tror rigtig mange det er SMS, ellers lader de som om.

Er der da ingen der i dagens Danmark ved at telefonisk henvendelse er at ringe op?

Jeg er en sælger der fortæller om hestens dårlige sider, fordi jeg mener at hvis man kan leve med de dårlige ting, så skal folk nok få et godt samarbejde, og de som har købt hest af mig, siger netop at jeg er ærlig og at man får alt oplyst.
Jeg sætter nu også en ære i at have/avle kvalitets dyr, til meget rimelige priser.
Men er det så meget at forlange at andre også er ærlige?

Hvorfor er det ok at lyve, jeg har den påstand at alle mennesker prutter, bøvser og lyver, dem der påstår andet er værst, men at lyve om en aftale er respektløst, at lyve om indlæggelser er bare virkelig dumt og etisk helt forvrænget.
Hvor ville sandheden gøre skade?
Lad os antage at den person skrev, det havde jeg glemt, ærligt og lige ud, så kunne jeg sige, nå ok, men var du interesseret?
Og personen kunne så sige ja eller nej.
Jeg kunne nu være sur over at jeg havde været lidt til grin, men samtidigt også glæde mig over at personen var ærlig, altså er jeg nu 50% skuffet/sur, 50% glad for ærligheden.
Bedere en sur og gal over en løgn.

Jeg kontakter de folk og giver dem en moralsk opsang, ikke for at skælde dem ud, men fordi jeg håber på at de i fremtiden, vil gøre det bedere, og derved blive et bedere menneske.
De mennesker får ikke lov til at købe hest af mig, fordi de er nogle mennesker jeg vil mene ikke har evner til at passe en hest og ville til enhver tid fortrække at slagte sådan en hest, for lide skal den ikke.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor lyve om indlæggelse, frem for at være ærlig
  • #1   3. mar 2017 Hvordan ved du, at personen du omtaler, ikke har været indlagt? smiley

  • #2   3. mar 2017 Jeg er fløjtende ligeglad med, hvilken undskyldning de har - det vigtigste er at de melder afbud.

    Hvorfor bruger du så meget krudt på det? Det er vel ligegyldigt hvad grunden til afbud er??


  • #3   3. mar 2017 For det første:
    http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=telefonisk (altså noget der foregår over telefonen, ikke nødvendigvis opkald). Så må man være mere klar i sine udmeldelser, så der ikke opstår misforståelser. Og hvis man i forvejen har det svært med misforståelser, må man da netop selv ligge et arbejde i at kommunikere, så det er så let forståeligt som muligt. En telefonen i dag er jo ikke hvad den var for 15 år siden smiley

    Derudover har jeg selv været en hel del på hospitalet de sidste 5 måneder. Fik i november konstateret kronisk tarmsygdom, hvilket vil sige, at jeg er deltidsindlagt på et hospital, og derfor er tilknyttet en fast læge og sygeplejerske deroppe, og ydermere skal være klar til at komme rimelig akut, hvis sygdommen forværres smiley i samme periode har jeg døjet med blindhed på det ene øje, hvilket også har sendt mig to gange på hospitalet med en semi-akut tid (dog ingen indlæggelse).
    Jeg ville simpelthen blive SÅ fornærmet og i den grad føle mig endnu mere set ned på, end man allerede gør, når man får konstateret kronisk sygdom, og synes i den grad ikke at man kan tillade sig at ringe nogen op, og give dem "en moralsk opsang", når man faktisk ikke ved, hvad der ligger til grund for!
    Man hverken kan eller skal ændre andre, den eneste man kan arbejde med/ændre på er en selv smiley

    Når det så er sagt, så aner jeg intet om hvad der foregår i køb og salg-verdenen inden for heste pt, og ja, jeg ville også blive rigtig skuffet, hvis jeg havde hest til salg og folk gang på gang aflyste i sidste øjeblik! Men det kan man bare ikke ændre på, så det må man tage med, desværre! smiley

    At folk lyver om div "ligegyldige" ting er virkelig en trist ting, men desværre også noget der må være op til deres egen dårlige samvittighed at leve med!

    Håber at der dukker en skøn og ærlig ejer op til din hest! smiley
    Og held og lykke med salget!


  • #4   3. mar 2017 Og så er der mig der faktisk har rigtig svært ved "bare" at ringe op til nogle pga usikkerhed. Jeg vil faktisk helst skrive lidt frem og tilbage over sms, inden jeg ringer til en person.

    Men jeg vil gerne vide ligesom Guldhesten, hvordan ved du at personen ikke har været indlagt?


  • #5   3. mar 2017 Jeg skulle engang låne en hest, havde prøvet den osv. Da vi skulle til at aftale videre forløb blev jeg akut indlagt med en blodprop og var på hospitalet i tre uger og skulle efterfølgende komme mig. Jeg gav selvfølgelig ejeren besked og spurgte om vi kunne udsætte lånet, men jeg hørte aldrig fra hende igen. Jeg er godt klar over at det har lydt som en langt ude ubdskyldnong, men sommetider er der hold i det smiley Har ikke selv hørt den undskyldning i forbindelse med salg heldigvis smiley Pudsigt nok er jeg også indlagt lige nu, men der skal heller ikke sælges købes nogen heste i dag smiley

  • #7   3. mar 2017 jeg kunne også godt tænke mig at høre hvordan du ved vedkommende lyver omkring indlæggelse ..
    min kæreste fik lavet en Stomi første gang den 26/2. kom hjem en uge efter, var hjemme i 7 dage og måtte hasteindlægges pga en byld på tarmen. er indlagt 2 døgn. kommer hjem på 3. dagen efter er hjemme 6 dage og i lørdags måtte jeg ringe 112 da hans fik en tarm prolaps og tarmen hang 20 cm ud af hans mave. han kom hjem i mandags. så jeg vil mene det sagtens kan ske..

    Men jeg vil give dig ret i at det mindre man kan gøre er at give en melding


  • #8   3. mar 2017 Hun meldte ikke afbud, gav ikke lyd og blev sur over at jeg skrev til hende, derfor tror jeg hun er fuld af løgn, mit gæt er lige så godt som jeres, så ingen har vel noget at lade nogen høre for.
    Det tager 20 sekunder at give besked, hele pointen er at moralen er for lav


    profilbillede
  • #9   4. mar 2017 Endnu en af de fantastiske der gerne vil have hest

    profilbillede
  • #10   4. mar 2017 NU er der mange mennesker som ikke bryder sig om at snakke i mobil.

    Og gør det viiiirkelig sjældent.

    Jeg bryder mig hverken om folk ringer til mig nå jeg sælger hest eller omvendt nå jeg skal købe.
    Jeg tager gerne ud og kigger på hesten og snakker med ejer inden men ringe nej tak. ved ikke hvorfor hader det bare. Bryder mig vitterligt ikk om det.

    Derud over kan man ryge på sygehus af mange grunde.
    Jeg skulle bare lukke stald ned så sad en hest fast og ville hjælpe ham men han gik i panik og bed mig i benet. som i bad sig fast i mit lår og smed mig hove i den anden ende af løsdrift. så jeg måtte på skadestuen blev sendt hjem men kaldt ind på et helt andet sygehus om morgen til tjek. hvor jeg igen skulle til tjek ugen efter. og jah kunne ikk rigtig gå eller andet.

    så der kan hurtig ske uventet ting


  • #12   4. mar 2017 Jeg kan altså godt forstå, hvis folk stopper med at svare dig, synes ikke ligefrem du skriver særlig pænt tilbage i din besked.

    Derudover, så er der RIGTIG mange, som ikke bryder sig om at snakke i telefon, det faktisk forholdsvis normalt.


  • #13   4. mar 2017 Jeg er også en af dem, der har kæmpet en kamp med mig selv, for at lære at snakke i telefon, men da jeg er blevet deltids-selvstændig, så har jeg ligesom være "tvunget" til at øve mig i det smiley men når det så er sagt, så vil jeg også lige sige, at jeg næsten udelukkende kun får skriftlige henvendelser (sms, mail, facebook mv), så jeg oplever bestem også at de fleste har det ligesom mig selv smiley

  • Mimre
    Mimre Online Tilmeldt:
    feb 2008

    Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 20 Svar: 2.866
    #14   5. mar 2017 "jeg har den påstand at alle mennesker prutter, bøvser og lyver" - det gør du altså også? Giv mig bare én god grund til at bruge mere tid på dig?

    Nu gør jeg det så alligevel - det er trods alt søndag - og jeg et nødt til at sige til dig, at din approach lader meget tilbage at ønske, og måske er det en medvirkende årsag til alle de massive svigt, du tilsyneladende oplever?

    Jeg føler mig da en anelse provokeret over at alle hestefolk åbenbart kæmmes over samme uærlige kam. Jeg er godt opdraget hjemmefra, og jeg er klog nok til at vide, at jeg ikke har nogen ret til at opdrage på andre/fremmede mennesker. Det kan godt være at du ikke har lyst til at skrive, men andre vil måske gerne have oplysningerne på skrift, og hvis du vil handle, så kan det måske blive nødvendigt at respektere det smiley


  • #15   9. mar 2017 Endnu en der er indlagt og derfor ikke kan overholde en aftale der er indgået.
    Jeg har ønsket god bedring, men tvivler nu stadigvæk på at 90% der laver aftaler med mig, bliver indlagt netop som de har en aftale med mig.

    Heldigvis er jeg ikke sådan et ulykkes får blandt mine venner, som kun yderst sjældent bliver indlagt og sjovt nok aldrig når vi har en aftale.


    profilbillede
  • #16   9. mar 2017 At du aldrig kommer til skade eller blir syg er da heldigt for dig, men der er mange andre som ikke er så heldige.



  • #18   10. mar 2017 smiley

    Åh gud indlægget skulle da vist mere hedde skøre sælger smiley

    Meget dårlig opførsel.

    Selvom jeg ikke tror på folk mm. nå man har lavet aftale mm så taler jeg da pænt og lader bare som ingen ting og tænker jah vi tager det som det kommer.


Kommentér på:
Hvorfor lyve om indlæggelse, frem for at være ærlig

Annonce