{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
779 visninger | Oprettet:

Hvad ville i tænke? (Indlæggelses armbånd/ar) {{forumTopicSubject}}

To simple spørgsmål:

Hvad ville i tænke hvis i så f.eks jeres kollega/klassekarmarat have sådan et hospitals armbånd på, ville i spøger ind til det? eller lade personen komme til jer hvis de ville snakke?

Og hvad med ar fra selv skade? Hvordan ville i reagere der?

I ønskes en god aften. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad ville i tænke? (Indlæggelses armbånd/ar)
  • #1   12. mar 2017 Selskade må folk selv fortælle om, hvis du lyster -at beholde indlæggelsesarmbånd på efter man er udskrevet, ville jeg betragte som "se mig" eller alternativt at man faktisk ønsker spørgsmål til ens situation (hvis ikke man ønskede spørgsmål, kunne man jo blot tage det af),

  • #2   12. mar 2017 Med armbånd mener jeg at man f.eks får lov at tage i skole på trods af ens indlæggelse. smiley

  • #3   12. mar 2017 Ok på den måde -jamen så ved klassekammeraterne vel allerede at man har været væk/ikke er hjemme pt. Vil man uddybe kan man gøre det, vil man ikke, så lad være.


  • #4   12. mar 2017 Jeg synes det kommer an på hvor godt man kender den kollega/kammerat.

    Er det en jeg kendte godt ville jeg nok ved armbåndet sige noget i stil med "ej hva' har du nu lavet dit fjols" med et smil på læben så de selv kunne vælge om de ville fortsætte og forklare eller bare lade det passere, eller "nu er det vel ikke noget alvorligt" og så kan vedkommende selv sige "jo det er det" hvis de vil tale om det, eller "nej, det er ikke noget" eller "det taler jeg helst ikke om. Uanset hvad ville det blive respekteret. Om det ville være den første med et smil på læben, eller den anden alvorligere ville igen komme an på hvor godt jeg kendte personen, hvilken baggrundsviden jeg har omkring dem. Det kunne også sættes sammen "ej hva' har du nu lavet? det er vel ikke noget alvorligt?"

    Omkring ar fra selvskade, så ville jeg ikke tænke nærmere over det, da jeg har set folk have ar der fra operationer og fra uheld, og igen, hvor godt kender man personen.

    Generelt har jeg det sådan, er det bare en der er der, som jeg ikke snakker med, så blander jeg mig ikke, med mindre det er en, som ikke har nogen venner der. Det ville så være for, at skabe en kontakt og sikre mig at vedkommende er ok.

    Jeg tror ikke at der er nogen der vil have "dårlige" tanker omkring det, nærmere bekymrede.


  • #5   12. mar 2017 Selvskadear kunne jeg aldrig drømme om at spørge til. Uanset hvor gode venner man er med vedkommende, så skal vedkommende nok fortælle om det, hvis han/hun har lyst.

    Indlæggelsesarmbånd... ja, jeg fik engang lov til at tage til kor, også selvom jeg var indlagt (har ikke lyst til at fortælle hvorfor i åben forum, men altså...). De andre spurgte til det, og jeg bandt dem en historie på ærmet om, at jeg var indlagt på hospitalet pga. mit knæ (de vidste allerede da, at jeg havde slået mit knæ).

    Men er man indlagt, så kan man godt tage det af, når man fx skal i skole, og så få et nyt på, når man kommer tilbage til indlæggelsen. Men ønsker man ikke, at folk spørger til det, så bør man dække det til med en langærmet trøje eller sådan noget i den stil.


  • #7   12. mar 2017 selvskade vil jeg ikke spørge ind til. Nu har jeg selv ar efter 'cutting', så jeg kan godt finde på at sige : " du har det svært hvad? Kender jeg fra mig selv" især hvis der er friske sår. Mht armbånd : hvis det er synligt tænker jeg at vedkommende måske har lyst til at blive spurgt og tale om det. Det er ret nemt at skjule under en trøje....

  • #8   13. mar 2017 Syntes det kommer helt ant på hvor tæt man er. Går man bare i klasse sammen og kun lige snakker om overfladiske ting. Så spørger man ikke ind, hverken til den ene eller den anden.
    Hvis man snakker om lidt mere private ting og måske ses lidt ved siden af skolen så kan man godt spørge ind til armbåndet.

    Dog syntes jeg selvskade er noget helt andet og det må folk fortælle om hvis de har lyst og ellers bør man holde sin nysgerrighed for sig selv smiley


  • #9   13. mar 2017 Kommer meget an på hvor godt man kender personen. Indleder de selv til emnet ville jeg da gerne spørge ind eller snakke, men virker de lukkede om det, så er det noget jeg ville respektere.

    Den med selvskade kommer også meget an på situationen, hvor godt man kender personen og hvordan de selv virker omkring det. Selv ville jeg nok ikke spørge ind til det, men ofte kommer det på banen da jeg har selv rigtig mange ar. Er også ovre den tid, så jeg er helt ok med at snakke om det, hvis folk spørg - hvilket de ofte gør - og fortæller gerne, men laaaaaangt fra alle har det sådan.

    Men viser man tydeligt sine ar frem - kan selvfølgelig være svært at skjule fx sine arme om sommeren - så er der jo folk som ikke kan lade vær med at spørge.


  • #10   13. mar 2017 Armbånd ville jeg bare spørge ind til om det er noget de vil fortælle om også tage den der fra.

    Selvskade syntes jeg ikke man skal blande sig.


  • #11   13. mar 2017 Hold da op Sissel, det undrer mig at mange spørger til det. Er det direkte de spørger eller?

    For når jeg skriver længere oppe at jeg måske kunne finde på det, så ville det aldrig være direkte, med venner ville det være er du ok, og være ekstra opmærksom på personen, deres problemer osv, for at de kan læsse af eller finde støtte. Med en man ikke rigtig snakker med, som jeg havde en fornemmelse af ikke rigtig havde nogle venner, ville det være at tage kontakt grundet det og prøve at inkludere dem i de sociale aktiviteter, så de har samme muligheder som nævnt, omkring at finde støtte og læsse af. Mere hvis folk troede jeg mente noget andet mere direkte, for det kan jeg godt se at det måske kan misforstås som XD


  • #12   13. mar 2017 Jeg ville undre mig og så ikke tænke mere over det. Det er noget personligt og hvis folk vil sige det, så skal de nok komme. Jeg har ikke behov for at snage i andres sygdomsforløb, det kommer ikke mig ved smiley

Kommentér på:
Hvad ville i tænke? (Indlæggelses armbånd/ar)

Annonce