{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jer som gårdejer
  • #1   15. mar 2017 Vi har gård på nu 10'ende år, og skulle jeg gøre noget om, så ville jeg have haft en beliggenhed tæt på skov - jeg har 1,5 km til skov, og det er for langt.

    Jeg har to varmblodsheste hjemme, den ene koster ca 1000 kr/mdr, den anden for knap 1800 kr/mdr - det er for krybbefoder, hø/wrap/halm samt træpillesmuld til boks. De er billigere om sommeren, hvor de går på græs, og derfor ikke får wrap/hø.
    Der er ikke medregnet vand/strøm/fjernelse af mødding/anlæggelse af ridebane/anlæggelse vedligehold af folde/anlæggelse af læskure ect.

    Det er en god ide at få en hestetrailer, så man komme afsted i skoven, til dyrlæge, til træning ect.
    En god stor boggietrailer til afhentning af wrap/hø/halm/hegnspæle ect er også god at have.

    Det er ikke så meget billigere at have hestene hjemme, men det er skønt selv at kunne bestemme over alting smiley

    Mvh Charlotte


  • #2   15. mar 2017 I gennemsnit koster det er mig 3000 i måneden og at have to heste hjemme!
    Hø, halm , vand , strøelse spåner, bortskaffelse af møj , hegn og Mark pleje. Det koster alt sammen , det er ikke en billigt mere!


  • #3   15. mar 2017 Mange tak skal du have smiley Jeg selv bruger 3500kr om mdr på.1 hest nu som står opstaldet. Så det bliver bare så godt smiley

  • #4   16. mar 2017 Dette er måske ikke helt det svar du søger, men da jeg havde hest hjemme var jeg enormt glad for at have to rideheste, så man kunne ride tur med min familie/veninder smiley

    Desuden var jeg glad for at have et løbegangssystem til at lukke dem ud og ind.

    Det er virkelig det bedste at have hestene hjemme!


  • #5   16. mar 2017 Jeg har heste hjemme. må indrømme ved ikke helt hvad der koster i vand. Men det kommer jo også an på hvor meget ens heste drikker..

    Men hvis man bare tager ig fodder og størrelse. 5500,- men det er så også for for 15 heste =) i forskellige str.

    Det med halm. og wrap og vitaminer. Om vinteren vel og mærket.

    Omkring 1000 om sommeren hvis men bare regnet i foder mm. =)




  • #6   16. mar 2017 Alligevel pænt sluppet Camilla, for 15 heste :D.

  • #7   16. mar 2017 Hehe Tjaaa.

    Jeg forstår slet ikke i andre kan bruge så mange penge haha. smiley



  • #8   16. mar 2017 Tænker det kommer an på hvad man vil have og hvor man bor.
    Jeg giver 500kr pr hest i opstaldning for løsdrift, og så kommer foder og hø oveni c:. Det er dejligt billigt for mig, når jeg er studerende!


  • #9   16. mar 2017 Jah jeg tilbyder opstaldning i løsdrift for 1000,- og det fuldpas med vitaminer og lucerne og wrap af libetum. =)

    Betaler selv 1 kr kilo for wrap så en hest som få 10 kg om dagen koster 300 kr i wrap =)


  • #10   16. mar 2017 Godt nok også billigt :D.

  • #11   16. mar 2017 Som sagt står i mine i løsdrift. De har wrap af libetum. Halm inde i løsdriften. Undtagen den lille løsdrift med 2 hingste de har spåner da jeg havde dem liggende og passede med de kunne være derinde så har intet kostet. =)


  • #12   16. mar 2017 Stadig en rigtig god pris, det er tæt på det ikke kan gøres så billigt hvor jeg bor! Er lidt misundelig :D.

  • #13   16. mar 2017 Det et spørgsmål om at kende de rigtige mennesker og bare sætte krav. Jeg sagde til ham jeg køber wrap af jeg ikke ville give mere end 1 kr kg. og jah så det måtte han jo give mig ellers ville jeg købe wrap andet sted. Og jeg er storkunde hos ham lol

    Ej det er nok også et spørgsmål om og kende de rigtige kontakter. heste møg det smider vi gratis af hos ham vi køber wrap af. Få muget ud med maskine. det tager en tag så alle løsdrifte ordnet gør vi ca 2-3 måned. =)

    Mine hopper fordi de ikke har lært og styre deres mad forbrug (altså ædemoderat) få sidste slet baller hvor der er betydelig mindre protein i for de simpelthen ikke foræder sig men at de stadig kan få wrap af libetum og dette betaler jeg ikke meget for =D Mine hingste der godt kan plus de godt kan tage de ekstra kilo de få den wrap med mere go i =)


  • #14   16. mar 2017 Det handler helt sikkert også om at have nogle gode kontakter. Det skader i hvert fald ikke!

  • #15   16. mar 2017 Bestemt ikke. Jeg er bare så heldig at henrik han arbejder hos jah den bondemand som er stor pruducent af wrap mm her på øen. Tror vist nok han har 400 ha =D haha Sååå der er gang i den.

    Så det givet lidt ekstra. Men igen ellers er det bare og sige jeg vil give så og så meget for tingene og køber men i store mængder så kan man tit få en god realistisk pris.

    I år laver vi dog wrap noget jord vi har fået lov og bruge af naboen som han ikk rigtig bruger. ( som også forpagter noget af vores jord) også laver vi første slet på noget af vores ejet. Så er planen er jeg mest køber det sisdste slet wrap af ham bonden der skal jo en del til så mange heste. også køber vi også halm af ham =)

    Og har så også fået lov og låne et par folde af nogle i nærheden som bare havde et par tommer græsfolde stående. så spurte vi om han ikke skulle have lidt pynt til sommer og måtte vi godt hvis vi selv satte et par stolper op der mangler på den ene fold. =) såååh ikke dårligt =)


  • #16   16. mar 2017 er ikke 100% sikker på hvad vi bruger på vores heste men vil gætte på 2000kr for 4 heste (den ene er ikke vores, men vi giver hø/wrap/strøelse). om sommeren giver vi næsten 0kr da de går på græs og er ude 24/7

  • #18   17. mar 2017 Kontakter er gode athave, men tager hvis man er ny i området lidt tid at lave smiley

    Jeg har skrevet mit foderbudget højere oppe, og nogle synes det er dyrt - det er det også, fordi jeg har store varmblods, hvoraf den ene er et "hul at hælde foder i". Og da de begge går dressur på middelsvært+ niveau, ja så æder de en hel del mere end en lc-hest gør.

    Min gård er købt med 3 tdl/17.000 kvm jord til - heraf går ca de 5000 kvm til indkørsel, have, ridebane. Så min sommerfold er på ca 10.000 kvm.
    Da min hestestald liggerforskudt fra min sommerfold, man skal går tværs over gårdspladsen, har jeg valgt at leje ca 6000 kvm jord 20 cm fra min stalddør - dette bruges til vinterfold.
    MEN jeg har rigeligt med jord, og kunne godt have undværet det halve af min sommerfold uden problemer. Dette pga at jeg ikke har mine heste på døgnfold, ikke ønsker de skal æde sig en pukkel til undtagen ham den magre cykel dermå æde som han vil, og fordi vi har fravalgt at lave vores eget grovfoder.
    Jeg betaler mig fra at få græsset brakpudset to gange hver sæson, når det gror os op over ørene.

    Grunden til at vi har fravalgt at lave vores egetgrovfoder er der flere årsager til.
    Vi har lavfruktangræs hesteblanding på foldene - og mine heste skal om vinteren have noget energirigt grovfoder, for at kunne holde huld.
    Da vi ingen maskiner har, så skal alt gøres med betalt/lejet udstyr - det bliver dyrt.
    Vi har ingen erfaring i at lave hø/wrap.
    Og helt banalt - vi gider ikke bruge fler gode varme sommerdage på panisk at skulle nå og vende hø, krydsefingre for at maskinstationen, når frem før skybruddet gør, og så yderligere krydse fingre for at skidtet ikke brænder sammen eller mugner.
    Desuden har vi helt banalt ikke mulighed for at opbevare masser af hø/wrap forsvarligt og nemt tilgængeligt - jeg har mulighed for i en lillebitte lade at opbevare 2 x minibig hø/wrap, samt 50 småballer hø eller halm. Så er det nemt at komme til,og jeg kan sørge for at der holdes pænt og ryddeligt samt rotteredefrit smiley

    Jeg har mine faste leverandører af grovfoder, som jeg kommer hos hver 3 uge om vinteren - og er der noget som er muggent eller støvet, så tager de det retur.

    Som Nana har jeg helt alm træpæle ø7, med helt alm tråd imellem. Indvendig i foldene har jeg købt hvide plastikpæle, som man kan bruge som midlertidig foldopdeler, med hvidt trådhegn til. På den måde kan jeg dele foldene op i mindre stykker og/eller stribegræsse, hvilket er en fordel i starten af sommeren. Hen ad august kan jeg så åbne stykkerne helt op, ved at fjerne det midlertidige hegn. Og de 2 gange om året jeg får brakpudset markerne, så er det indvendige hegn nemt at fjerne og nemt at sætte igen.

    Men ellers husk at gøre det så nemt så muligt, især hvis du en gang imellem skal have andre til at passe dyrene for dig. Sørg for nem opfyldning af vand på foldene - det er et slid at slæbe spande, og skønt at kunne rulle en haveslange ud smiley Nem ind/ud af foldene, især i vinterperioden, hvor det er træls at skulle trække langt i regn, blæst og mørke - tænk evt i løbegange e.l. Sørg for lys udenfor - og i rigelig grad indenfor også smiley

    Tag dig tid til en gang imellem, når du er på besøg i en rideudstyrsbutik eller surfer på nettet, at kigge på butikkernes "udstyr til stald og fold" - nogle gange finder man nogle ting der, som man ikke anede man manglede smiley
    IKEA er fx også god leverandør af foderopbevaring, som er nemt at stable og nemt at bruge, fremfor Tønder, hvor man aldrig nemt kan komme i bund.

    Mvh Charlotte


  • #19   17. mar 2017 Tak alle sammen. Det jeg søger er hvad folk giver i vand og el. Fodre har jeg helt selv styr på da jeg har lejet mark/løssroft og fold nu så der betaler jeg alt selv nu. Og giver manden der ejer det 600kr om mdr.
    Jeg har lavet paddock Paradise da jeg synes det et bedst for min heste. + Det samme laver jeg Self hjemme ved mig selv. smiley


  • #20   17. mar 2017 Nana kan ikke finde din kommentar der inde under. Har først fundet ud af hvordan jeg fandt forumet nu

  • #21   17. mar 2017 Jeg bruger i gennemsnit ca. 1000 kr. i strøm og vand om måneden. Jeg har to shetlandsponyer og en fjordhest smiley
    Derudover har jeg god smæk på mit hegn. Jeg har ca. 1,5 HA jord.
    Håber, at du kan bruge det til noget!


  • #22   19. mar 2017 Det kunne jeg helt klart camilla taaak smiley

  • #25   21. mar 2017 Da jeg havde mine to ponyer hjemme, tror jeg vi gav samlet 1.500 kr om måneden til alt undtagen hø og strøelse. Vi havde en bytte handel med en landmand om at når vi høstede så fik han alt vores halm og så kunne vi hente hø som det passede os. Sidst på året fik vi så regnet ud til hvor mange baller hø hestene har fået og vi fik penge tilbage på halmen. Det vi fik ind der gik til strøelse. Så det kan godt betale sig at spørge landmændene rundt omkring smiley

Kommentér på:
Jer som gårdejer

Annonce