{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.858 visninger | Oprettet:

Bedste hegnstråd {{forumTopicSubject}}

Hej med jer.. smiley
Hvad bruger I af hegnstråd til jeres folde? Jeg har set mest af det hvide elreb, men kan læse mig frem til på nettet, at der er mange der bruger alm ståltrådshegn? Hvilket er bedst hvis uheldet skulle være ude og en hest løber igennem hegnet? Hvad skal brudstyrken helst være på?
Pft.. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bedste hegnstråd
  • #3   21. mar 2017 Jeg tænker også at bruge det alm ståltrådshegn.. smiley Og så markere det på anden vis, så hestene kan se det.. Er det 2mm I bruger? Og hvad er brudstyrken? smiley

  • #5   21. mar 2017 Perfekt, det var sådan noget jeg havde tænkt på.. smiley Hvor langt har du imellem stolperne? Kan man nøjes med 8 meter når det er det her tråd?

  • #7   21. mar 2017 Aldrig de hvide bånd, skulle uheldet være ude, brænder de ujævne sår i hesten, og knækker ikke så nemt. Altid jerntråden, skulle den skære laver den clean cut, og den knækker nemmere,

  • #9   21. mar 2017 Vi bruger alm hegnstråd (stålstråd). I forrig uge faldt et halvt træ ned over det, og det er ikke knækket eller i stykker. smiley

  • #10   21. mar 2017 Vi har det hvide steder, hvor der ikke er strøm, som fra stald til fold osv, men alm ståltråd, netop fordi vi har set en foldskade med det hvide hegn, og hegnet sprang ikke, og fik på den måde revet en sene over..
    Det er ikke pæne skader, hvis det skulle ske.
    så altid det almindelige, som er linket til smiley


  • #11   21. mar 2017 Det lyder rigtig godt.. smiley Det bliver det jeg tager.. smiley Men hvad bruger I så som led?

  • #12   21. mar 2017 Min erfaring med stålhegn er at hestene går igennem konstant + det ruster og knækker - er absolut ikke fan af det.


  • #15   21. mar 2017 Vi har det hvide reb og jeg vil ikke have andet, de få gange vores er gået igennem hegnet er det vores pæle der er gået i stykker og det er helt med vilje og netop af sikkerheds årsager at de kun er 20-30cm i jorden - jeg har set indtil flere alvorlig skader af det alm. stålhegn da det "krøller" sig selv når det knækker ?? plus hestene ikke kan se det og når vi har føl synes jeg det er meget vigtigt at de har nemt ved at se hegnet:)

  • #16   21. mar 2017 Jeg har stået flere forskellige steder hvor der har været jernhegn og det har været det samme, alle steder.

    Hvorimod, de steder hvor der har været hvid tråd, har ingen heste været igennem hegnet, ingen skader etc smiley


  • #17   21. mar 2017 Det er så ikke HELT rigtigt at man er en "sjuskedorthe" fordi ens ståtrådshegn ruster og knækker smiley Jeg bor f.eks. kun 1 km fra fjorden og mit ståltrådshegn holder maks. 2 år, så er det tæret over pga. salt i luften...

    Jeg er MEGA pernitten med mit hegn og har altid brugt 3 tråde i 60-95-130 cm + blåt landbrugsreb i 135 cm - alt tjekkes dagligt og ingen tråd "flaprer" her på matriklen smiley

    MEN - jeg blev møgtræt af at bakse med ståltråden, så nu har jeg skiftet øverste og nederste tråd ud med alu-tråd VIIIILDT nemt at arbejde med og det skulle helst ikke ruste smiley

    I midten har jeg bøjet mig og sat hvidt reb op - jeg er ellers modstander af det pga. den høje brudstyrke - men alu-tråden er bare en tand for usynlig til mine nerver smiley For at sikre at der ikke sker for stor skade hvis hestene skulle ryge i hegnet, så er der ved alle hjørner lave "svagheder" med alutråd så den forhåbentlig bare knækker der...

    Det blå reb i toppen har jeg beholdt for synligheden. I øvrigt har jeg 8 meter imellem mine pæle (Ø8 cm) og der er ingen problemer med den afstand. I alle hjørner og omkring ledåbninger er der dog pæle på Ø10 cm.

    Led er lavet med 3 strømførende elastikreb - det er bår´ dæjlæ´!!! smiley



  • #18   21. mar 2017 Trine E: Det er også alu den der er linket til længere oppe.. Så det lyder til at være den helt rigtige.. smiley Jeg tror dog jeg finder noget andet end landbrugsreb, da det har mega høj brudstyrke.. smiley Og så tænkte jeg også på at lave led af noget andet end tråden.. smiley

    Tak for hjælpen allesammen, jeg tror jeg er godt med på, at lave hegn.. smiley


  • #21   22. mar 2017 Nå ja, det er mig der har kigget forkert.. smiley Jeg vil helt bestemt gå hegnet efter, det kommer nok helt af sig selv tror jeg.. smiley Min mand er smed, og han ville selv kunne lave sådan en låge, hvis det bliver nødvendigt.. smiley

Kommentér på:
Bedste hegnstråd

Annonce