{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
735 visninger | Oprettet:

Løsdrift {{forumTopicSubject}}

Hej HG

Jeg overvejer at få min dressur hoppe i løsdrift.

I overvejelserne har jeg især med hvordan jeg skal fodre på hende.
Hun bliver brugt meget, da vi rider stævne mellem 2-3 gange om måneden og rider pt LA4. Ved siden af det springer jeg hende også en gang om ugen, og når tiden er til det er vi på terræn banen og træne military. Så hun er en hest der skal have noget foder for at kunne fungere optimalt.

Ville det så være nok kun at fodre hende en gang dagligt, (med den rigtige sammensætning af foderet, har fodervejleder på i forhold til sammensætningen af foder) hvis hun ellers har adgang til wrap?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løsdrift
  • #1   12. apr 2017 Umiddelbart lyder det som en hest der skal have en del foder for at kunne fungere..
    Man siger jo MAX 1,5-2 kg foder pr gang. Så hvis du kan holde dig under det burde det jo kunne lade sig gøre..

    Har du overvejet at give den olie i steder for noget af foderet? Det kan jo erstatte en del af det energigivende foder og fylder ikke rigtig noget.

    Du skriver ikke noget om hvad den får at spise eller hvordan den er at holde huld på.. Der er jo vigtige oplysninger


  • #2   13. apr 2017 Min hoppe, som bliver brugt til military (har dog ikke startet særlig meget pga. låsninger), har fungeret helt fint på helt basis foder hele vinteren. Hun er dog meget energi fuldt, så hun er ikke så svær at fodre på..... Hun har hele vinteren haft massere af energi, selvom vi har kørt med undervisning 2 gange om ugen (spring & springdressur, begge 1 time) 1 fridag, 1 dag med longe og resten med dressur og skovture (1 1/2 time i højt tempo). Hun får foder til heste med tendens til forfangenhed og ved siden af et måltid mash uden stivelse med div. tilskud i smiley Hun fungerer sindssygt godt med det og har stadig massere af energi til træning (har endda for meget energi meget af tiden)... Dog har hun taget lidt på henover vinteren pga. ad lib wrap på folden og ro pga. låsninger, hvor hun om sommeren er i fin huld med græsset på de 4 ha fold de har.....

  • Line M
    Line M Tilmeldt:
    apr 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 114
    #3   15. apr 2017 Hvis der er adlib wrap, så spiser mange heste mere end man lige tænker. Så jeg vil tro, at med det rigtige energitunge foder, så kan din hest godt nøjes med en enkelt fodring pr dag.

Kommentér på:
Løsdrift

Annonce