{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.430 visninger | Oprettet:

Bløde koder på islænder {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Jeg står i den situation at jeg er igang med at finde min første egne hest.
Det skal være en islænder mellem 3-5 år som jeg selv vil tilride og bruge til skovture.
Jeg har fundet den helt perfekte, men den har desværre bløde koder. Er der nogle som har erfaringer med dette problem?
Er der nogle boots som ville kunne støtte på ture, eller kan smeden gå ind og støtte ved at putte sko på?
Jeg vedhæfter et billede. På forhånd tak!
Mvh, Johanna.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bløde koder på islænder
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #1   21. apr 2017 Bløde koder er en genetisk fejl, så nej tror ikke at specialsko vil kunne hjælpe på problematikken - kodeledet vil jo stadig være forkert.

    Hvis hesten er den rigtige, så bør du få den grundigt undersøgt og vurderet af en dyrlæge, inden du bestemmer dig.

    Men generelt bør man holde sig fra så unge dyr med "fejl", især når det sidder i benene.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
  • #3   21. apr 2017 Jeg ville undgå det.
    Især når hesten ikke har vist, at den kan holde.


  • #4   21. apr 2017 Min hest har bløde koder, hun går med sko og går egentlig udemærket (lige nu er hun godt nok halt, men det bliver alle heste jo). Men jeg ville ikke anbefale at købe sådan en hest. Mest fordi det kan give problemer på længere sigt smiley

  • #5   21. apr 2017 Hippie og Hypse. Nej alle heste bliver ikke halt, jeg har haft egen hest i 11 år og har aldrig haft en halt hest. Kun lettere uren gående som en enkelt hviledag var nok til at rette op på.

    Jeg ville aldrig købe en hest med bløde koder. Det kan godt være at den "kun" skal bruges til skovtur, men det skiftende og bløde underlag kan være rigtig hårdt for sener og ligamenter, som i forvejen er alt for slappe, på heste med bløde koder.


  • #6   21. apr 2017 Sanne Kusk: Ved du hvad? Det der fis har jeg bare overhvoed ikke brug for at høre på lige nu, så hold dine kommentarer for dig selv. Jeg er pænt ligeglad med, om din hest nogensinde har været halt!

  • #7   21. apr 2017 Hippie og Hypse, Jeg ved ikke hvorfor du går til angreb, men jeg modsvare bare din tese om at alle heste bliver halte?
    Men jeg håber da det bedste for din hyp, jeg ved ikke hvorfor den er halt, men det kan jo sagtes have noget at gøre med at den har bløde koder?


  • #8   21. apr 2017 Sanne Kusk: Jeg er pænt ligeglad med din mening. Kommenter på emnet ikke på min kommentar tak. Der er sleti ngen grund til, at du kommenterer på det. Så pas dig selv tak!

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #9   21. apr 2017 ej hippie, tag det dog roligt.

    hvad skal det angreb til for? :s


  • #10   21. apr 2017 AMT: Kan du ikke også bare passe dig selv? Der er ingen grund til, at du blander dig.

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #11   21. apr 2017 hippie: nej. der er ingen grund til at angribe på den måde, bare fordi at sanne modsiger din påstand om halthed blandt heste.

    hvis du har en dårlig dag, eller andet nager dig så meget, så lad dog være med at være på hestegalleri - bare et par timer. smiley


  • #12   21. apr 2017 AMT: DEr er heller ingen grund til, at du blander dig i noget, osm ikke har noget med dig at gøre, tak!

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #13   21. apr 2017 hippie: luk af hestegalleri til at du er faldet lidt ned igen smiley

    det er vidst det bedste.


  • #14   21. apr 2017 AMT: Du skal altså ikke bestemme, hvad jeg skal. Hvis alle bare blandede sig uden om det, som de ikke har noget at gøre med, så ville det her være nemmere.

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #15   21. apr 2017 hippie: du skriver i et offentligt forum. Sanne modsagde bare din påstand, det er der intet forkert i - især ikke når det er korrekt.

    der er ingen grund til at du bliver så sur. (og hvis der er en grund, så sig det dog, så er der sikkert en god forstårlse for dit ellers unødvendige udbrud) smiley


  • #16   21. apr 2017 Jeg ville umiddelbart undgå at købe en hest med bløde koder. Når det så er sagt, hvis det så bare er drømmehesten og ingen anden hest er god nok, så ville jeg have købt den, dog for en pris der virkelig afspejler, at de bløde koder kan være/blive et problem.

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #17   21. apr 2017 kan graden egentligt på vises på nogen måde? smiley

    altså vil man via røntgen/scanning kunne give et ca prej om fejlens dtørrelse og betydning.


  • #18   21. apr 2017 Jeg tænker at man kan foretage et ledmåling, som man blandt andet bruger til at måle menneskers ledbevægelighed. Så kan man måle hvor meget hvile stillingen afviger fra normalen, og så kan man kigge på knoglernes opbygning og se hvor presset reelt kommer til at ligge.
    Problemet med bløde koder er bare at presset ligger et uhensigtsmæssigt sted på knoglen, og jeg ville derfor være bange for knogleforandringer ville komme med tiden som hesten bliver brugt.
    Men jeg tror også at hesten ville have tildens til sene og ligament skader, da leddet er instabilt.

    Men hvis det er drømme hesten, så få en dygtig dyrlæge med speicale i ben og haltheder ud!


  • #19   21. apr 2017 Hvad er prisen på hesten?
    Hippie - ved du har det svært..! Men Sanne og AMT har ret. Det hjælper ingen at du lader din fortvivlelse gå ud over os her inde!

    Knus TT


  • #20   22. apr 2017 Hippie min første tanke var også at nej ikke alle heste bliver halt, og så var min næste tanke hold da op for et angreb hun må have det svært... stakkels hende, og nu kan jeg jo så se at TT kommenterer at du har det svært, hver sker der dog i dit liv, der påvirker dig så negativt?

    TS. jeg vil ikke anbefale dig at købe dig til problemer, at jeg selv havde købt hvis hesten var den helt rigtige er en anden sag, men jeg vil ikke råde andre til at begå mine dumheder.


  • #21   22. apr 2017 Hippie glem jeg spurgte, jeg kan se på dine stausbeskeder hvad der sker... det gør mig ondt.

    men blev noget overrasket, for dine reaktioner her er slet ikke som jeg "kender " dig.


  • #22   22. apr 2017 Aldrig køb sig til problemer, du ved ikke hvad hesten kan holde til når den har bløde koder. Ja altså nogen fejl kan man måske godt leve med, f.eks ledmus men bløde koder er ikke en af de fejl.


  • #23   22. apr 2017 Jeg ved om en anden Islænder der kunne være aktuelt for dig at kigge på smiley til en meget god pris med tanke på at det er Islænder, den er fuldstændig trafiksikker og rolig. Rigtig sød hest smiley skriv i pb hvis interesse så kan jeg videreformidle kontakt smiley

    Mvh TT


Kommentér på:
Bløde koder på islænder

Annonce