{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
966 visninger | Oprettet:

Valg af bid til følsom hest {{forumTopicSubject}}

Det der med at vælge det rigtige bid er en jungle smiley

Jeg har en hest der skal have et bid der er 11,5 cm (målt af tandlæge)
Han har ikke særlig meget plads i munden så det skal gerne være et tyndt bid.
Han er en hest der har det med at "gemme sig" for biddet altså han går og putter sig.
Han er ikke glad for udeltebid, hvorfor ved jeg ikke.

Jeg tror jeg leder efter et tyndt tredelt muffebid.
Men hvad har i af forslag, har i nogle gode erfaringer med nogle bestemte bid? smiley
Bidet skal være godkendt til spring og dressurstævner smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af bid til følsom hest
  • #1   24. apr 2017 Jeg ville prøve mig frem med nogle bid fra Neue Schule. De koster lidt, men er virkelig alle pengene værd. Man kan låne et prøvebid hos mange af dem som fører disse bid. Derved teste om hesten hesten kan gå på dem.

    Har kun gode erfaringer omkring deres bid. Især Verbindend biddet. Eller starter biddet. (Det er begge tynde bid) smiley

    Så prøv dig frem er mit bedste råd.


  • #3   24. apr 2017 LHP: Jeg har afprøvet verbindend bidet, og det gik han godt på, jeg vil dog gerne have et muffebid eller d-ringsbid så det ikke kan nive smiley For jeg har ikke noget i mod prisen så længe det bare er det bid der fungere smiley

    Thomine: Jeg vil gerne have et bid der er "lovligt" til stævner smiley men det har jeg os haft kigget på, minusset er bare at man ikke må ride stævner med det smiley


  • #4   24. apr 2017 Et bombers 3dwlt med lock up, og mufferinge.

    Det er stabilt men ikke som et udelt, tyndt og passer godt til en lille mund.

    Eller et hrimnir islændwrbid i stål eller vulcano. Det er smalt, med mufferinge og det er røntgen testet!

    Ja det koster kassen, men jeg er simpelthen SÅ glad for det bid. Og hesten også smiley


  • #5   24. apr 2017 Hrimnir vulcano

    profilbillede
  • #6   24. apr 2017 Vil klart anbefale et baucher bid. Det er også ret tyndt og fåes i både to og tredelt, og er lovligt til stævnebrug. Det ligger ret stille i munden på heste pga ophænget. Jeg har selv et todelt baucher til min meget følsomme hoppe, og det er det eneste bid hun fungerer på, efter jeg har prøvet mindst 10 forskellige slags....

  • #8   24. apr 2017 Turbohesten: Ved du om det bid du har sendt billede af er godkendt til stævnebrug? smiley for jeg kan godt lide den udformning

    Mette: ja har overvejet Baucher, men er de ikke kun godkendt til spring, eller er det mig der husker forkert? smiley

    Thomine: jeg kan ikke åbne dit link smiley


  • #10   24. apr 2017 Nej Baucher er også godkendt i dressur smiley

  • #11   24. apr 2017 Det bør være godkendt. Men jeg rider islænder så ved det ikke.

    Men umiddelbart er det jo bare et tredelt muffebid. Er der krav om tykkelse på bid? Det kan jo være for smalt


  • #13   26. apr 2017 Ville også foreslå Baucher Bid (Todelt eller tredelt). Jeg rider med todelt, og synes det fungerer fint, trods en lille mund.

  • #14   26. apr 2017 Prøv evt alm. Tyndt todelt muffebid.

  • #15   27. apr 2017 Thomine: når dem har jeg set før smiley de er smarte, men så skal det virkelig være et tyndt bid, da det jo gøre bidet tykkere smiley

    Mette: har du best erfaring med todelt eller tredelt når det er baucher? smiley

    Turbohesten: Nej som jeg kan læse er der ikke krav på tykkelse af bidet, men man ved aldrig med udformningen af selve bidstykket, syntes nogen gange at reglerne er lidt underlige smiley

    Dem der anbefaler 2-delt bid, jeg er bar bange for at de vil gå ind og klemme tungen når man tager i tøjlen, men det kan godt være det bare er mit hoved der bilder mig noget ind smiley


  • #17   27. apr 2017 Ved godt at et todelt ikke kan gå op i ganen smiley
    Men jeg tænker bare at idet jeg tager i tøjlen vil den ene side klemme en lille smule på siden af tungen, men det kan godt være det bare er mig smiley
    Jeg tror at grunden til jeg pt mest er til tredelt, er at det "former" sig lidt mere efter hestens mund, hvor et todelt ikke kan det smiley - men igen det er bare min tankegang, for kan sagtens følge din, for ved godt at et todelt ligger mere stabilt og roligt i hestens mund smiley


  • #18   27. apr 2017 Klart todelt, da det ligger mere roligt end tredelt.

Kommentér på:
Valg af bid til følsom hest

Annonce