{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
754 visninger | Oprettet:

Opstaldning i Københavsområdet {{forumTopicSubject}}

Hej HG.
Jeg står i den situation at jeg om 3 år flytter mod byen for at læse. Jeg skal selvfølgelig have min heste med, men jeg synes at det er svært at finde et sted hvor det ikke koster 2500,-. Jeg har to store heste, en frederiksborger og en DV, vallak og hoppe, som jeg helst ser stå på samme fold, og alleraller helst i løsdrift da de begge er skadede og har brug for at bevæge sig rigtigt meget.
Er der nogle der kender nogle små private steder evt. som ikke er for dyre? mit budget for opstaldning holder ikke til mere end 1000,- pr hest


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opstaldning i Københavsområdet
  • #1   8. maj 2017 Det koster at have hest inde i byen, så skal du 30 km+ væk smiley

  • #2   8. maj 2017 Hej.

    Hvis du kan finde til 2500 kr pr hest, så tror jeg at du skal give dig selv skulderklap.
    Og så skal du overveje, hvor du selv skal bo.

    De mest eftertragtede kollegier lægger rimelig centralt, og men vælger du et kollegium i de ydre forstæder, kan du måske være på studiet på en halv time, fra studie til hest på 45 min, og så komme hjem på 20 minutter.
    Tænk budget i både penge og tid, for du får både fuldtidsstudie, job, arbejder måske fuldtid i ferier og så skal du bruge tid på hest også.

    Men hvis det er fx 3 år ude i fremtiden (du er 16?) er det tidligt at bekymre sig nu.


  • #3   8. maj 2017 Held og lykke med at finde et sted i Kbh og opland til den pris smiley

    Du skal som Sascha skriver et pænt stykke uden for københavn for at bare komme i nærheden af 1000,- pr hest.
    2500,- pr hest er billigt i området. Bare til info.


  • #4   8. maj 2017 jeg har heller ingen problemer med at skulle 20-30 km væk, så længe der går bus og tog.
    Jeg tænker på sigt, fordi at jeg regner med at nogle steder måske ikke på nuværende tidspunkt har plads, men så kunne man måske reservere en


  • #5   8. maj 2017 Umiddelbar burde du nok godt kunne finde en løsdrift til den pris, men så er forholdene os derefter. De steder jeg har fundet til 1000kr eller under, der går hestene i mudder til knæene, på bitte små folde osv. og ellers skal man et godt stykke væk fra byen. Men det blir nok svært at finde en løsdrift til 3 heste, især når det ikke er islændere. Der er ofte rift om pladserne og de fleste steder vil de kun have islændere ind.


  • #6   8. maj 2017 Prøv at tænke i om du kan finde et sted hvor du både kan bo, opstalde og arbejde. Jeg kender flere på dyrlægestudiet der er lykkedes med at finde en gård hvor de kan muge, lukke på fold, fodre osv mod billigere opstaldning og husleje.

    Ellers tror jeg du skal være overordentlig heldig/dygtig for at finde så billig opstaldning. Selvfølgelig bliver det billigere jo længere længere væk du kommer fra byen, men så bruger du jo også penge og tid på transport...


  • #7   8. maj 2017 2500 kr. pr. hest er ikke urealistisk, hvor det samtidig er muligt at få nogle okay gode forhold, også om vinteren. 1000 kr. er derimod en lidt anden sag. Jeg bor selv på Frederiksberg, og derfor er mine muligheder for opstaldning i Storkøbenhavn store, og det er ikke lykkedes mig at finde noget så billigt. Jeg mener, at det billigste jeg har fundet, da jeg ledte efter opstaldning, var løsdrift til 1300kr inkl. godt hø, men så uden nogle faciliteter smiley

  • JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 83 Følgere: 78 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.934
    #8   8. maj 2017 Du lander mit i det dyreste område at holde hest, i mit område Hillerød Nordsjælland koster en boks mange steder 800 til 1000 kr Per måned og det er er 100 % selvpas og alt hvad du skal bruge køber man selv.

    For 1000 kr kan du knap fodre hesten så kommer der alt det andet oveni og det bliver næppe billigere om 3 år.


  • #9   9. maj 2017 Tror endda nok du skal lidt længere ud. Fx omkring Næstved, Holbæk, Kokkedal området for at finde hvad du søger. Har du ikke bil bliver det da et helvede for dig.

    1000 kroner pr. hest er meget-meget-meget lidt herinde i KBH området og er umuligt.

    Hvis det så endelig koster 1000 kr i opstaldning, så der ingen faciliteter overhovedet og så skal du selv købe wrap/hø og foder ved siden af.


  • #10   9. maj 2017 Jeg betaler pt. 2900 for løsdrift ca. 30 min fra rådhuspladsen i bil, med det offentlige tar det vidst en time..... Så du skal en hel del længere ud på landet-måske Amager bare for at finde noget under 2000 kr smiley Men det er mest syd og vest på at du finder de billige steder, du skal hvertfald ikke følge helsingørmotorvejen op smiley

  • #11   10. maj 2017 Alt er dyrt her om hovedstaden... Vi har opstaldning og vi er BILLIGE med vores 1700 kr. Alt i nærheden koster mellem 3000-6000kr desværre smiley

    Nu spørger jeg måske dumt, men hvis begge heste er skadede er det så "nødvendigt" de kommer med?


  • #12   13. maj 2017 det er kissing spines hos den ene og spat hos den anden, og jeg holder meget af mine heste selvom de ikke dur optimalt. Men ja, det er nødvendigt da jeg træner begge hver dag.

  • #13   13. maj 2017 Jeg vil lige indskyde at jeg står i stenløse området hvor jeg har været så skide heldig at finde god opstaldning til ikke så mange penge smiley

    Stod i frederikssund før og det var gennem opstalder der, at jeg fandt det her sted. Det var omkring 1200 kr for opstaldning med ridebane og overkommelig afstand til skoven også. Det her sted fandt jeg via DBA.
    Så det er med at lede og ikke være alt for kræsen med stedet / afstanden. Begge steder er der lige en 15-20 minutters cykel og ikke offenlig transport til døren, men er man villig til at cykle lidt for det så kommer man længere for pengene.

    Da jeg stod i frederikssund havde jeg godt en halv time i toget, så jeg læste gerne lektier på den tur. Tabte mig 10 kg af at flytte hesten og kom i ret god form smiley


  • #14   13. maj 2017 Hvis du ikke har noget imod lang transport tid, kan man godt finde nogle gode steder.

    Jeg har min stående i Værløse. Jeg gir 1200 kr for en stor kuperet løsdrift fold med vandre stier og egen sø, ridebane 10 min væk, selvpas med en foderdag om ugen pr hest. Det er inkl. vitaminer og wrap med analyse på. Vi har skov og sø, hvor man kan bade i, i baghaven og endnu en skov 10 min væk. Virkelig gode tur muligheder! Der går tog 10 min fra stedet af, som kører mod Kbh hvert 10 min. Jeg bruger dog lige knap 1,5 time på transport hver vej, da jeg ikke hr kørekort.


Kommentér på:
Opstaldning i Københavsområdet

Annonce