{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Æble eddike cider mod forfangenhed
  • #1   24. maj 2017 Æblecidereddike virker slankende, og derved kan det forebygge forfangenhed der kommer af overvægt. Fin erfaring til vægttab med æblecidereddike her. smiley Jeg har en lille shetlandspony der blev forfangen for 2 år siden, af en kombination af overvægt, græs og medicin. Han tabte sig lynhurtigt da han kom på kur med kun hø, lidt Glyx mash og lidt æblecidereddike - også selvom han i de første 14 dage ikke måtte komme ud og røre sig.
    Han har ikke været ramt siden. smiley (han går på fold med minimalt græs hele vinteren og har mundkurv på om sommeren med hø ad lib. Vi har desværre ikke mulighed for jordfold, selvom vi godt kunne tænke os en)

    Min den lille fik et lille skvat i foderet, min store hoppe for en lidt større skvat. Mange heste vil ikke røre deres foder hvis der er eddike i, der er det en god ide at putte det i vandet. Et godt blandingsforhold er vist 1 dl eddike til 40 liter vand smiley Husk også at give hestene adgang til vand uden eddike, så de kan drikke selv hvis de ikke kan lide det med eddiken.


  • #2   24. maj 2017 Mine får æblecider eddike i vandet forår/sommer og efterår, jeg har lært at det regulerer ph værdien i mavesækken således at hestene ikke bliver forfangene, og jeg tror det er med til at hesten ligeledes taber sig. Baby er i hvert fald rigtig fin lige nu og det går jævnt nedad med vægten.

    Mvh TT


  • #3   24. maj 2017 Øhm.
    Hvordan skal æblecider eddike kunne påvirke pH i mavesækken?

    Det passer ikke med fysiologien?


  • #4   24. maj 2017 Nå okay. smiley

    Mvh TT


  • JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 83 Følgere: 78 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.934
    #5   24. maj 2017 Her står lidt om dosering

    http://equsana.dk/aebleeddike-til-hesten/


  • #6   25. maj 2017 Æblecidereddike er som udgangspunkt surt, men omdannes til base, og er derfor med til at gøre systemet mere basisk, som er en stor fordel. Det forbedrer også blodsukkeret.

    Gives det i foderet, så skal det lige blandes op i en smule vand.

    Doseringerne varierer utrolig meget, alt efter hvor man ser på nettet.
    Nogle anbefaler nogle ret store ( for store i min optik ) doser, og andre langt mindre.

    Jeg giver selv ca 15 ml pr 100 kg hest, som kommer i foderet. Med denne mængde syntes jeg trygt, at jeg kan give det året rundt. ( Det kan være ret hårdt for maven at få i for store mængder ).


Kommentér på:
Æble eddike cider mod forfangenhed

Annonce