{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.054 visninger | Oprettet:

Dækken størrelse {{forumTopicSubject}}

Nej jeg er ikke gået fra forstanden, at jeg lægger dækken på min hest i sommer, men har snart føds'dag, og skal lige have styr på størrelser til min ønskeseddel.

Det korte af det lange er, jeg aner intet om dækner, mine fjoller for lov til at sætte pels.

Men når de er drivvåde af sved efter en vinter træning, så får de dækken på et par timer til de er tørre. Et hjemme hæklet ulddækken med et fleecedækken oven på, eller en sjælden gang et rigtigt dækken.

Men hvad med størrelsen???

Det rigtige dækken han har på er 135, er det for stort?

Hvad vil passe ham. PT er han ret muskelfattig, og ret slank, har planer om han skal have en større vulom.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dækken størrelse
  • #1   30. jul 2017 Her har han et fleecedækken på str 125, med det hjemmehækkede under.

    Hvad vil passe ham bedst?


    profilbillede
  • #3   30. jul 2017 Tak for svaret. smiley

  • #4   30. jul 2017 Jep smiley ikke mindre end 135 cm smiley jeg har også svededækken til mine efter træning i vinter månederne smiley skal ikke have en syg hest smiley

    Mvh TT


  • #5   30. jul 2017 Lige netop, Det er der jeg har erfaret, at et hæklet sveddækken i uld (skistrømpegarn pind 4-5) og derpå et fleecedækken er ret effekt til at tørre langhåret fjollere.

    Tak for svarret. og i er heldigvis enige :-).



  • #6   30. jul 2017 Undskyld måske lidt useriøst i forhold til dit spørgsmål. Hvad mærke er dækkenet på det første foto.

  • #7   31. jul 2017 Mål fra manke til toppen af halerodden og rund så op til nærmeste 5.. hvis f.eks hesten måler 129, så rund op til 135, hvis den er 123, så op til 125..

  • #8   31. jul 2017 Gitte: godt spørgsmål, det er er reklame dækken fra kinnerup heste artikler, som jeg har købt fra nyt for 100 kr til et åbenhus arrangement.

    Bare for at have et til min mands fjoller, i tilfælde af at han fik brug for det.


  • #9   3. aug 2017 Ser ud til at have super pasform fortil til min hest. smiley

  • #10   3. aug 2017 Jeg har ikke erfaring med om den ene pasform er bedre end den anden, bruger utrolig sjældent dækken.

    Jeg købte mit første dækken for 27 år siden, da jeg fik min første fjoller, og præcis det samme dækken, bruger Basse i dag, de få gange han skal have dækken på. Det er bestemt ikke hvert år i sidste 27 år, at det har været brugt.

    Det dækken som vist på billedet, er til min mands fjoller, købt i foråret, men vi har haft hesten i 4-5 år, og har aldrig savnet et til ham. Det var kun for en sikkerheds skyld jeg købte det, også var det billligt :):):)


Kommentér på:
Dækken størrelse

Annonce