{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
699 visninger | Oprettet:

Pernille P
Pernille P
Tilmeldt:
23. apr 2016
Følger: 12 Emner: 2 Svar: 2

Vinter dækken {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen
Jer det har jeres heste fuld klippet - går jeres heste med hals på dækknet ? Jeg har lige fået foræret nogle super fine dækkner, dog uden hals.
Ville det være helt hen i hegnet hvis han fx går med 300g uden hals ? Eller vil den så fryse der ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vinter dækken
  • #1   21. aug 2017 Det kommer an på hesten smiley
    I de hårde vintertider kan min fx ikke gå uden hals, uden at fryse. Men den går så også med 700g når det er allerkoldest - ellers bliver den snotte, er kold og bruger alt for meget energi på at holde varme, så jeg ikke kan holde huld på den..

    andre i stalden hos os var fuldklippet og gik med 400g uden hals, og havde sågar kort pels hele tiden. blev kun klippet den ene gang.

    Så det er meget individuelt, og hvis det er en ny hest du hae, er der næsten intet andet for end at vente og se smiley


  • #2   21. aug 2017 Min kommer til at gå med 400g og bliver fuldklippet smiley
    Hun går uden hals smiley


  • #3   22. aug 2017 Det kommer an på hvad hesten har behov for. smiley For min hoppe kan det endda svinge fra år til år.

    Forrige vinter kunne hun gå med 150g hele vinteren uden at blive kold selvom hun har fuldklippet, sidste vinter måtte jeg give hende 300g på, selvom jeg ikke syntes det var koldere smiley Dog uden hals. Har et 400g dækken med hals til hende i tilfælde af latterligt kolde dage smiley


  • #4   22. aug 2017 Et par af mine er fuldklippede, og de går aldrig med hals.
    Pelsen på halsen bliver en anelse længere end på kroppen, men det er så lidt at det skal mærkes - det kan ikke ses med det blotte øje.


  • #5   22. aug 2017 Min bliver fuldklippet og går med 300g uden hals. Det er en fjordhest der fryser lidt mere end mine andre fjordheste. Men 300g uden hals er lige tilpas smiley

  • #6   22. aug 2017 Min gik sidste år med 550 g på de koldeste dage og uden hals, var fuldklippet en enkelt gang, og meget tynd. Jeg købte en hals til ham i foråret, så jeg har, så han kan få en på i år, hvis det bliver nødvendigt, da jeg helst ikke vil være nødsaget til at give ret meget mere på end 400 g og aller helst uden hals, for manens skyld smiley

  • #9   22. aug 2017 mange bruger ikke hals, jeg gør dog fordi min har en tendens til forkøles (masser af slim og hosten hele vinteren gennem) smiley

Kommentér på:
Vinter dækken

Annonce