{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.117 visninger | Oprettet:

Ejerskifte af Frieser {{forumTopicSubject}}

Hejsa. Jeg er i gang med en handel af en dansk avlet Frieser - denne verden er helt ny for mig ?? Er der nogle der kan hjælpe mig med hvordan jeg får ændret ejercertifikatet til mit navn?

Kan det passe man SKAL være medlem
Af dansk Frieser forbund for at kunne få det gjort?

Håber der er nogle der kan hjælpe ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ejerskifte af Frieser
  • #1   1. sep 2017 Den er vel reg. ved SEGES når den er dansk avlet?

  • #2   1. sep 2017 hestens stamtavle skal sendes til KFPS i Holland og der vil du efter modtage en faktura for omregistering og medlemskab af KFPS og DFF disse to medlemskaber kommer du desværre ikke uden om da KFPS altid ejer stamtavler/ejercerfelikat og dem betaler man leje af. Og DFF skal du også være medlem af for at kunne deltage i noget i DK. disse to medlemskaber koster 700 kr til sammen årligt. også kommer der noget ekstra for omregistering og oprettelses gebyr ?

  • #3   1. sep 2017 Stamtavlen skal IKKE til SEGES, danskavlet eller ej. Friserens stamtavle har intet med Danmark at gøre, det hele ordnes i Holland. Ja, du skal være medlem af KFPS og DFF for at få det gjort. Papirerne sendes ind, du betaler en faktura og den nye stamtavle sendes til dig smiley hvis du er i tvivl så kontakt DFF, de vil gerne hjælpe dig.

  • #5   21. nov 2017 Kan se denne tråd er 2 mdr gammel nu, og jeg ved ikke om du har fået løst dit problem smiley

    Men..

    Stamtavlen skal udfyldes med dine info, navn, adresse og kan ikke huske om tlf også skal stå der.

    Sælger skal også udfylde den. Der er særskilte felter på tavlen til ny ejer og sælger.

    Tavlen SKAL til Holland for at hesten kan omregistreres. Adressen dertil findes på stamtavlen.

    Inden du sender tavlen skal du melde dig ind i dansk Frieser forbund, og samtidig bliver du automatisk medlem af det hollandske forbund.

    Når du er blevet medlem så kan du kontakte kfps i Holland, og bede dem om en kode til "mit kfps" på kfps.nl.

    På denne side vil du modtage regningen for at få din hest omregistreret, og når den er betalt, sender de tavlen til dig.

    Du kan også modtage regningen pr alm post, men så kan der gå meget lang tid inden den kommer.

    Jeg har har 2 gange sendt min stamtavle til Holland, og har aldrig mødt problemer med det.

    Du er velkommen til at skrive til mig, hvis der er noget du er i tvivl om.

    Nadia.


Kommentér på:
Ejerskifte af Frieser

Annonce