{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Smed Østjylland
  • #1   27. sep 2017 Adam McShane smiley

  • #2   27. sep 2017 Jeg er yderst tilfreds med Jesper Vinge smiley

  • #3   27. sep 2017 Jacob Grabow. Efter jeg er begyndt at bruge ham, har mine heste ikke smidt en sko en eneste gang! smiley

  • #4   27. sep 2017 Olsen Beslagsmedie

  • #5   27. sep 2017 Danish HoofCare

  • #6   27. sep 2017 Erik Grove - dén eneste som får lov at rører min hests fusser efter en anden smed i Østjylland var ved at gøre at jeg ikke havde en ridehest mere.

  • #7   27. sep 2017 Ej, Randi hvad skete der, hvis jeg må spørge?

  • #8   27. sep 2017 Maria E: Han fik bare alt for små sko på (pony størrelse) og så blev hoven ellers tilpasset til skoen. Samtidig blev der taget for meget af på indersiden på venstre forben, så han "knækkede" indad for hvert skridt. Det er heldigvis ved og være lang tid siden, men det tog da et par måneder at rette op på og inden ridning i 4-5 uger.

  • #9   27. sep 2017 Puha! det er godt nok en træls oplevelse!
    Godt det er gået over


  • #10   27. sep 2017 Mathilde ved du hvad han tager for sko?

  • #11   27. sep 2017 Asta ved du hvad han tager for sko?

  • #12   28. sep 2017 Sofie. Han tager 500 for forsko, og jeg må være dig svar skyldig for alle fire - men han tager rabat ved flere heste. smiley

  • #14   28. sep 2017 Erik Grove kaldes ikke for ingenting "Den lille Troldmand".
    Hvis der på nogen måde kan trylles med hestens sundhed hvad angår smedearbejde, så er han manden der skal bruges. Han kan noget de andre ikke kan!
    Så selv om han måske er dyrere end nogen af de andre, er pengene tjent mange gange hjem i den sidste ende i sparede dyrlægeregninger og bekymringer.
    Varmeste anbefalinger herfra smiley


  • #15   28. sep 2017 Bruger også Jakob Grabow. Han er dygtig og pålidelig. Giver også altid besked så man ikke bare står og venter. Han tager ca 1000 kr (+ moms) for beskæring og 4 sko. Man får regningen på mail.

  • #16   28. sep 2017 Jeg var rigtig glad for at bruge Jack Ray eller Carsten Gammelgaard smiley
    Der imod kunne jeg aldrig få Erik Grove til at sko min hest - han er en god smed, men med en lunte SÅ kort, og vil absolut ikke have en smed der giver min hest en med filen....


  • #17   28. sep 2017 Sandra: Der er vi så helt omvendt!
    Jeg er ikke meget for at udstille folk, men RayPawers var dem som var millimeter fra ikke, at have en ridehest mere, hvorefter jeg skiftede til Erik Grove. Min hest var skrækslagende for smede, da jeg fik ham - nu efter jeg har brugt Erik i halvandet år er han tryg ved smed og står nogle gange og småsover. Erik har aldrig gjort noget ved min hest - heller ikke da han var helt umulig og absolut ikke var enig i, at han skulle have ordnet sine hove.


  • #18   28. sep 2017 Jeg har desværre set ham miste temperamentet lidt for tit, og derfor vil jeg personligt ikke bruge ham, hvorfor jeg fraråder ham smiley

    Men vi har jo alle dårlige og gode oplevelser med alle smede, og sådan er det jo bare smiley jeg har ikke haft problemer med Raypawers selv (har ALTID fået Jack til at sko, og ikke Jeff!), hvorfor jeg anbefaler dem smiley


  • #19   28. sep 2017 Nu har jeg brugt Erik i over 25 år, og ingen af mine egne heste eller mine træningsheste har taget skade af hans behandling. Tværtimod!
    Det er vel ikke meningen at smeden skal lære folks heste at stå ordentligt? Det har man selv et ansvar for at de kan, inden han kommer. Ellers må man affinde sig med at han gør det på den måde der virker her og nu. Så kan man ikke tillade sig at være sart.
    Jeg har mange gange været i Eriks egen stald, og hans heste er rolige og tillidsfulde, så mon ikke du bare skal opdrage din hest selv?


  • #20   29. sep 2017 Kender nogle, som er glade for RayPawers. Men jeg er blevet brændt af 2 gange + de ikke svarede på min mail.

  • #21   29. sep 2017 Gitte: nu var det heldigvis ikke min egen hest.
    Men den hest han skoede var ekstremt opdragen, dog havde han fået af vide den var noget utryg ved at have smed - generelt hurtige bevægelser. Så nytter det ikke noget at smeden vimser rundt om den som speedy gonzales, og så giver den en i siden med filen første gang den trækker benet til sig.

    Er enig i at hesten skal være opdragen, men der er nu engang nogle heste der aldrig bliver vild med at få slået sko på, og når smeden bliver gjort opmærksom på at den er sådan og sådan, og man skal være lidt "rolig" omkring den, dur det jo ikke at være så grov.

    Det skal nævnes at hesten ikke var til at sko efterfølgende den dag, i det den var kørt helt op efter det.

    Så måske han bare ikke er god til så følsomme heste. Men igen; jeg mener bare han er for voldsom en type - hans arbejde er der imod ikke til at klage over smiley


  • #22   30. sep 2017 Hvis man har en hest som er utryg ved smed, eller bare uvant ved det, så har man PLIGT til at selv være til stede og hjælpe til med at få tingene til at lykkes.
    Jeg har kun oplevet at Erik tager det roligt når han ved at hesten ikke er helt tryg. Så mon ikke der har været et kommunikationsproblem i den sag du beskriver? Eriks egne heste er løbsheste, og de er da vist noget af det mest følsomme der findes. Alligevel er de rolige og tillidsfulde...
    Jeg ved også at han kommer steder hvor han er den eneste smed der kan komme til hesten som ellers skal bedøves ved smed...
    Uanset hvad, så må man selv vænne sin hest til at få løftet ben og at der bliver banket på hovene, ligesom når smeden er der.
    Jeg kan stadig kun varmt anbefale Erik, og jeg vil nødig bruge en anden. Der er trods alt kommet et utal af forskellige smede i min stald og stalde jeg er kommet i, til andres heste, så jeg har skam set de fleste andres arbejde - og behandling af hestene når de ikke tror nogen kigger...
    Derudover har jeg aldrig ventet forgæves på Erik i de 25 år jeg har brugt ham smiley


  • #23   30. sep 2017 Min hest er ekstrem følsom og den første gang jeg skulle have smed fløj han ned af staldgangen med mig hængende efter ham, da smeden bare kom ind i stalden.

    Jeg er tilstede HVER gang min hest har smed - jeg ved min fyr er nervøsanlagt, jeg har derfor et ansvar for, at smeden kan gøre sit arbejde og jeg står og hygger med min hest og gør ham rolig. Jeg kunne aldrig finde på at bruge andre end Erik og nu står min hest og halvsover ved smed. Men jeg er der stadig, for det er mit ansvar.

    Smed arbejde er et sindssygt voldsomt belastende arbejde - specielt hvis hesten ikke vil stå pænt, ligger alt vægten i det løftede ben (selvfølgelig giver det ikke noget ret til at slå, hvis de gør det) - men jeg tror man skal se det i et lidt større perspektiv. Hvis man ved man har en nervøs hest, så kan jeg slet ikke forstå hvorfor man ikke selv er der til, at støtte sin makker. Så synes jeg det er for nemt at give smeden skylden! Men jo, jeg tror da også min hest har haft en dårlig oplevelse med en smed engang siden han reagerer, som han gjorde. Men vi har arbejdet med det og selvom han er rolig nu, så er jeg der alligevel hver gang smiley


Kommentér på:
Smed Østjylland

Annonce