{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
839 visninger | Oprettet:

Sjove ting og minder fra da i startede til ridning {{forumTopicSubject}}

Haha, ja I husker nok også dengang i selv startede til ridning. Synes det kunne være meget sjovt med en tråd, hvor vi deler sjove, underlige og grinagtige ting, fra dengang.

Jeg startede da jeg var 11-12 år, ca. Jeg kan huske, at jeg havde en skrækkeligt grim mørkegrøn jakke, jeg havde den altid på.

Vi fik jo altid at vide vi skulle læne os tilbage, hvilket resulterede i, at jeg næsten lagde ned over hestens ryg, fordi overdrivelse fremmer forståelsen og det blev aldrig rettet. Ej hvor må jeg have lignet en idiot haha!

Jeg gik også rigtig meget op i, at jeg red på den største hest, hvilket slet ikke giver nogen mening. Når der var nogen der sagde de red på en hest på 160, sagde jeg gerne at min var 170, fordi det var sejt og det var den jo slet slet ikke.

Det er sådan nogle ting jeg synes er lidt sjovt at tænke tilbage på, så del gerne jeres! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sjove ting og minder fra da i startede til ridning
  • #1   10. okt 2017 Årh gud, det er komisk!
    Da jeg gik til ridning første gang gik vi en enormt lang tur og jeg var smadret i flere dage efter, fordi det var sådan 4-5 km. Mig og min søster skiftedes til at ride hesten, og det var så hårdt! Jeg blev så sur fordi min søster fik lov at galopere hvor jeg kun fik lov at trave... :'D
    Kan huske da vi fik vores første "dele" pony, så skændtes vi hele tiden om, hvem der skulle rense hove, for det var jo bare hittet smiley
    Da dele ponyen fik det uventede føl (Flower), var det jo meget sjovere at give den opmærksomhed smiley


  • #3   10. okt 2017 Min ridning startede omkring 8 års alderen. Startede ud på en lille hvis pony, men rykkede så over på en islænder, som de kun havde en lammeskindssadel til. Kan stadig huske min forvirring omkring det, for kunne ikke finde ud af hvilken gangart den gik i halvdelen af tiden. Fik en fantastisk balance af det, men i guder hvor var jeg forvirret.

    En anden pony jeg red, dette var dog ikke helt i starten, ville simpelthen ikke lytte til noget som helst jeg bad den om. Sagde jeg gå til højre, så gik den til venstre. Sagde jeg gå frem ad, så gik den bag ud. Men så snart den bakkede, så kunne jeg få den til at dreje i den retning jeg ville have den til. Det var noget underligt noget


  • #4   10. okt 2017 Jeg startede på rideskolens største hest og sprækkede mine ridebukser i første time, fordi den var så bred smiley

    Derefter fik jeg en lille grå pony, der ikke kunne stå stille, så når de andre galopperede eller travede og vi var på midten, gik den i galop på stedet smiley jeg var en af de få der ikke var bange for den, desværre blev den solgt uden det var meldt ud, så jeg kom fra den ene uge til den anden og så var den væk smiley Min første virkelige sorg...


  • #5   10. okt 2017 Ja jeg var ligesom Haley smiley min mor havde ikke ret mange penge så jeg plagede alle om at få lov til at ride.. smiley også arbejdet jeg for det. Jeg forsøgte (og det lykkedes mig flere gange) at bestikke pigerne med slik så jeg fik en ridetur smiley Min mor fik sparet op så jeg fik strigle kursus på 10 timer. Det var obligatorisk dengang i Norge. Det skulle man have før man fik rideundervisning smiley Der var nogle unge piger der var lede imod mig og forsøgte at spærre mig inde i foderrummefoderrummet, der var nogle piger der longerede mig uden udstyr på staldens eneste Hingst. En Islænder med navnet Emil. Han var skimmel. De satte ham i tølt uden at jeg faldt af..tror det var meningen jeg skulle.. dag kom der en fotograf der ville have billede med mig og en hest hvor jeg sad på hegnet..det var en privat hest.. ejeren blev sur..Jeg valgte hverken hest eller noget.. det var unfair synes jeg.. elevhestene var islændere der stod i spiltov og den ene kunne godt finde på at sparke så alle skyndte sig forbi den.. Jeg blev bidt da jeg tabte mineralboksen i krybben til en hest og skulle tage den op igen.. det var alt fra rideskolen som jeg kan huske..næste år er det 30 år siden smiley

    Mvh TT


  • #6   10. okt 2017 Hjemmestrikket trøje i de grimmeste farver! (Ja, jeg savner den)

    Og så husker jeg tydeligt et stævne jeg var meldt til i rideklubben. Jeg skulle ride begynder 1 med hjælper... min far havde meldt mig forkert til, så det var UDEN hjælper! Åh nej, min verden ramlede, og jeg græd hele dagen inden ridtet og også under. Det viste sig så at jeg red mig ind på en førsteplads, og så skulle da i hvert fald aldrig ride med hjælper igen! smiley


  • #7   10. okt 2017 Jeg havde part på en pony hos en veninde. Jeg har tilbragt så mange dage med bare at sidde i stalden, spise halvrådne gulerødder og gammelt brød fra bageren (giflerne var de bedste smiley ). Dengang elskede vi at jorde rundt i skoven, og løb hesten løbsk (og det gjorde den), var det ikke et problem, bare spændende smiley smiley er blevet ældre og mere dødsangst, så selvom jeg stadig deler gulerødder med hesten, så jorder jeg aldrig, og har ikke haft en løbsk hest siden smiley

  • #8   10. okt 2017 Camilla- du har vidst blevet gammel i forhold til andre her inde smiley ingen navn nævnes smiley

    Mvh TT


  • #9   10. okt 2017 Jep, jeg er 40, men mentalt 60 smiley vil helst bare tulle afsted på en hyggelig sofa med lidt trav og galop for hyggens skyld smiley

  • #10   10. okt 2017 Ja på det punkt er jeg 20 år yngre.. smiley

    Mvh TT


  • #11   10. okt 2017 Kan huske at jeg have en strikketrøje med en hest på, hvor hvis man trykkede på den så vrinskede den, hvilket de rigtige heste synes var ret mystisk smiley
    Det bedste spise på rideskolen var gulerødsrugbrød (som var til hestene, men som vi glædeligt spiste af) og toast fra fryseren i rytterstuen smiley mig og en veninde spiste også nogle gange hundekiks i stalden smiley
    Kan huske når der var så mudret på folden at mine støvler hang fast og jeg (ved fejl) fortsatte uden dem smiley
    Mig og mine veninder legede altid på de store rundballer, hvor vi sprang fra Balle til balle og lavede tricks smiley
    Vi legede hest hvor vi sprang (gerne højdespring) smiley
    Vi byttede ponyer jævnt tit og red i skoven nærmest hver dag, udover når der var spring og dressurundervisning smiley
    Startede allerede som 3 årig, og red mit første trækkerstævne deromkring hvor jeg vandt smiley
    Når vi tog til stævne dengang var det altid en hel weekend og nogle gange forlænget weekend hvor vi altid sov i telt eller campingvogn, hvor det idag altid max tager en dag, nogle gange kun en morgen eller formiddag...


  • #12   11. okt 2017 LM & C: Ak ja, den med at miste skoen i mudderet har jeg også gjort alt for mange gange. Og man fik altid forsat uden skoen xD

    Havde også en gang hvor jeg sank ned med det ene ben i møddingen og mistede den ene sko. Det var en "spændende" oplevelse at prøve og få fat i skoen og komme ud af møddingen igen. Dette lykkedes dog i sidste ende xD


  • #13   11. okt 2017 Jeg gik på et par forskellige rideskoler. Startede på Holstebro Sportstrideklub hvor jeg red på en lille pony kaldet Knold (stakkels pony!). Husker tydeligt den stod ved siden af en med navnet Øb (helt ærligt altså!).
    Men min underviser var ikke den bedste, så sådan noget med at hjælpe med at spænde gjorde eller tjekke den, gjorde han ikke. Så jeg prøvede en enkelt gang at ride trav, hvorefter jeg pludselig sad på siden af hesten, inden jeg faldt af ??.
    En anden gang gik ponyen helt amok med at dreje rundt om sig selv, hvorefter jeg faldt af ?? . Det sidste jeg husker var første gang jeg skulle galoppere. Det turde jeg ikke, så ridelæreren skulle spæne ved siden af ponyen i galop (tror han var glad for der var en lille pony).

    På den anden rideskole (Søndertoft rideklub) red jeg på den største og ældste hest de havde. En rød en på 20 (husker desværre ikke navnet). Da jeg gerne ville prøve at springe, blev jeg uvenner med Amanda som også red på denne hest. Og endte med at springe i dressursadel, fordi ingen havde vist mig hvor springsadlen var. Men underviseren var imponeret over det gik så godt ??


Kommentér på:
Sjove ting og minder fra da i startede til ridning

Annonce