{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
829 visninger | Oprettet:

Jer med føl/plag - kender I følelsen? {{forumTopicSubject}}

For snart halvanden uge siden fik jeg min drømmehest hjem på egen jord smiley En frieser-hingst ved navn Enzo smiley Evigt glad og fuldstændig oppe at køre. Jeg vidste han skulle være min da han var 3 dage gammel - og de sidste 6 måneder har været urimeligt lange! smiley
Dagen kom, og det er nu en realitet at han er i min hverdag - og jeg elsker det.

Når det så er sagt - så kommer der også en bagside! Jeg må indrømme at jeg på denne halvanden uge kan mærke "mor-følelsen" smiley Jeg ved det lyder lamt og latterligt - men ferie har jeg haft i en uge for bare at være hjemme når han kom og vi kunne vænne og rigtigt til hinanden - på job går det som min "barsel", bevares - men det er jo vores babyer, de små hypper smiley
Jeg kan mærke jeg allerede nu er begyndt at bekymre mig. Helt sikker mega unødvendigt og dumt ! Og jeg vil høre om der er andre, mødre som jeg, der oplever/har oplevet det samme?

Det er små ting som - mon han nogensinde kan være alene og væk fra flokken? Hvad nu hvis jeg han ikke lærer det og bliver en problemhest? Burde jeg tage hjem lidt før fra job - for det er jo også synd han skal gå derhjemme (for han har jo ikke 3 hestevenner at lege med på 1,6 hektar - nej nej) .....
Spiser han nu nok - han er lidt mager, burde jeg fodre flere gange om dagen? Lærer han mon alt det jeg gerne vil? Bliver han en god hest? Vokser han rigtigt? Kan de andre på folden - og generelt de heste han vil møde i livet lide ham? Er jeg for pylret? Burde jeg sove ved ham når der er uvejr?? hahaha... alle mulige åndssvage tanker.

SELVFØLGELIG bliver han en god hest og lærer det hele - tid er der så rigeligt med, særligt når vi har dem fra små. SELVFØLGELIG kommer han til at kunne være alene og bliver tyk nok ..... Det jo bare de dumme modergener - tænker jeg - hvad tænker i? smiley smiley

Jeg er langt fra ny med hest - og generelt håndteringen fra føl og op - men det squ det samme show med mit hoved HVER GANG smiley Kender i følelsen??? smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jer med føl/plag - kender I følelsen?
  • #1   10. okt 2017 Kender godt glæden, men det andet synes jeg ærlig talt er unødvendigt og noget pjat. Det er en hest, ikke et barn:)

  • #2   10. okt 2017 Jeg ville have det på fuldstændig samme måde som dig smiley

  • #3   10. okt 2017 Sandra - kan følge din tankegang, men som jeg skriver imellem linjerne er det netop også det jeg mener du skriver!
    Jeg tror dog stadig ikke på - folk med føl altid vil have bekymringerne og tankerne ? Jeg tror det er naturligt og sundt, et tegn på glæde og kærligheden i "ens lille baby" ??


  • #4   12. okt 2017 ihh jeg husker det alt for godt smiley
    og går da stadig med nogle sjove og unødvendige bekymringer en gang i mellem smiley også selvom min basse snart runder 3 år smiley
    har vidst han skulle være min siden 6 måneder inden han blev født, så han er også min lille baby.

    sjovt nok har jeg ikke samme "mor" tanker med min anden 2 års, mu.igvis fordi jeg ikke har haft ham fra start. smiley



  • #5   12. okt 2017 Hvor er det fedt at høre jeg ikke er den eneste ??? det simpelthen både sjovt, åndssvagt og vildt hårdt... og formentlig unødvendigt.. men samtidigt tror jeg på det måske også er det der gør man prøver ekstra og gør noget mere for det lykkedes.. ved ikke om du forstår??
    Hvordan tacklede du bekymringerne???


  • #6   12. okt 2017 Mine bekymringer går og gik mest på om han nu voksede ordentligt, om hans ben, fusser og tænder nu er som de skal være smiley

    og så er der det med flokken, her går det på om han nu kan blive ved med at gå med andre (han er hingst).

    de øverste klare jeg ved at rådføre mig med fagpersoner, og spørger gerne en gang for meget ??


  • #8   13. okt 2017 Jeg kender følelsen og nogle af tankerne godt. Er dog lidt roligere med nr 2 . Jeg fik dog et rigtig godt grin ift at sove i stalden under uvejr smiley ikke engang med første var jeg så bekymret smiley smiley

    Mvh TT


  • #9   16. okt 2017 vi avler herhjemme, og ja der er altid mange tanker smiley man vil jo gerne gøre det så godt så muligt, og lige med et føl skal de jo prøve alt for første gang smiley

    det eneste jeg kan sige er at man skal passe på ikke at blive for pylret smiley de har brug for at have lov til at være hest og udvikle sig, de skal danne et immunsystem og de skal lære at stå på egne ben smiley hvis man erbange for at mislykkes og begynde at være bange for at udsætte sin hest for forskellige ting, ender man tit med en ængstelig hest der ikke stole på sig selv smiley

    så nyd dit føl og vær ikke bange for at gøre noget forkert, de skal nok lære alt det de skal og blive skønne heste smiley


    profilbillede
Kommentér på:
Jer med føl/plag - kender I følelsen?

Annonce