{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
485 visninger | Oprettet:

Klaus F. Hempfling {{forumTopicSubject}}

Kære HG

For nyligt var jeg til et foredrag og en demonstration ved Klaus Ferdinand Hempfling. Og nu kommer jeg da til at tænke på, at det kunne være interessant at høre jeres personlige oplevelser med Hempfling.

Jer, der selv har været til foredrag/demonstration/kurser/undervisning eller lignende hos KFH; Jeg vil meget gerne høre om jeres oplevelser, hvad I syntes om dem og fik ud af dem. Og så også bare helt generelt, hvad I synes om de principper, han arbejder ud fra.

Fortsat god dag

Kommentarer på:  Klaus F. Hempfling
  • #1   11. okt Jeg er ingen træningsnørd, men jeg synes da umiddelbart det ser ud til at være harmonisk det han laver..

• #2   11. okt Jeg er ikke den store fan. Jo han kan da nogle ting da han er god til at læse hestene, og synes hans heste personligheder er interessant. Men han laver det jeg ville kalde en blidere version af Join up og jeg mener ikke at man skal knække hestene psykisk/berdrive psykisk terror for at få de til at underkaste sig. Jeg bruger personligt tiden og blide metoder til hjælp. Men man bliver jo ikke berømt uden at komme med hurtige resultater. Det ser man alle steder i heste verdenen..
    Jeg bryder mig ej heller om hans personlighed. Så nej.. Ikke noget jeg vil betale for at deltage i, i fremtiden heller.

Mvh TT

• #3   11. okt Jeg var også til hans foredrag/opsvisning i Svendborg, og mine forventninger var ikke ret høje - så jeg var faktisk positivt overrasket

Det var rart at se en træner der ikke bare "lavede show" og pressede hesten en masse for at få et eller andet fancy resultat på to minutter. Jeg ville også burde lade ham træne min hest uden at være mange for at han knækkede den - ihvertfald hvis han har samme ro og "chillnes" som han havde til foredraget i Svendborg.

At hans teori så var til at falde i søvn over fordi han snakkede om hvordan heste var slanger, og mænd blev testet ved at tage haler fra løver osv osv osv, det er jo så en anden side af sagen. Jeg er ikke kæmpe fan - men jeg var positivt overrasket

• #4   11. okt Nu aner jeg ikke hvilket show han holdt i Svendborg håber det var mere "hestevenligt" end den Clinic han holdt i Faaborg for 8 år siden

Mvh TT

• #5   11. okt Det var faktisk okay - altså teorien var mest bare en masse snak om fortiden, men sådna er han jo.

Med hesten var dte ganske roligt, han brugte negativ forstærkning, men ikke noget voldsomt. Slap pres underligt i øst og vest og brugte habituering - men ikke vedvarende. generelt ikek så meget "teori"...

det eneste jeg faldt over som værende "Okay... så..." var da han sagde at ALLE der var sammen med heste burde have en lang uddannelse med heste - udover ham, han begyndte først med heste som 30 årig og var et naturtalent..

• #6   11. okt
    Jeg kan anbefale at søge på ham, på Heste Nettet efter midnat ;o)

• #7   11. okt Det var i hvert fald tydeligt at mærke den forandring, der skete hos hesten, til demonstrationen i Svendborg. Efter Hempfling havde arbejdet med hesten i ganske kort tid, var den rolig, og den løb ikke væk længere, som den førhen plejede at gøre

• #8   11. okt Krikken: Hvad sker der da efter midnat på heste nettet?

• #9   11. okt
    Så kan man søge gamle emner frem, eller det kunne man i hvert fald på et tidspunkt og det er nu ganske spændende og læse.

• #10   11. okt Altså bare i søgefeltet under 'Ryttersnak'?

• #11   11. okt
    Under den der hedder hyggesnak mener jeg. Ret spændende og læse, at folk nærmest har siddet fast ved ham og fortæller at det er som at være i en sekt.

https://www.heste-nettet.dk/forum/3/87926/87926/

Det er en tråd - om end ikke den med sekten.

Jeg ved ikke om de kan søges frem mere, det kunne de nogle år, de gamle tråde.

Klaus siger mig ikke noget, især ikke med de emner jeg fik læst om ham, eller hans videoer eller bøger.

• #12   11. okt Den tråd, du har linket, har jeg faktisk selv siddet og læst i dag. Ikke den hele, men det meste af den. Men den er også fra 2005, så den er ret gammel. Så vidt jeg kan se kan man lige nu ikke søge længere tilbage end 365 dage i hyggesnak. Må bare vente en times tid og se, hvad der sker.

De tråde, du refererer til - var de meget gamle, eller?

• #13   11. okt
    Jeg husker det ikke, men finder det dog uanset alder stadig relevant.
    Jeg er ingen ørn til tysk, hvis jeg var havde jeg nok forsøgt og læse hans bog " Frau & Pferd " for den lyder virkelig, virkelig langt ude sær i forhold til hvordan en beskriver den i indlægget. Men det ville passe fint ind i billedet som ellers bliver tegnet af ham som en egoist der er meget selvglad og mener at han er den eneste der kan noget.

• #14   11. okt
    Giv den gas
    https://www.heste-nettet.dk/forum/3/80073/80073/

https://www.heste-nettet.dk/forum/3/268624/268624/

https://www.heste-nettet.dk/forum/3/19682/19682/

Ak ja, der var en gang Heste-Nettet var et overgearet debat forum fyldt med sure damer. Kunne dog ikke finde sekt indlægget, men jeg leder videre - andet end det første.

• #15   11. okt Nu kan jeg søge 'Alle' i søgefunktionen under hyggesnak - så er spørgsmålet bare, hvor længe man kan dette

• #16   11. okt
    Ind til i morgen tidlig en gang.

• #17   12. okt
    Nå, nu fik jeg lige læst lidt mere af det her indlæg.
    https://www.heste-nettet.dk/forum/3/87926/87926/

Og der er en del i indlægget omkring ham, af folk der har kendt ham på den ene eller anden måde.

• #18   12. okt
    " Det kursus jeg var på var på Egholm på midtsjælland for en 5 år siden og det eneste jeg lærte på det kursus var "Do not try this at home" og det synes jeg er tragisk at man har betalt 1200-1500 som tilskuer(hvilket var rigeligt for at sidde og glo) for vi måtte jo under ingen omstændigheder prøve det der hjemme, det kunne han nemlig ikke lære os for vi var for dumme. Aldrig i mit hestelange liv har jeg følt mig så taget i røven som den gang :-*
    Da han tilsidst fik en islænder ind, som er den race jeg er født og opvokset med og iøvrigt lever og ånder for, var min glæde stor Men ak, mand havde jo ikke engang sadt sin ind i bevægelsesmønster for tølt for han sagde det var en gangart de(islænderne) har tillært sig fordi der altid er mudret på island og så at de altid havde 3 ben i jorden, hvilket er lodret løgn. Tølten er de kun 1 eller 2 ben i jorden af gangen og der er IKKE mudret på island. Men det holdt han hårdt på var rigtigt og ville sjovt nok ikke tale med os islænderfolk bagefter for at forklare os baggrunden for hans udtales. "

En anden skriver
    " Dette kursus var rigtig religiøst og enten tilbad folk ham, eller også fik de et verbalt los ud af døren - med diverse udtagelser om at de burde holde sig væk fra dyr og ikke duede til det ene og det andet. "

" Derudover har jeg senere mødt en kvinde, som er sådan en alle holder af fordi hun er så glad og rar, og hun havde til et kursus i Spanien stillet ham er spørgsmål (ganske videnskabeligt og venligt) og hun blev smidt ud på stedet Han tolerere intet!!! Jeg listede ud af hans liv og lod aldrig igen høre fra mig...

Jeg havde været vild med KFHs træningsmetoder i mange år, men jeg måtte indse at ligeså dygtig og fantastisk han er med heste, ligeså modbydelig, farlig og manipulerende er han med mennesker.

Hvis nogen indvolvere ham i deres liv, vil jeg råde dem til at holde godt øje med hvilken påvirkning han har og hvordan hans omgivelser skal være tilpasset ham. "

Så taber jeg altså sutten og melder pas.

• #19   12. okt Krikken- Jeg har læst de indlæg på hestenettet som du taler om. Det er dog mange år siden. Ja han er en "farlig" mand. Og derfor bryder jeg mig ikke om ham... det han udstråler og hvordan han kan se på et menneske er uhyggeligt.. Jeg undrer mig om ikke hestene også kan mærke det og "forstår" "lev eller dø."

Mvh TT

Kommentér på:
Klaus F. Hempfling