{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
774 visninger | Oprettet:

Foder til ''vild'' hest {{forumTopicSubject}}

Jeg har en pony som har alt for meget energi, under træning og på folden. Han går på fold med to andre, mindst 5 timer om dagen, han får wrap og en smugle cool performance for at dække ham ind.

Er der nogen der kender et fuldfoder/fodertilskud, som jeg kan give ham for at holde energien ned, og hjælpe ham med at koncentrere sig?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foder til ''vild'' hest
  • #1   17. nov 2017 Jeg fodre min friske hoppe med regulator complete, som jeg er meget tilfreds med. smiley

  • #2   17. nov 2017 Hvor meget arbejder ponyen?
    Er der mulighed for at den kan gå mere på fold?

    Ellers et foder der er lavt på stivelse og sukker feks. NAG Elite sammen med NAG Fiber.

    Jeg kender ikke noget tilskud, der tager energien fra ponyen, men hvis den "spooker" kan man give den et tilskud med magnisium, for bedste virkning bør det også indeholde L- Thyptophan.
    Der er flere forskellige produkter på det danske marked.


  • #3   17. nov 2017 Magnesium og længere foldtid var vejen frem her:)

  • #4   17. nov 2017
    Det foder hesten får må ikke indeholde over 10% stivelse, hvis det gør så find et fuldfoder der har under 10% stivelse. Cool Perfomance har mere end 10% stivelse i.


  • #5   17. nov 2017 Er det fordi hesten er nervøs? Eller fordi den har for meget energi.?
    De andre siger det også smiley
    For nervøs : kan nogle gange hjælpe med magnesium og zink kur.
    For meget energi : Få hesten sat på foder der har under 10% stivelse og sukker. smiley
    Længere foldtid smiley

    Mvh TT


  • Mette S
    Mette S Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 8 Følgere: 7 Svar: 84
    #6   17. nov 2017 Er ponyen kun på fold 5 timer om dagen?
    Så er din løsning ikke at ændre på fodring, men ændre fold-tiden. Om noget burde tidsperspektivet være det omvendte. Maksimum 5 timer i boks og minimum 19 timer på fold.


  • #7   17. nov 2017
    Nogle heste kan nu sagtens have masser af energi trods masser foldtid, hvis de fodres med for meget stivelse som de reagere på energimæssigt.

    Min er på fold en 5 timer om vinteren og har det fint energimæssigt :o)


  • #8   17. nov 2017 Jeg har også "en vild ting" gående, som kun havde et gear, og det var hurtigere end det han var i.

    Det eneste som har hjulpet på ham, var skoling, skoling og skoling. Det tog kun 3-4 år, inden vi blev helt enige om, at jeg bestemte. smiley

    nu er han så blevet 22, og da jeg var lidt i tidsnød, besluttede at pensionere ham og kun bruge ham til tur-pony ind i mellem. Det gik godt i de første uger uden dressur, men efter 4 uger, gik det da helt galt. Jeg var ude at ride en tur, og det gik stærkt, rigtig stærkt, jeg måtte bruge alle talenter på at holde ham nogen lunde. Vi var tilbage til udgangspunktet inden alt skolingen i opførsel.

    Så han pension er trukket tilbage, og han er igen i næsten fuld træning 3-4 gange om ugen. også jeg har fået min velskolede velopdragent pony igen. smiley smiley


Kommentér på:
Foder til ''vild'' hest

Annonce