{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.615 visninger | Oprettet:

status på "heste" året og nytårs forsæt {{forumTopicSubject}}

Et nyt år venter lige om hjørnet og det er blevet tid til at gøre status for året der er gået og ikke mindst sætte sig nye mål for hestelivet i 2018.
Mit heste år med Late har været et der har budt på flere bump på vejen, men har alt i alt været et rigtig dejligt heste år som jeg uden tvivl vil mindes med alle de gode oplevelser jeg og min skønne Late har fået sammen. Vi kom i starten af året for alvor igang med ridningen og Late var hurtigt tryg ved rytter på ryggen så længe det forgik i et ridehus, det har derfra været en større mundfuld at vove sig ud på udendørsbanen, og trække små ture ud i naturen for at miljøtræne og se andet end sandkassen uden at dø af skræk. miljøtræning har også været et stort punkt på dagsordenen, da det var og stadig er et punkt vi ikke er i mål med, men det har været nødvendigt at tage det i meget små bidder for at både Late og jeg har kunne få gode oplevelser ud af miljøtræningen, dels fordi Late er en meget følsom hest når der sker uventede ting i omgivelserne særligt ting der blafre og blæsevejr kan sætte både stejl og buk igang. Derudover har jeg en dårlig oplevelse i bagagen som jeg periodevis kæmper med. noget af træningen har givet kæmpe pote, og Late var et rent pragt eksemplar da han blev flyttet tilbage til Århus i efteråret hvor han tog flytning og nye omgivelser med helt uforventet stor ro og faldt hurtigt til og kunne rides i nye omgivelser uden videre tilvænning. Det var også i hans nye hjem at Late kom sig over sin utryghed ved heste der rides forbi ham i højere tempo. indenfor 2 måneders ridning i Ridehuset var det pludselig hverdag at ride forbi forskellige heste i forskellige retninger i forskellige tempoer, noget der før har været en kæmpe hærdel at komme over med Late, som kunne finde på at gå helt i baglås, bakgear og småstejl fordi det var altså svært at forstå at man ikke måtte løbe med eller løbe efter når en anden hest løber og derved aktivere et naturligt flugt instinkt. ligeledes er vi kommen igang med at snuse til galop anspring fra ryggen, hvor Late nærmest fangede ideen efter to forsøg da stemmesignalet er så grundigt indlært fra jorden. Jeg glæder mig til at arbejde videre med galoppen og meget andet grundridning i 2018. Nu til de nedture 2017 også har budt på i vores heste år sammen ?? først på året var Late enormt plaget af muk, han var nød til at stå på sandfold permanent i 2 måneder og selv herefter skulle der ikke megen fugt til at få benene til at hæve op igen, på trods af adskillige kosttilskud og smørelse og vask med alverdens produkter og pencilin behandlinger fra dyrlægen der havde så godt som ingen effekt. Da benene endelig var i bedring i foråret var Late vokset en del og hans ryg og muskler havde gjort at der var brug for en grundig sadeltilpasning, denne kom vi til at vente et godt stykke tid på men resulterede i et kanon stykke arbejde fra Camilla fra fagsadelmageren som jeg ikke ville have været foruden. Derudover bød sommeren også på en hovbyld, en låst ryg og en omgang lymfangitis som jeg ikke kender den præcise årsag til ?? heldigvis blev disse ting hurtigt løst af dygtige fagfolk, og vi kunne fortsætte vores træning hurtigt efter. Da vi nåde til efteråret betød det våde vejr igen store muk problemer for Late, denne gang havde jeg fået nok af behandlinger der ikke havde nogen effekt og uendelige gode råd fra hestemennesker og dyrlæger, så jeg insisterede på at dyrlægen tog et skrab af mukken så årsagen til hans problemer kunne findes, dyrlægen mente ikke at det var nødvendigt og var svær at overtale, men jeg holdt heldigvis fast i min mavefornemmelse. Det viste sig at der ikke var tale om muk, men istedet en bakterie infektion i huden i benet som resulterede i enormt fugt følsomme ben. laboratoriet der havde undersøgt skrabet fandt frem til den antibiotika som bakterien ikke var resistens overfor og Late kom i en ordentlig behandling hvor jeg skulle give ham indsprøjtninger i 7 dage. Men heldigvis har jeg så ikke set skyggen af muk eller hævede ben siden, så jeg er lykkelig for at jeg endelig fik ordentlig bugt med problemet. Vi nåde dog ikke igang med ridningen igen da jeg skulle opereres og efterfølgende ikke måtte foretage mig ret meget. Jeg havde problemer med at hele ordentligt hvilket betød at en simpel operation der kun skulle tage 14 dage at komme over endte med at tage 1,5 måned. uheldige som vi var blev Late hårdt ramt af en influenza virus da jeg endelig var klar til at måtte træne igen efter min operation. Hvad værre var at Late virkelig var meget syg af virus hvor han havde svingende feber helt op til 40,4 Han spiste ikke meget og indtog heller ikke væske nok i 5 dage. Dyrlægerne kunne ikke gøre ret meget da kroppen selv skulle bekæmpe det, men jeg skulle holde øje med at han ikke gik i feber krampe og tilse ham om natten og morgnen, så det var en ufattelig lang uge hvor jeg samtidig var presset på mit arbejde. Desværre blev flere heste i stalden ramt af influenza virus og vi hjalp hinanden med at se til hinandens heste. På nuværende tidspunkt er stalden isoleret de næste 14 dage og vi håber på at smitten kan stoppes inden flere heste bliver syge. Late er heldigvis rask igen og er igang med at spise og drikke sig til kræfterne igen, men puha hvor føler man sig magtesløs når man intet kan gøre for sin hest når man kan se at den har det så dårligt og bare helst vil ligge i sin boks. Nu skal han holde fri de næste 3 uger så han kan komme ordentligt til kræfterne igen og ikke overbelastes for hurtigt efter sit sygdomsforløb ? Dette føre os frem til idag hvor der lige om lidt står juleferie i kalenderen og den skal bruges på at hygge om både Late, familie og venner. Nu hvor Late ikke kan trænes vil jeg udnytte den ekstra tid til at pleje mit forhold til min dejlige kæreste som ind imellem bliver lidt forsømt på bekostning af heste bekymringer og masser af hestetid.
Jeg glæder mig til at se hvad 2018 har at byde på og så er mit heste nytårs forsæt at jeg vil ride tur på Late inden 2018s udgang. Det er et stort forsæt da jeg har en rigtig grim oplevelse med et styrt fra løbsk hest, hvor jeg fik en alvorlig hjernerystelse og vrid i ryggen til følge. Den oplevelse sidder til dels stadig i kroppen på mig hvor særligt tur ridning er noget jeg har holdt mig langt fra siden, selvom jeg elsker en god skovtur på hesteryg.
Derfor bliver 2018 året hvor jeg og Late skal lære og genlære turrisning og vi skal begge miæjøtrænes i det og ud på nogle dejlige rideture. Jeg har mentalt lagt mig en plan for hvordan det skal lykkes, men jeg får sikkert også brug for en dygtig mentaltræner der kan hjælpe mig til at holde hovedet koldt når jeg skal sidde på en ung og uerfaren hest på tur.
Derudover vil jeg have anskaffet mig en luft sikkerheds-ridevest der kan give mig tryghed i at mine chancer for komme galt afsted igen formindskes, og så har jeg en plan om at alliere mig med mange af mine søde med -opstalder som jævnligt rider tur på søde rolige heste, så vi forhåbentligt kan lære at det slet ikke er farligt at komme ud og se verden ?? Jeg kunne også sætte mig en masse nytårs forsæt om dressur træningen og grundridningen, men jeg kan mærke at det andet er så stort et punkt for mig at jeg vil lade den anden træning stå i baggrunden lige nu, da jeg er sikker på at der nok skal blive masser af dage i Ridehuset og på udendørs banen uanset ??

Hvad er jeres nytårs fortsæt? Og må jeg høre jeres status for året der er gået?
??
glædelig jul og godt nytår fra mig og Late ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  status på "heste" året og nytårs forsæt
  • #1   21. dec 2017 Nytårs fortsæt har jeg intet af, men statusen er nem - den er fattig! smiley
    Året har budt på helt utrolig mange dyrlægeregninger, stillestående perioder/skader/skavanker, og ja - det var ikke rigtig vores år, satser på et væsentlig bedre 2018, med en føllebølle til juli. smiley


  • #2   21. dec 2017 puuh ja... hmm Året startede sløvt med konstant frosset bane smiley
    Marts fik jeg endelig ridehuskort og traileren kom hjem, kørte så i hallen hver dag og træningen gik mega godt, den 20 måtte jeg starte dagen med tåre trillende ned af kinderne og skræk for at miste min bedste ven som havde fået kolik... det tog 3 dage med op og mange nedture, dyrlæge efter dyrlæge... mange ture frem og tilbage mellem hund og hest, men han kom sig, desværre tabte han sig sindsygt meget efter de 3 dage smiley
    Mere end en måned efter lignede han efterhånden en hest igen og træningen startede igen godt op. April havde vi 6 ås fotoshoot smiley og i maj red vi første stævne for året, og første spring stævne i 4 år smiley
    Juni og juli var stille og rolige, træning og nussen om alle 3 heste, indtil jeg i slutningen af juli fik af vide at ponyerne blev sat tilsalg smiley der gik 1 uge og de var solgt... Så august startede så ud med at jeg måtte sige farvel til de 2 skønne drenge jeg havde brugt 3 år sammen med.. og så måtte vi akut flytte stald smiley heldigvis fandt jeg drømme stalden for Sam, som har det som blommen i et æg her ude smiley
    September blev han så skadet... igen smiley det stod på lidt on and off, men gik over til sidst..
    November mistede Sam sin fold kamarat smiley sener på måneden fik jeg kæreste på som snart har overtaget min hest XD smiley
    Og denne måned har vi redet årets sidste stævne, hvor vi debuterede i LE smiley dog med en masse fejl XD men ork ja..

    Så året har ikke været det bedste, der har været mange tåre i år, mange problemer, ikke kun på hestent side men også andet smiley 2018 kan kun blive bedre!

    Jeg har som mål at komme mere ud til stævner med Sam, han skal ud og se en masse og få en masse rutine, forhåbenligt kan vi også debuter i MB0 men det må tiden vise, jeg vil hellere være 110% sikker på at Sam er med på det smiley ellers er det bare videre med træningen i dressur, spring og tricks smiley kæresten skal nok ride ham lidt mere i det nye år når nu han har købt ridebukser :3

    Go jul fra Sam og jeg smiley


  • #3   21. dec 2017 Mit hesteår har været det værste nogensinde.. Flyttede hesten i løsdrift i midten/slutningen af 2016, til et sted jeg troede var fantastisk. Kort efter begynder han at blive syg med maven og må indlægges, men vi kan ikke finde ud af, hvad der er galt. Hele vinteren taber han sig rigtig meget, fryser på trods af at han har 400g på + sin tykke vinterpels. I løbet af foråret bliver han indlagt igen, da han har blodmangel, væskemangel og er alt for tynd. Han er indlagt denne gang i 2,5 uge og hans infektionstal er skyhøje, men de kan stadigvæk ikke finde ud af hvad det er, som gør ham så syg. En måneds tid efter, blir han ud af det blå forfangen og min dyrlæge vælger at kigge folden igennem, da de mistænker en forgiftning. Det viser sig så at han har spist ahorn og eg over en lang periode smiley

    Der har dog os været nogle gode ting, ind i mellem sygeperioderne fik vi nogle fantastiske ture i skoven og vores første galop.
    Og så flyttede jeg ham tilbage i den gamle stald, hvilket har været den bedste beslutning længe .


    Det hele har været vanvittigt dyrt og hårdt.
    Håber på at vi i 2018 så småt kan begynde genoptræning smiley


  • #4   21. dec 2017 Jeg havde egentlig tænkt mig at købe egen hest med et budget på 30-35.000kr, men synes godt nok ikke jeg har været særlig heldig i min søgning. Er træt af almindelig rideskolehold ridning og synes bare jeg snart kender så mange med knuste heste drømme hvor den konstant fejler et eller andet og koster så mange penge i dyrlægeregninger. Overvejer faktisk helt at stoppe ridning for er begyndt at overveje om sporten er ligeså meget værd som den koster. Man kan vel ligeså godt købe en hund og gå til agility eller spor hvis man elsker dyr. Jo og så har jeg meldt mig som frivillig hos et internat under Dyrenes Beskyttelse

  • #5   21. dec 2017 En blandet pose. Havde en akut forfangen hest i august måned, som heldigvis kom sig med rekord fart og nu er gående igen. Planen er at tage lidt i byen og snuse til stævnerne i 2018. Så vi håber på at frosten lige holder sig på afstand, så vi kan træne hen imod at snuppe de første i det spæde forår smiley

  • #6   21. dec 2017 Året har helt sikkert mest været godt! Vi har dog ikke fået startet så mange stævner som vi plejer, men det er måske også sundt nok.
    Men lige som jeg så havde planlagt stævner i starten af det nye år, bliver min hest desværre skadet i mandags..
    Det er forhåbentlig “bare” et voldsomt sår, og ikke nogle indvendige skader, men hun har ret ondt og kan i hvert fald ikke rides de næste par uger.. øv øv!

    Så året slutter dårligt og starter ikke helt som planlagt, men vi skal nok komme igen! smiley


  • #7   21. dec 2017 Tja hvordan har 2017 været? Hmm det er svært at sige

    Der har ikke været nogle alvorlige skader eller andet hvilket jeg er taknemmelig for det er aldrig sjovt, men alligevel har det været et blandet år.
    Vi har da opnået nogen ting, havde et rigtig godt stævne trods dårlig dressur sadel. Fik taget det sidste ryttermærke selvom jeg ikke var helt tryg ved min hest men det blev bedre igen. Startede et lille spring stævne hvor vi da fik roset hjem trods modstand, men så er der alle de trælse ting
    Mine dejlige rideveninde måtte sige farvel til sin dejlige hest på grund af gigt og det har været hårdt mest for hende men også for mig og min hest der var bedste venner og foldmakker med hendes hest. det hele er blevet lidt tomt efter det. Det er ret trist ingen rigtig at ride med mere og endnu være ingen at tage på tur med og med en hest der er et nervevrag ude i trafikken er jeg ikke meget for at skridte ud selv. Jeg stoppede spring undervisning sidste år hvilket jeg savner VIRKELIG meget, det var fantastisk, men tog meget tid og med gymnasiet er tiden knap. Det var mening jeg skulle starte op igen men med to lange indlæggelser på grund af psyken kom det ikke til at ske. Det har også været skyld i at twister er blevet redet on and off, ja faktisk gennem hele året hvilket ikke er meningen. Vi havde sadelmager ude igen igen for sadlerne ville bare ikke ligge som de skal, men vi fandt da en dressursadel som vi begge var rigtig glade for.. prisen ja det var en anden sag. Selvom jeg har pengene til at stå på kontoen er det stadig mange penge og skulle af med. Men nu virker springsadlen til at virke efter omstopning og korrektions underlag så den ridder vi i. Alligevel virker det ikke til at alt er godt twister giver stadig meget modstand på tøjlen og især når hun skal bøjes men hun kan da søge frem og ned momentvis når ikke lige hun spiller bange for mørket når vi ridder om aftenen.
    Det er en underlig følelse føler ikke rigtig vi rykker os og bare bliver ved med at køre i det samme spor med de samme problemstillinger. Måske vi bare trænger til et på gode gange undervisning, men sådan noget koster jo penge. Er også begyndt at tænke den tanke at twister ville have det bedre et andet sted, så overvejer at udlåne hende både på grund af økonomien men også fordi jeg ikke får hende passet så tit som jeg gerne ville, så måske er det den bedste løsning? Og måske er det bare et par undervisnings timer der skal til for at skubbe nyt liv i os hvem ved, og hvem ved hvad 2018 vil bringe?

    Ville ønske alle en rigtig glædelig jul og håbet om i får løst de ting man kæmper med store som små smiley


  • #8   22. dec 2017 Det har været det værste år for os... Så mange problemer, skader osv. Nu er vi ved at være kørende igen, så år 2018 skulle gerne byde på lidt "genoptræning", lidt stævner og ellers bare et godt, lærerigt år. smiley

  • #9   22. dec 2017 Endnu en hest som lige nu der venter på at blive aflivet (nummer 2 i år)
    Og ja en 4 ½ års hest der har en fold skade i haser.
    Jo jo heldig er mit mellem navn desværre smiley
    Men vi fik Sofus sidst på sommeren den fine hest.

    Året 2017 var der hvor Harry var så frisk som før så han slap med livet i behold smiley

    2018 Skal jeg have mig en sød hest som holder i mindst 10 år...
    Bare jeg kan være over i skoven med Harry og John sammen med hesten VIL /Kan jeg ikke ønske mig mere

    God Jul her inde tak for alle de mange gode timer


    profilbillede
  • #10   22. dec 2017 Mit heste år udviklede sig ikke helt som ventet.

    Jeg skiftede hesten ud i April, da min noget vågne hoppe blev en tand for meget. Hun blev erstattet af min dejlige Dolce, som bare er en kammerat.

    Du kan læse min historie med min vågne hoppe og årsag til udskiftningen her : http://www.hestegalleri.dk/forum/generel-diskussion/1238894-saadan_kan_det_gaa___hesteskift

    Det er ikke nemt at skifte hest, og komme i gang med at ride rigtigt igen. Efter et par år med ”ungheste ridning” og så stå med en hest der er klar til alle de sjove ting – det kræver ski noget at rytteren.
    Der var nogle muskler som ikke havde været længe, og som ikke var helt tilfredse med at skulle lave noget igen. (ømme muskler)
    Nu kender Dolce og jeg hinanden meget bedre, og jeg regner da helt klart med at vi skal ud og starte et par stævner her først i det nye år.


    profilbillede
  • #11   22. dec 2017 2017 har været (endnu) et fantastisk år. Kronos vokser stadig godt, og er generelt en sund og stærk hest.
    I november blev han kastreret, og alt er gået lige efter bogen i den forbindelse, en umådelig lettelse for mig, for har været enormt nervøs for operationen.
    Vi har været af sted på Roskilde dyrskue, hvor han opnåede en flot bedømmelse og desuden opførte sig eksemplarisk.
    Han er så småt begyndt at blive kørt til, og det går rigtig godt med vores parrellitræning.

    Generelt har jeg bare en hest som udvikler sig fysisk og psykisk i den helt rigtige retning smiley selvfølgelig har der været lidt småting, fx. da han fik nældefeber i sommers, og vores kamp med stærk wrap+sart mave, men alt i alt har det været et godt år.

    I 2018 skal vi starte op med akademisk dressur, dvs. vi skal igang med jordarbejdet. Jeg planlægger at bruge et år fra jorden til han bliver fire. Glæder mig helt vildt, og er så spændt på hvad han siger til det. Jeg er allerede tyvstartet og rider pt. hos min underviser, det er spændende sådan at starte helt fra bunden igen smiley


    profilbillede
  • #12   22. dec 2017 Hvor er det hyggeligt at høre om jeres år der er gået, man må da sige det indeholder mange op og nedture at have hest ??

  • #14   23. dec 2017 Tja 2017 har været et LORTE ÅR! Det startede i januar.. Vi startede op efter den årlige juleferie hvor Tindur før ferien galoperede fantastisk i 15 meter volter og brugte sig korrekt. Da jeg sadler af efter anden træning så bliver Tindur bange for noget og stormer til siden.. Sadlen ryger i gulvet med et brag smiley og sadelmager kunne først komme i midten af februar.. Så Ca 6 uger uden ridning, kun longering.. Han skulle i træning og indspringes 1 april.. Så da havde jeg 6 uger til at opbygge muskler igen.. Jeg tænkte at det bedste for at opbygge musklerne var at ride bakker og trav og galop intervaller i skoven med overgange og temposkift. Jeg tænkte overhovedet ikke på at træne på banen.. Da han kom i træning fortæller hun at han overhovedet ikke kan galopere.. Jeg var noget så flov og chokeret.. Så hun måtte bruge de første uger på galoppen.. Dog havde han det rigtig svært og jeg kunne mærke da jeg red ham at han var stiv og hård på venstre volte.. Så jeg fik vores behandler ud.. Han var låst.. Efter dette kunne de begynde arbejdet. Pga alt dette, nåede vi ikke det mål vi havde sat der egentlig var realistisk..
    Da han kom hjem gik der en uge ind i træningen, så gik han fuldstændig død. Ingen energi.. Jeg fik taget ormeprøve og der var bændelorm der blev behandlet.. Dette hjalp kort før han igen var død.. Måske varmen.. Nope.. Måske ikke nok næring fra græsset, så mere energi foder.. Hjalp kort.. Måske bændelorm er kommet igen.. Ny kur.. Nope.. Så fik jeg endelig i november taget en blodprøve der viste at hans lever værdier var for høje, og de havde været meget højere da de var på vej ned. Så dyrlægen sagde at han har en virus infektion og vi blev beordret ro i en måned.. Så vi kan starte stille op igen i januar og se hvordan det går.. Så NEJ. Dette år har været lort for mig og Tindur. Dog har Rocky været en stjerne og opført sig rigtig godt til de ting vi har deltaget i smiley

    Drømmene for det nye år:
    Tindur - At vi får startet godt op igen og vi får opbygget muskler så han bruger sig korrekt i alle gangarter. Og ikke mindst at han har energi og lyst til at springe så vi får udviklet os og får sprunget højere og bliver teknisk bedre smiley og at vi får nogle fantastiske ture hvor han ikke stresser op..
    Rocky - at vi får trænet så vi får endnu et fantastisk skue med gode bedømmelser, at han ikke siger noget når jeg på hans 3års fødselsdag for første gang sætter mig op på ham. Og at han bliver dygtig til at longeres i kapsunen, stadigvæk tager trafikken pænt, og generelt er en engel ift klargøringen til tilridningen om knap 1 1/2 år smiley

    Mvh TT


  • #15   23. dec 2017 Status på "heste" året der gik er... Ja er groom så mange heste ???? men ja altså min egen blev pensioneret i år, og det skal han forsat være i 2018 (:
    Så må se hvad 2018 bringer mig, er på udkig efter ny hest, men intet har faldet mig i smag endnu (:


  • #16   23. dec 2017 Kedeligt heste-år her. Min IC stod stille sidste vinter, og skulle igang igen, det gik også fint, selvom vi aldrig nåede til galoppen, for sidste gang jeg var oppe på ham (i september) der kylede han mig af, ud af det blå, med sådan et skraldebang, så jeg aldrig har oplevet noget lignende. Jeg slap med et brækket ribben, og skal IKKE derop igen, før han er tjekket igennem. Desværre er økonomien fuldstændig udtømt, fordi jeg har en lille hund, der har haft problemer med sit ene øje, som vi har kæmpet med, siden oktober. Det er så lige blevet fjernet, så nu skulle jeg gerne få mulighed for, at komme ovenpå igen. Har så lige noget familie jeg skal have betalt tilbage, før jeg kan tillade mig, at bruge penge på noget, der ikke er akut, så hesten må vente. Der er heldigvis ikke noget at mærke på ham ellers, det er kun under ridning, at der har været lidt, og så den sidste gang, hvor han eksploderede fuldstændigt. Men ja, det er jeg så lidt spændt på, hvordan det forløber sig næste år, og om jeg overhovedet tør, at sætte mig derop igen.

    Derudover havde jeg min gamle Islænder, som jeg har haft i 13 år, han måtte aflives pga. sygdom, så det blev han her d. 5. December. Aldrig får jeg så god en hest igen.

    Lige nu er jeg så i kontakt med en, der har en Islænder hoppe, som jeg forhåbentlig skal låne. Skal ned og besøge dem her i det nye år, så det glæder jeg mig til, og håber der kommer noget godt ud af det. smiley


  • #17   23. dec 2017 Det har været lidt et blandet år for Zacko og jeg.

    Vi er flyttet tilbage til det jyske, hvor jeg har valgt at opstalde ham i løsdrift med vandrefold, hvilket har været et rigtig godt valg. Zacko stortrives og virker til at have mere ro i sig selv og være blevet mere selvstændig. Hans separationsangst har været nærmest ikke-eksisterende efter vi er flyttet smiley

    Til gengæld har der ikke været meget tid eller overskud til ridning eller træning efter sommerferien. Jeg bor i Århus og arbejder i Odense og vi har haft rygende travlt på jobbet samtidig med at jeg i forvejen bliver ramt på min motivation og energi her i vinterhalvåret. Så Zacko går pt som foldbums, men planen er, at vi starter op med træningen igen efter nytår.

    Pt står vi uden sadel og det har vi gjort i snart et halvt år. Jeg håber på at få købt en ny sadel til ham i begyndelsen af det nye år, så vi snart kan komme i gang med ridningen.

    På trods af, at vi har haft et lidt inaktivt 2017, så synes jeg alligevel der er sket meget med Zacko. Vi var på ridelejr i sommerferien og det tog han bare med bravour, selvom vi ikke er vant til at være i byen smiley

    Planen for 2018 er, at vi skal have styr på galoppen, ride en masse ture og træne at ride tur alene smiley


    profilbillede
  • #18   23. dec 2017 Sandra og Zacko
    Ej hvo hyggeligt med en lille status fra jer<3 Håber energien og motivationen kommer tilbage efter lidt velfortjent ferie. Jeg kan virkelig nikke genkendende til det der med en travl og presset hverdag, hvor det kan være svært at finde overskuddet når det er mørkt og koldt udenfor.
    I er da så seje at i kom i byen i sommers, skal i afsted igen næste sommer? Glædelig jul til jer smiley


  • #19   23. dec 2017 Det håber jeg også! Kan godt mærke, at jeg er ved at være udbrændt. Men heldigvis går det mod lysere tider nu smiley

    Jeg håber, at Late snart er helt på toppen og at I slipper for flere sygedage smiley

    Jeg har ikke booket os til ridelejr næste år. Tror Magnus og jeg prioriterer at komme ud at rejse lidt i stedet smiley Men måske finder vi alligevel på et eller andet smiley


  • #20   23. dec 2017 Årh pas på dig smiley der er nok at blive udbrændt af.
    Ja det håber jeg også, synes vi har været lidt små uheldige i år når det lige kommer til sygdom, men heldigvis kun ting der kunne gå over igen og hurra for at hesten har en sygeforsikring ??
    Det kan jeg godt forstå så kan I få nogle gode ture istedet, og man kan jo også altid tage til mindre kurser hvis man får lyst til at komme i byen smiley


  • #21   23. dec 2017 Jeg har heldigvis haft en god snak med både mine kolleger og ledere, så der er opmærksomhed på, at jeg ikke skal have for mange opgaver smiley

    Det har været godt givet ud for dig med sygeforsikring smiley Jeg håber I får et år hvor helbredet er lidt mere med jer smiley

    Ja, der er jo masser af muligheder, hvis der alligevel skulle blive lyst til at komme lidt af sted smiley


Kommentér på:
status på "heste" året og nytårs forsæt

Annonce