{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
694 visninger | Oprettet:

D-licens {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har kigget lidt rundt på DRF og deres reglement, og vil lige høre, om nogle har erfaringer med området.

Min unghest har stået skadet i et halvt år, men han må gå en LD1 til stævne på naboklubben, (fordi der da kun er skridt op af midterlinjen .- han må ikke trave små volter/vendinger endnu). Så det vil vi gerne - bare for at komme ud og se lidt nyt og få en hyggelig dag smiley

Klassen har følgende navn:
Sløjfeklasse LD1-LD2 Hest & Pony (KUN LSR ryttere) (E)

Skal jeg have D-licens til denne? Det er jo til et D-stævne, men står angivet som E-klasse... og kun for klubbens egne ryttere (er medlem af denne klub).

Er det nok, at det er til et d-stævne? Eller skal det også være en d-klasse, før der er krav om d-licens? Det synes jeg ikke umiddelbart lige, jeg kan finde et sted, hvor DRF har defineret godt nok.

Har I fundet det? Eller har I selv erfaringer hermed?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  D-licens
  • #1   27. mar 2018 Jeg vil mene du ikke skal have licens for at tilmelde til klassen, da den er oprettet som en E-klasse.

    Og kan forestille mig de både afholder E- og D-stævne samtidig smiley


  • #2   27. mar 2018 Fedt, tak for svar. Det var også lidt det, der var min tanke smiley

  • #3   27. mar 2018 Må jeg høre hvilken klub der afholder det? For så kan jeg se på oprettelsen på GO, hvad klassen bliver udskrevet som.

    Jeg står selv for at indskrive propositioner mv. for den klub jeg er medlem af smiley


  • #5   27. mar 2018 Så vidt jeg kan se udskrives det bare kun som d-stævne smiley

  • #6   27. mar 2018 Ja det er kun udskrevet som D-stævne. Men vil altså ikke mene du skal have licens til E-klassen smiley Men du kan jo prøve at tilmelde uden licens. Du kan nemlig ikke få lov at tilmelde på GO, hvis klassen kræver licens smiley

    Og ellers så kontakt klubben og tilmeld udenom GO smiley


  • #7   27. mar 2018 Ja ikke? Øv.

    Nej, tænker jeg da også ville være omvendt. Men synes bare ikke, jeg kan finde noget sted, hvor de rent faktisk beskriver en sådan situation med e-klasser til et d-stævne...

    Nårh, jamen det er jo genialt smiley Så hvis jeg kan melde mig til klassen uden licens, så kræver den ikke licens?

    Jeg er desværre sent ude, (sidste tilmelding d. 1, men der kommer jo lidt weekend og helligdage nu). Men kan lige prøve at skrive til dem smiley


  • #9   27. mar 2018 Når man læser bemærkningerne, ser det ud som om E-klassen er beregnet for elevryttere - er du det?
    Ellers er der jo altså et telefonnummer på en kontaktperson, ring da og spørg smiley


  • #10   27. mar 2018 Uh okay, ja så skal jeg jo ud at have købt den smiley

    Mimre: Så vidt jeg forstår det, så kan elevryttere blot tilmelde sig e-klassen via mail, så de ikke skal betale gebyret på DRF. Jeg forstår det ingen steder som, at e-klassen kun er til elevryttere smiley Så går jeg ikke ud fra, de overhovedet havde lagt den på GO smiley

    Jeg er ikke elevrytter nej, men jeg har en sensitiv unghest, der ville have godt af at komme ud og se lidt smiley Især når det er lige på nabogården, vi kan gå derhen.
    Han har stået med seneskade og er i genoptræning - så han må ikke lave små vendinger, hvorfor LD1'en er det eneste, der kan virke... her vender man nemlig til og fra midterlinjen i skridt smiley Tænker jeg godt kan tillade mig at ride den, når nu det bare er en sløjfeklasse smiley Ellers havde jeg naturligvis startet udenfor konkurrence.

    Ja god idé, jeg må ringe og spørge, hvis ikke de besvarer min mail smiley Ville bare lige høre, om det var mig, der slet ikke havde fattet det dér d-licens smiley


  • #11   27. mar 2018 Læg klassen i kurven, så fortæller den dig om du skal have licens eller ej smiley

  • #12   27. mar 2018 Ej hvor smart, tak Rikke! Det prøver jeg sgi lige smiley :) Smaaaaart

  • #13   27. mar 2018 SÅ er det opklaret. Tak Rikke!

    Jeg kan uden problemer tilmelde mig E-klassen... men prøver jeg at lægge en D-klasse i kurven, så siger den, jeg mangler licens! smiley

    Nice. Tak til alle smiley


  • #14   27. mar 2018 Du skal ikke have D-licens for at ride Klasse 1 sløjfedressur, da det er en e-klasse smiley
    Ligesom at man ikke behøver c-licens, for at ride en d-klasse til c-stævne.


Kommentér på:
D-licens

Annonce