{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dokumentaren: Hestens vej
  • #1   27. mar 2018 Jeg har ikke selv set den, men er det en du kan anbefale? Så vil jeg da lige finde tid til at se den engang i ugens løb smiley

  • #2   27. mar 2018 Helt klart Ida:)

  • #3   27. mar 2018 Nu er det sådan ret lang tid siden jeg så den, så husker ikke alle mine refleksioner.. ?? men jeg var enig med hende de fleste gange, men jeg synes også hun var meget firkantet smiley

  • #4   27. mar 2018 Men ændrede du noget mht fx ikke at ride så meget og ikke bruge nogen form for hovedtøj?

  • #6   27. mar 2018
    At den er for lyserød til mig og ikke tiltaler mig :o) Det er da en hyggelig film, men det er også det.


  • #7   27. mar 2018 Emilie: nu har jeg en hest som ikke fungere med bid, han bliver ret farlig at ride hvis du har bid i.. Så det er altid uden bid smiley

    Men uden udstyr (eller.. Med en Cordeo) gør jeg engang imellem, men ikke pga. Filmen, men fordi mig og min elsker det ??


  • #8   27. mar 2018 Det er lige en anelse for langhåret til mig.
    Jeg er enig i at vi tage i mod hvad heste tilbyder, at vi skal bygge på det den tilbyder,, at vi skal være sammen med et minimum af tvang, hestene spejler vores sindstilstand. Men helt på hestens præmisser bliver det aldrig.


  • #9   27. mar 2018 For lyserød og urealistisk, enig med rikke smiley

    Mvh TT


  • #10   28. mar 2018 Jeg synes vinklen er ret interessant. Nu har jeg også læst Teori U, en bog der har inspiration fra netop tanken om, at være ét med noget andet, og eksemplet med hest og rytter, der synkroniserer vejrtrækning er et eksempel. Hvis man nogen sinde har prøvet, mens man rider, at kunne føle underlaget under hestens hove, så har man opnået et øjeblik af skabende nærvær. Man lader ikke andet fylde i sindet. Samme følelse kan en gruppe mennesker opnå, f.eks. et håndboldhold, hvor hver eneste spiller ved lige nøjagtigt, hvor alle hænder på holdet befinder sig.
    Følelsen af skabende nærvær er ikke noget man kan opnå som en konstant, den vil man opleve i situationer, hvor man er fuldstændigt til stede i nuet, i situationen med både krop og sjæl. Alle hestefolk burde læse bogen Teori U, og hvis ikke man kan relatere bare et gran, så skal man nok arbejde på sit holdspil.

    En anden refleksion jeg undervejs gjorde mig var, at uanset om man føler sig mere frelst ved at ride uden bid og i en bomløs sadel, så er princippet om tvang den samme.

    Jeg vil ikke stoppe med at ride koncentreret og på mine præmisser fordi jeg har set den her video. Men jeg vil huske også at give hestene noget af mig selv til gengæld, så det ikke kun handler om ridning, sadel og bid, når jeg kommer i stalden. Da jeg var barn legede jeg altid med hestene på folden, og sad og kiggede på dem. Om sommeren når der er kirsebær på træerne, synes hestene, at det er alle tiders, når jeg går og plukker dem, og de går skulder om skulder med mig, og det er bare ren hygge. Det skal der noget mere af smiley


  • #11   28. mar 2018 Nu var jeg i forvejen ret begejstret for både Nevzorov og Hempflings træningsmetoder da jeg så filmen, men det er meget begrænset hvor meget information jeg ha kunnet finde om Nevzorov, ud over det han selv har udgivet i form af bøger og film, så jeg var virkelig glad for at se noget nyt materiale fra ham i den film! På trods af at jeg kendte Hempfl. og Nevz. i forvejen, gav det mig noget inspiration og motivation til at ændre på hårdheden i min træning - at blive blødere og fokusere på flow.
    Ting jeg godt vidste, men for mig bliver det meget nemt en lidt "det går da meget godt..."-mentalitet, så jeg ser jævnligt sådanne film og videoer for at få fornyet inspiration smiley
    Jeg forstod dog ikke hendes begejstring over Buck, som vidst også er med i filmen. Men jeg respekterer hendes interesse, vi har jo alle forskellige synspunkter! smiley


  • #12   28. mar 2018 Jeg synes på mange måder at den er aaaalt for lyserød!

    Men når det så er sagt, så får den mig til at tænke over hvordan jeg træner min hest, og hvordan jeg gerne VIL træne den og hvordan jeg måske burde træne den.
    Jeg kan godt følge budskabet langt hen ad vejen, men nogle ting bliver alligevel for meget.
    Jeg elsker tanken om at samarbejde med hesten hvad end det er fra jord eller ryg, at hesten også synes at det er Fedt, ellers giver det ikke mening.

    Jeg væmmes over den måde der bliver trænet på og hvordan folk behandler deres dyr! Jeg bliver ked og vred på hestens vejne.
    Dog ser jeg det i denne video som et skræmme billede og en grim generalisering af hesteverdnen.


Kommentér på:
Dokumentaren: Hestens vej

Annonce