{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.477 visninger | Oprettet:

Headshaker allergi medicin til mennesker {{forumTopicSubject}}

Hej.

Har en headshaker som ER undetsøgt i h og r af dyrlægerne. Er nu igang med alternativ behandling. Dette er dog en langvaring proces. Derfor vil jeg gerne lindre det indtl da og husker at havr læst et sted at nogle har haft gode erfaringer med allergimedicin til mennesker.
Kan dog ikke finde indlæggene. Nogen her der har erfarringer?
Mulenet mv er afprøvet uden effekt.

Mvh Nathalie


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Headshaker allergi medicin til mennesker
  • #3   8. apr 2018 Min hoppe fik allergisk reaktion i efteråret, og da hun var drægtig måtte hun ikke få medicin. Så dyrlægen sagde jeg skulle give benadryl smiley

  • #4   8. apr 2018 Antihistamin bør have god effekt på nældefeber lignende problemer og allergiske reaktioner.
    Det samme gælder binyrebarkhormon.

    Men hvis du er ved at få hesten udbredt, så VENT med at købe antihistamin eller binyrebarkhormon på eget initiativ til at give hesten - du kan "slukke" for symptomer og forandringer i blodprøver mm ret hurtigt, på en del af de ting antihistamin og binyrebarkhormon har effekt på.
    Giv det derfor ikke uden at udredningsansvarlig dyrlæge har givet grønt lys.

    Og hvis du køber det uden recept har jeg en forventning om, at det er dyrere.
    Hvis du køber medicin uden recept på det gråsorte marked, ved du ikke altid hvad du får. Der er nemlig ingen kvalitetskontrol på det sorte marked. Ingen garanti for at medicinglas fra det sorte marked indeholder præcis det, som der står på pakningen.

    Så..
    Ja, det vil måske virke.
    Men prisen er, at videre udredning kan blive sat på prøve.
    Og køb altid medicin fra autoriserede forhandlere, såsom apoteket.


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #5   9. apr 2018 af nysgerrighed: hvilken effekt skulle allergi medicin have på headshaking?

  • #6   9. apr 2018 Tak for svar. Hvor meget benadryl skulle du give til hvilken str. Hest?

    Han er udredt. Men har læst at de godt kan være allergikere selvom test siger de ikke er og lige nu og her handler det om at prøve at lindre det for ham indtil den alternative behandling er overstået. Dyrlægerne har givet op.
    Kunne ikke finde på at købe noget på det sorte marked. Det er ren og skær håndkøbsmedicin som benadryl jeg overvejet at prøve.


  • #7   9. apr 2018 Ved selvfølgelig ikke om det er afprøvet, men jeg var også mere end overbevist om, at min var headshaker - samme symptoner. Dyrelæge vidste ikke hvad det var, men vi skulle prøve en kiropraktor. Han var så låst i hele kroppen, at han faktisk var halt, hvilket han bare ikke viste. smiley
    Håber det kunne hjælpe dig lidt smiley


  • #8   9. apr 2018 Er hesten chekket af en tandlæge??? Måske den har noget i tænderne der genere den??

  • #9   9. apr 2018 Stald Esmann: hvor meget skulle du give?

    Ant: Heaadshaking kan skyldes en milliard ting deriblandt allergi;)
    Ida, doktor who og sunshine: Han har været hele møllen igennem, der i blandt også kiropraktor, røgnten, smertestillende, øjenundersøgelser, blokader osv. Det er fastslået at den store nerve i ansigtet er beskadiget- det kan også behandles med PENS behandling, bare ikke i hans tilfælde.

    MEN! Kan se at han reagerer på pollen og de kan godt reagere selvom blodprøver ikke viser noget.
    Derfor er det værd at prøve om han kunne have gavn af benadryl.


  • #10   10. apr 2018 6 piller haha

  • #12   10. apr 2018 Stald phoenix:
    Det eneste der nærmest er tilbage er en ct scanning. Han HAR fået røngten og kiropraktor osv. Osv det fastslog også at nerven i ansigtet(ka ik stave dens navn) er skadet, men jeg er sikker på at han også har allergi- det kan
    Jeg jo se når det blir slemt når der er pollen.
    Han er også i alternativ behandling hos en der kan alt muligt-equine touch, kst, kineseologi mv. Og hun har fastslået at han har allergi. Det startede med 18 ting han ikle kan tåle, og er nu nede på 9. Men det er en langvarig behandling og lige nu vil jeg gerne mindste hans symptomer her og nu, hvorfor jeg vil prøve antihestaminer. Den alternative behandling ser nu også ud til at virke, da jeg i vinter kunne longere ham i en periode uden symptomer- for første gang siden han fik det.


Kommentér på:
Headshaker allergi medicin til mennesker

Annonce