{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
963 visninger | Oprettet:

Hvilket foder? {{forumTopicSubject}}

Hvad kan folk anbefale at fodre med? Det skal være noget der også kan tage toppen af nervøsiteten på hesten!
Ung hest (4 år), der endnu ikke er i ridning, ingen korn, lavt på stivelse og lavt på eller slet ingen sukker.
Går pt på døgnfold, og får Amequ urte mash omega 3 som supplement. Får også en foder blanding jeg pt ikke er helt klart over hvad er for en (en blanding de får fast hvor han er opstaldet).

Kom med jeres erfaringer! smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilket foder?
  • #1   26. jun 2018 Du kan næppe fodre dig væk fra nervøsitet - det er en unghest, som af natur jo ikke er erfaren og deraf sikkert er på dupperne, især hvis den nu skal til at fjernes fra flokken M.m.

    Nogle forsøger sig med fx magnesium tilskud, men det vil i de færreste tilfælde give noget resultat, Andersens hvis hesten har været fejlfodret igennem lang tid.

    Der findes masser af foder med lavt stivelses- og sukkerindholdet. Jeg har selv brugt Horselux easy, men ellers ser Dangro’s omega3 kraftur også god ud.
    Er hesten let trivelig kan lidt lucerne eller Roepiller, og så et godt vit/min tilskud også være godt fx Salvimin.

    Mvh Charlotte



  • #2   26. jun 2018 Nej man kan nu engang ikke fodre sig til eller fra alt, hvis man kunne så ville det jo være så dejligt nemt. Jeg har endnu ikke hørt om et produkt der rent faktisk virkede. Det eneste der virker er tålmodighed og et godt mindset til rytteren smiley

  • #3   26. jun 2018 Jeg er glad for kraftur fra amequ.. smiley De har også lige lavet en ny en, prøv at kigge på deres hjemmeside og læs om deres forskellige foder.. smiley

  • #4   26. jun 2018 Jeg har aldrig kunne fodre mig fra nervøsiteten.. Men jeg kan anbefale Horselux Easy eller Equsana Rocky. Mine heste går hvert andet år på de to, og det fungerer upåklageligt smiley De er begge to lavt på sukker og stivelse med daglig lav dosering smiley

    Mvh TT


  • #5   27. jun 2018 Jeg har de seneste år fodret med råvarer til mine heste, havre, sojaskrå, roepiller o.l. Og der ved siden af naturligvis mineraler.

    På den måde har jeg flere greb i værktøjskassen i forhold til at tilpasse fodringen ud fra hvad jeg kan se på hesten.

    Jeg har erfaret, at når jeg hæver mængden af roepiller, som for mig er ren cellevægge, så får jeg en utrolig dvask hest, nærmest træt. Hvis det er det man gerne vil have, så kan man jo bruge det.

    Min hest er en traver, og den skal have masser af energi, især hurtig energi de dage, den skal rides. Jeg rider cirka fem dage i ugen, dressur på bane. De dage skruer jeg op på havre og soja. Jeg synes bare det er ærgerligt, når han er helt energiforladt og uoplagt.


  • #6   27. jun 2018 Men husk at se på, hvad du giver af grovfoder - hvor høj vægter det i foderrationen? Du ændrer ikke meget, hvis du bytter noget ud du fodrer med et kilo om dagen, og så stadig bruger ti kilo hø/wrap med høj sukker/energi ved siden af.

    Har du ikke analyse på dit grovfoder, så ved du ikke hvad du fodrer med. Og så kan det være fuldstændig ligegyldigt, hvad du hælder i krybben, det kunne lige så godt være opfej far staldgangen.


  • #7   27. jun 2018 Lucerne smiley

  • #8   27. jun 2018 Jeg er blevet glad for at fodre med en ren vitamin/mineral blanding og så lucerne. Det fungere både til min fjordhest og til min DV.
    Der er ikke nogle af dem der er i hård træning pt og måske skal der ændres i foderplanen når de kommer mere i gang.

    Men hesten får hvad den skal have og det er en nem og billig måde at fodre på.


Kommentér på:
Hvilket foder?

Annonce