{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til bid
  • #1   28. jun 2018 Smid bidet og træn grundridning. Hvis hesten vil løbe er den ligeglad med hvilket bid den her i munden og det er blot symptombehandling.

  • #2   29. jun 2018 Prøv evt martingalje, hjælpetøjle eller elastik smiley Det holder hestens hoved nede, så den ikke kan tage biddet fra dig. Dog er hjælpetøjle kun for trænede ryttere der ved hvordan man bruger den.

  • #4   29. jun 2018 Hvis jeg smider biddet kan jeg ikke stoppe ham? han er en stærk hest på 180 og 750 kg.
    Vil prøve martigal smiley Hjælpetøjler virker fint men vil ikke bruge dem mere end 1 gang om ugen. Har et todelt i nu og det fungerer overhovedet ikke så måske Myler Baucher skulle prøves. Gennem 14 år i hesteverdenen har jeg haft mange undervisere, men har nu fundet en både hesten og jeg er glad for smiley


  • #5   29. jun 2018 Altså er det når du rider på bane med den, eller er det på tur?

    Jeg kan fortælle hvad jeg gør - jeg har en traver på 170 cm, ret stærk og vil gerne løbe hurtigt. Hvis jeg skal have en chance for at holde ham på tur, og stoppe ham, for ikke at komme i livsfare, så har jeg et pelham på ham med lange stænger og kæde.

    På en bane er det intet problem at ride med et alm trensebid.


    profilbillede
  • #6   29. jun 2018 Som Stald Phoenix skriver, god undervisning og så træning og atter træning.

    Du skal også selv være opmærksom på om du kommer til at holde lidt for meget? Det kan være svært at løsne op/ give lidt slip, nå man sidder på en stærk hest.
    Et stærkt bid er næppe vejen frem, men kan på tur være en nødvendighed.

    Men husk at tryk avler mod-tryk smiley


  • #7   29. jun 2018 Det er både bane og tur, men mest tur. Jeg er god til at slippe og rose når jeg har haft fat i tøjlen! men synes nu det har varet længe.


  • #10   29. jun 2018 Prøv et udelt bid. Min havde samme problem, det forsvandt da jeg skiftede til udelt.

    Ellers træning, træning, træning.


Kommentér på:
Hjælp til bid

Annonce