{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor giver man mash?
  • #1   5. jul 2018 Jeg giver mash enten fordi de har trænet hårdt - så får de elektrolytter i, lidt energi af mashen for at fylde depoter op, og ikke mindst noget væske.
    Og lige for tiden giver jeg mash til middag pga heden.

    Har du en hest som mangler huld, så er der billigere løsning end mash - fx græs eller grovfoder. Men fodre du hårdt, og hesten stadig mangler huld, så kan det jo være med til at lokke flere FE i hesten på den måde.

    Mvh Charlotte


  • #2   5. jul 2018 Okay, så blev jeg lidt klogere smiley

  • #3   5. jul 2018 Jeg giver min mash ved siden af som efter sigende skulle hjælpe på appetitten og hvordan hendes tarme fungere.
    Jeg har en hest med tendens til at tabe sig om vinteren og der syntes jeg faktisk det gør en forskel om hun får mash eller ej. Da det også hjælper på hendes interessere i det normale krybbefoder. Hun plejer at få det er par gange i ugen og næsten altid efter ridning smiley


  • Mette S
    Mette S Tilmeldt:
    jan 2015

    Følger: 8 Følgere: 7 Svar: 84
    #4   5. jul 2018 Mine får mash hver dag, en blanding af Glyxmash og Alpengrün mash. Det får vitaminerne til at glide ned og er befordrende for de korrekte tarmbakterier.

  • #5   5. jul 2018 Min får noget med meget lavt sukker og stivelsesindhold, så det er bestemt ikke for at fede op. Jeg giver det som et hyggemåltid efter træning, og som væskesupplement på varme dage, og fordi der er omega-3 i min smiley og nogle gange skjuler jeg også nogle vitaminer eller lignende i det smiley

  • #6   5. jul 2018 Mine konkurrence heste får mash året rundt.

    Her om sommeren op til og efter stævner i sær, men også efter hårde træninger. De får ekstra meget vand i og elektrolytterne, så de derved indtager nok væske.

    Om vinteren får de primært mash for at holde deres maver i gang og netop også for at sikre de drikker nok om vinteren, så de ikke får forstoppelse.

    Jeg bruger dog mash med både sukker og stivelse da jeg også giver det, som boost til energi og udholdenhed.


  • #7   5. jul 2018
    Det kan være for at skjule tilskud, det kan være for at få nogle FE i hesten, det kan være pga. indholdet i mashen og det kan være for at få væske i hesten.

    Bruger det til at skjule tilskud, få væske i på varme dage .


  • #8   6. jul 2018 Jeg giver det for at lokke elektrolytter i min, men hesten synes ikke at det er en af mine bedste ideer smiley smiley smiley

    Så når han er færdig, med alt andet der er i boksen der kan spises, så ryger mashen ned....

    Han spiser gerne mashen UDEN "lytter".....


  • #9   6. jul 2018 Min får det fordi jeg skjuler hendes tilskud her om sommeren, samt hun så får ekstra vand i. Om vinteren får hun det mere som forkælelse og for ekstra vand i de kolde perioder smiley

  • #10   6. jul 2018 Okay, tusind tak for svar smiley jeg er blevet en del klogere smiley nu ved jeg da en smule om mash smiley

  • #11   6. jul 2018 Jeg giver fx kun mash til min om vinteren, for han nægter at drikke af vandkoppen.

  • #12   10. jul 2018 Nu skriver nogle, at det er for at lokke elektrolytter i deres heste men hvorfor vil I have det i dem?

    Jeg ved godt, hvad elektrolytter er, og hvad det gør. Det er også derfor jeg undrer mig over, hvorfor man giver det til et raskt dyr.

    Jeg giver ind imellem mine heste mash, nordbaggen får lov at smage lidt af den stores, for der er for højt energiindhold i til den må få en rigtig portion. Jeg bruger Equsana Mash, som jeg synes er den bedste, da den er lav på energi i forhold til andre fabrikater, så den tager ikke appetit fra foderrationen. Og så indeholder den gær, til at give et godt miljø i stortarmen.


Kommentér på:
Hvorfor giver man mash?

Annonce