{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilke dækner? ??
  • #1   4. sep 2018 Vi har til vores elevheste, regndækkener, 150g overgang og 300g vinterdækkener.

  • #2   4. sep 2018 Til min nye har jeg ikke en masse endnu, da hun ikke kan passe dem fra min gamle og jeg håber hun ikke skal have dækken på denne vinter.
    Den gamle havde
    Regndækken
    50g dækken med linersystem
    100 g liner
    200 g liner
    300g vinterdækken
    Alle dækkener med halv hals og mulighed for at sætte hel hals på linersystemet, men det brugte jeg ikke.
    Har kun haft linersystemet en vinter, og det gør altså at dækkenerne fylder mindre. Jeg satte dem egentlig ikke fast i yderdækkenet, da hun så af en eller anden grund fik skavmærker, hvilket hun ikke gjorde, når de ikke var sat sammen.
    Valget af dækkener er begrundet med at når der var varmt men regnvejr, også længerevarende regn om sommeren, havde hun dette på, da hun ellers frøs. Muligheden for at korrigere med 50 g i linerne var fantastisk, da det gjorde en stor forskel for min hest. Vinterdækkenet var ikke hver vinter det kom i brug, da hun så simpelthen havde det for varmt.


  • #3   4. sep 2018 Regndækkener til meget våde og blæsende dage. Intet andet

  • #4   4. sep 2018 Ponyen har:
    0g Regndækken.
    100g m. hals.
    200g m. hals.
    300g m. hals.
    300g liner.
    Han er en ultra frossenpind, og går med 600-700g om vinteren. smiley


  • #5   4. sep 2018 Min nye har indtil videre ikke andet end et regndækken 0g, overgangsdækken 100g og et stalddækken med hals, som er på 300g.
    Skal i weekenden hente et Bucas udedækken med 0 gram, men med 100g og 300g liner.

    Min tidl hoppe havde:

    Insektdækken med hals
    Stalddækken uden hals 200g
    Stalddækken med hals 300g
    2* Regndækken 0g
    Regndækken med foer 50g
    Overgangsdækken uden hals 100g
    Overgangsdækken med halv hals 200g
    2* Vinterdækken med hals 300g
    Vinterdækken uden hals 300g


  • #6   4. sep 2018 Mine heste har de dækkener de har behov for ..
    Ham jeg har nu, har et tyndt overgangsdækken til start efterår hvis det regner og blæser meget.
    Så går han over til 150g, 300g og i de koldeste måneder 500g, de er med halv hals, da han er et været drengerøv og hvis der ikke er halv hals på, syntes jeg dækken kanten nemt sidder og gnaver i manen ..
    Min gamle pony havde et overgangsdækken m 100 g som hun havde på hele vinteren .
    Så hos mig, vælger jeg dækkener som hesten har brug for..
    Har den ikke brug for noget, går den uden smiley


  • #7   4. sep 2018 Til mine har jeg:

    0g
    100g
    200g
    300g
    400g

    Og kan lave 500g smiley


    Simpelt - fordi mine bliver klippet.


  • #8   4. sep 2018 Jeg har:

    Insektdækken
    0 gr regndækken
    200 gr stalddækken
    500 gr stalddækken
    400 gr udedækken med hals

    Nogle fleece og ulddækkebner med og uden hals.


  • #9   4. sep 2018 jeg bruger liner system.

    Et basisdækken med 100g, og så liner på efterbehov, 100g, 200g, 300g, eller 400g.

    Og så har jeg 2 løse halse, 1 med 100g og en med 200g.

    Har dog overvejet at købe en varilayer liner og så bare have 100g og så vari på resten af tiden.


  • #10   4. sep 2018 Jeg håber, min hest kan klare sig uden.

    Der fulgte fleece dækken med, så han hurtigere kan tørre efter ridning om vinteren.

    Hvis der er brug for mere, må jeg tage det derfra.


  • #11   4. sep 2018 Jeg har til min hoppe:

    Insektdækken m. hals
    Regndækken
    2 × 100 g
    2 × 200 g
    2 × 300 g
    Stalddækken 100 g.

    Derudover har jeg både lændedækkener, uldtæpper og et fleecetæppe til hende smiley

    jeg overvejer dog om jeg stille og roligt bør skifte de slidte dækkener til dækkener med liner system.


  • #13   4. sep 2018 Jeg har til min fjordhest.

    0g regndækken + regn med fleece
    100g overgangsdækken med hals og liner system
    100g og 200g Liner

    Fleece samt uld dækken samt et uldtæppe udover det har jeg refleks ridedækken og lændedækken. smiley

    Jeg har været heldig at kunne købe det hele brugt, så har heldigvis ikke ofret så meget på trods af noget af det er dyre mærker smiley


  • #14   4. sep 2018 jeg har til mine
    regndækner
    overgangsdækner med 150g high neck
    vinterdækner med 300 g med løs hals
    insektdækner
    flere flecedækner
    ulddækner

    har overvejet at købe et sæt regndækner med fleecefor


  • #15   4. sep 2018 Vi har

    50 g regndækken - plejer at have 0 gram, men det mærke, min hest kan tåle at gå med findes ikke med 0 g.
    100 g liner til at putte under regndækkenet - så har man et 150 g. dækken smiley
    300 g. vinterdækken
    400 g underdyne med hals.

    Alle mine dækner er med halv hals eller hel, da min hest ikke kan lide, de slutter på manken... de klemmer ham. Så vi er skiftet efter samtale med vores fys smiley Vi er meget glade for vores Trinity-dækner fra Hooks! De har specielt indlæg ved manken.


  • #16   4. sep 2018 Uha til min ene hest har jeg
    Tyndt regndækken
    2* 100 gram med aftagelig hals
    2* 300 gram
    2* 200 gram stalddækken
    4* fleecedækkener
    Vaffeltæppe
    og et Back on Track


  • #17   4. sep 2018 Et net cooler dækken og et fleecedækken, er hvad min mule har smiley

    Hun trives bedst ved de lave temperaturer, så tror hun ville smelte hvis jeg gav hende dækken på smiley

    Har godt nok et par regn- og overgangsdækkener, liggende fra min gamle hest. Men tvivler på hun kommer til at bruge dem.


  • #18   4. sep 2018 Jeg har 2 regndækner. 1 med 200g til den gamle dame og en uden til den yngre model. Bliver kun smidt på efterår vinter når det er koldt med heldags regn og blæst. Og så to fleece til hvis de er blevet våde og kommer på stald.

  • #19   4. sep 2018 Og så er tyndt et til transport men bruger det ikke rigtigt.

  • #20   4. sep 2018 Mine rideheste har hhv:
    • 0 grams regndækken
    • 100 gram - inklusiv hals der kan påsættes
    • 200 gram - inklusiv hals der kan påsættes
    • 300 gram - inklusiv hals der kan påsættes
    • 400 gram - inklusiv hals der kan påsættes
    • 500 gram med fast hals

    Derudover har jeg stalddækner med hhv. 200 og 300 gram. Fluedækner inklusiv hals.

    Min unghest går uden, indtil hun skal igang med at lege ridehest ??


  • #21   4. sep 2018
    Regndækken uden hals
    Regndækken med hals der kan sættes på
    200 gram liner
    200 gram stalddækken
    550 gram stalddækken med hals der kan sættes på

    Plus Snuggy Hood, en i fleece til indenfor og en i noget lycra til uden for.

    Så jeg mangler lige et 300 grams dækken, det jeg havde er solgt. Sidste år var pyllerrøven oppe på 800 gram.

    Og alverdens tykkelser i fleecetæpper, Back On Track med krydsgjord, keramisk tæppe, lige købt et 200 grams BOT stalddækken til billige penge.

    Dækkener kan man aldrig få for mange af smiley


  • #23   5. sep 2018 Til min fjordhest har jeg:

    1 x insektdækken uden hals
    1 x insektdækken med hals
    3 x regndækkener (0 gram) uden hals
    1 x fleecetæppe


  • #24   5. sep 2018 Til min lånehest har jeg et regndækken (0g) og et 100 grams.
    Jeg satser på at købe et 200 gram også smiley Havde overvejet at få noget med liner system, men dem jeg, er vist ikke lavet til det, og synes de bliver meget dyre.


  • #25   5. sep 2018 Tak for alle jeres svar! Grunden til jeg spørger er, at jeg lige har købt min første hest. Han har aldrig lavet noget, og har altid bare gået uden dækner. Men nu hvor han skal til at være ridehest synes jeg, at der skal dækner til så han ikke får en bjørnepels og så begynder at svede helt vildt under ridning, og bagefter bliver kold. Så derfor søgte jeg lige lidt info om hvad andre bruger,så jeg har noget at gå efter til bl.a. Hestival smiley ved dog godt, at det er så forskelligt fra hest til hest, men vil hellere købe et lidt for tykt som ikke bliver brugt denne sæson, end at stå og have en hest der fryser og jeg så ikke kan få fat i noget smiley

  • #26   5. sep 2018 Michelle...
    I dit sted, ville jeg overveje, om man skal "lade være med at løse et problem, der ikke er der."

    Prøv at tal med sælger.
    Hvor meget pels plejer den at sætte? Har de prøvet at bede den om at arbejde med vinterpels? Nogle heste arbejder upåvirket af vinterpels og tørrer hurtigt...

    - I dit sted, ville jeg hvis jeg så et fantastisk godt tilbud købe regn dækken og dækken med lidt fyld. Og fleece, så du kan hjælpe den til at tørre lidt hurtigere efter arbejde. Og ellers vente med at købe dækkener til du har brug for det. De fleste butikker har så stort et udvalg, at du kan købe de ting du har brug for næste dag - eller bestille på nettet samme aften og få leveret et par dage senere.
    -og så overveje ikke at sætte dækken på, før hesten fryser - eller hesten ikke direkte sveder med dækken.
    - Det værste der kan ske ved at se an, er at du kan få brug for at klippe om et par måneder...


  • #27   5. sep 2018 Jeg har alm. regn, regn med fleece, 150g overgangs, 2-300g vinter (husker det ikke) og et 500g vinter, alle uden hals.
    I vinters brugte jeg kun alm. regn og overgangsdækken. Min hest bliver ikke klippet smiley Hun fryser primært hvis der er blæst og regn, minusgrader i sig selv er sjældent det største problem. Hun bruger primært dækken fordi hun ikke skal bruge energi på at holde sig varm, da hun så taber sig let.


  • #28   5. sep 2018 Jeg har ikke haft ham om vinteren endnu, så jeg ved ikke hvor meget pels han sætter. Jeg ved reelt set heller ikke om han fryser om vinteren, det er der nok aldrig rigtig godt øje med. En anden ting er, at han vidst ikke har været vant til at gå ude så mange timer i streg som han gør hos mig, og så synes jeg ikke han skal bruge så meget af sin energi på at holde sig varm, når jeg kan hjælpe ham smiley

  • #29   5. sep 2018 Nu skriver du at du ikke vil have mærker, men skriver lige mine på alligevel da de er lidt specielle smiley
    Jeg har følgende:
    Regndækken
    Bucas Power turnout light
    Bucas Power turnout extra

    Light er tyndt, vil tro at det er 50-100 g. Dog uden at være helt sikker.
    Extra er noget tykkere, men stadig ikke blandt de tykkeste. Har dog aldrig oplevet min hest fryse med det smiley

    Min hest går ude 24/7 i løsdrift med ly, og får dækken på pga. slidgigt i lænden.


    Før jeg købte mine bucas havde jeg følgende:
    Regn
    50 g
    150 g
    200 g
    300 g
    400 g

    Er så glad for at være nede på 3 ude dækkener nu smiley


  • #30   5. sep 2018 Maria tal flot dit input! Og ja, det må da være rart at være nede i så lidt som muligt, det er også det jeg selv går efter. Overvejer også selv noget liner system for netop at undgå det smiley hvor har du købt dine dækner henne?

  • #31   5. sep 2018 Mine er købt i irland på outlet. Der fik jeg dem til ~700 kr stykket. De koster næsten 2000 herhjemme i butikkerne smiley
    Liner overvejede jeg også, men så fandt jeg dem jeg har nu på tilbud, og slog til der smiley


  • #32   5. sep 2018 Ja, søgte dem godt lige på nettet, og så de er ret dyre! Så kan jeg dæleme godt forstå du slog til når du ser dem til den pris! smiley

  • #33   6. sep 2018 jeg har
    0g regndækken uden fleecefor
    200 gram overgang med 150 gram aftagelig hals
    200 gram stalddækkken
    450 gram dækken med 200 gram aftagelig hals
    smiley


  • #34   6. sep 2018 Jeg har to heste - en som sætter pels som en Bjørn, og en som er så finpelset året rundt, at alle tror han bliver klippet.

    Mine heste går på fold med læskure fra 07-17 om vinteren, så de kan gå i læ hvis de vil for regnen.
    Men jeg må indrømme, at jeg ikke gider stå med en våd og mudret hest, når jeg kommer hjem og skal ud at ride - så de går med dækner.

    Bjørnepelsen bliver klippet 1-2 gange om vinteren. Finpelsen bliver aldrig klippet.

    Jeg har regndækken med 0 gram, 100 grams, 200 grams og 300 grams - det plejer at være fint hele vinteren igennem. Jeg foretrækker dækner hvor jeg kan sætte hals på eller lade være. I godt vejr går de uden hals, i dårligt med hals.
    Når de bruger hals er det vigtigt at få slået halsen tilbage når de er på boks, ellers er de efter min mening for meget pakket ind, og kan også ødelægge deres man.

    Ofte er jeg overrasket over hvor længe de trives med et 100 g dækken på, det er oftest ind i december før de får de varmere på, og 300 g ofte kun i perioder med mere vedvarende frost.

    Min stald er lige så kold som udendørs, men ellers skal man altså lige forholde sig til, at ofte er mange stald varme om vinteren, og derfor står heste med tykke udedækner og koger indenfor.

    Bjørnepelsen bliver som sagt klippet 1-2 gange om vinteren. Første gang er i okt/nov, hvor vejret er varmt nok til at han sveder med sin store pels bare på en skridttur.
    Som klippet bliver han ikke svedt, og når pelsen vokser ud hen i dec/jan, ja så er det så køligt, at det ikke gør noget. Derfor er hans nr 2 klipning ofte afhængig af om han skal ud at gå stævner/sættes i træning hos min berider, mere end at hesten sveder.

    Helt generelt sveder han ikke særlig under træning, da han er stressfri og ikke hidser sig op. Så han sveder lidt i gjord lejet og lidt på hals, det er det - og det selvom han går S-dressur på landsplan.

    Jeg køber ofte dækner fra Tika, hvor halsen kan monteres på med velcro - hader de halse som monteres med en karabnhage.
    Bryder mig ikke om at bruge linere, vil heller have et helt dækken, og så bare flere af dem.

    Mvh Charlotte


  • #35   6. sep 2018 Uha

    Har to heste.

    3 regndækkener uden fleece
    4 overgangsdækkener med 200 gram i
    4 vinterdækkener med 300 gram i
    3 vinterdækkener med hals med 400 gram i

    4 stalddækkener med 200 gram i
    2 stalddækkener med 400 gram i

    Så har jeg et hav af fleecetæpper, ridedækkener og lændetæpper samt fluedækkener. smiley

    Stalddækkener kan også fungerer til transpot og som underdyner under dækkenerne.

    Mine heste bliver klippet.

    Sidste år gik den ene med 750 gram og med hals (mega frysehest) og den anden gik med 300 gram med hals.


Kommentér på:
Hvilke dækner? ??

Annonce