{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
695 visninger | Oprettet:

Tilskudsfoder til led {{forumTopicSubject}}

Hey HG, nu mangler jeg simpelhent andre folks erfaring smiley

Jeg ønsker at finde noget der kan hjælpe på led i perioder, altså noget man kun giver når det er nødvendigt, som fx vinter perioden hvor det bliver koldere.
Må jo erkende at Sam ikke er ny mere, trods han opføre sig som en på 3 smiley han er døjet med dårlige ben før som vi har haft dyrlæge over, og kan derfor heller ikke gå uden sko længere smiley Vi har også haft massør på som har behandlet en muskelknude i skulderen på ham, som skulle være godt væk nu smiley

Men nu hvor vinteren kommer tættere på, så begynder han har blive stiv, og knækker lidt igen.

Dr. dyr er obs på det. Han bliver skridtet til han ikke knækker mere, og travet lang og dyb til han ikke er stiv mere smiley

Har i nogle råd og ider til fodertilskud? helst gerne i den billige ende da SUen ikke giver så meget smiley

Info om Sam: 15 år, stået med haltheder on/off i et ½ år og ellers ikke været det store. Slår sig selv (rammer sig selv når han går) derfor får han sår og skrammer hele tiden. Haft muskelknude i skulderen. Går med forsko. Træner M dressur og springer omkring 1 meter. Får kun basis foder fra rideskolen og hø, samt saltblok smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tilskudsfoder til led
  • #1   26. okt 2018 Hyben skulle være godt både som forebyggende men også som fast tilskud.
    Jeg tænker man sagtens kan bruge det i perioder.
    Der er en del producenter som forhandler det og deraf også forskellige priser. smiley


  • #2   26. okt 2018 vi har også giver hyben før, som han har været vældig glad for, tror stadig jeg har en pose liggende i fryseren, kunne være man skulle give dem en chance igen smiley

  • #3   26. okt 2018 Jeg bruger EquiMobility. Min vallak mangler væske i sit ene led i bagbenet og min hoppe har spat. Produktet dækker dem begge og så vidt jeg kan se er det vidst nærmest det eneste produkt derude som både indeholder hyaluronsyre som er specielt godt til min vallak og glucosamin som er godt til min hoppe. Jeg begyndte at bruge det dengang min vallak stod skadet i 2014 og vi startede med EquiMobility Plus og derefter den normale, begge dele var efter dyrlægens anvisning. smiley
    Min vallak får ca 1/3 af et bæger (dyrlægens anvisning) eller lidt mere og min hoppe får det halve af hvad han får. Sådan en spand holder længe. Da det kun var min vallak der fik så holdte den næsten et halvt år smiley


  • #5   26. okt 2018 Hyben, ingefær og gurkemeje, fantastisk kombination

  • #6   26. okt 2018 Sort peber, djævleklo og pilebark som en tilføjelse til dagmars indlæg

  • #7   26. okt 2018 Jeg bruger denne som bla indeholder hyaluronsyre, chondroitin og clucosamin. Det er drøjt i brug. Dog bestiller jeg to bøtter hjem fra England til et år ca til min lille fis og det billigere end herhjemme.

    http://prorider-shop.dk/shop/cortaflex-ha-regular-305p.html


  • #8   26. okt 2018 Back on track gamacher om natten smiley

  • #9   26. okt 2018 Glemte at skrive mhs til at han "smeder" træder op i sig selv, er en taktfejl som kan trænes væk, medmindre det skyldes spændthed/låsninger i ryggen så kan man tag hånd om dette først, før man begiver sig ud at træne ham til at gå i samme takt, så der ikke er forsinkelse på hvornår han flytter forben smiley

  • #11   26. okt 2018 Mette: det har jeg også haft kig på før smiley Vil lige tjekke yderligere op på det, for det lyder interessant smiley

    Nana: Det har jeg ikke lige hørt om det produkt før smiley

    Dagmar: Taak smiley

    Miss Soffy: Tak smiley

    Krikken: Er de ikke ret dyre? smiley der hvor jeg står piller de heller ikke gamacher eller klokker af inden de kommer ud, så det bliver måske et problem smiley


    Angående med at han slår sig selv, så træder han altså ikke op i sig selv.. I starten (for 6 år siden) trådte han op i sig selv, men det kom hurtigt med træning smiley han slår altså benene ind mod hinanden,, altså køre forbenene op ad hinanden og det samme med bagbenene (det skyldes han er ret smal og har dårlige ben stillinger) Der har været dr dyr, massør, smed og div. til at tjekke op på det, og han fejler ikke andet end at han desværre slår sig smiley hvilket giver lidt knubs smiley


  • #12   26. okt 2018
    Både og - men mange med heste med fx gigt og andre problemer, er meget glade for dem.
    Catago Fir Tech laver også, Horseguard laver også noget med keramisk ler og Premiere Equine.
    Hvis det forbedre hestens livskvalitet - så er er det ikke mange penge vs. hvad man ellers bruger på dyrlæge, behandler osv.

    Men nej, nogle steder piller ikke gamacher af/på - nogle steder kan man evt. betale for det.


  • #13   26. okt 2018 Det er rigtigt Krikken, men det skulle også helst være noget jeg ville kunne skaffe inde for den nærmeste fremtid, og pengene er ikke så store, så staldgamacherne tager nok noget tid at skaffe hjem smiley

  • #14   26. okt 2018
    Brugte ligger de nok i samme pris som et effektivt ledtilskud.
    Evt. fra nye hvis det er på tilbud eller ikke lige er BOT.


  • #15   27. okt 2018 Mine dressurheste får MSM. Det er til at betale.

    Jeg giver det fra Solanum.


Kommentér på:
Tilskudsfoder til led

Annonce