{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
727 visninger | Oprettet:

Frøs/fryser jeres heste??? {{forumTopicSubject}}

Vi er i øjeblikket ved at bygge til, og lave om, det betyder at min kæreste har rykket taget af hestestalden da vi skal have høj rejsning på, i forbindelse med byggeriet. Det er jo så godt som sommer, og går vel an, tænkte vi, da vi havde planlagt timingen m.m.

Jeg havde lavet en intermistisk læskur løsning, men soom hos så mange andre er der jo en i flokken der bestemmer, hvem der skal stå ude og inde...

Det betød, at min miniature ikke kunne komme ind, og frøs så det hele rystede på staklen.

Jeg ræser afsted efter regndækken til min miniature, men der findes ikke nogle så små, så jeg måtte prøve med et hunde dækken.
Dette var en god ide, men desværre ikke en ide der fungerede optimalt...

Samtidig opdager jeg, at miniaturen halter på det ene forben, og konstatere, at hendes hove er helt bløde og opløste pga. vejret... Stakkels lille pige...

Ked af det og ude af den, forsøger min veninde og jeg, at opdrive en staldplads, til 3 stk ponyer... Det var jo nok bare et spørgsmål om tid, inden de andre ville få problemer med deres hove...

Min kæreste bliver bedt om at kører forbi nogle vi kender, for at se om de tilfældigvis skulle have 3 bokse... Ledige...!

Alt andet glipper, og jeg lukker den lille ind i hestetraileren, for at give hende ro og lidt tørvejr. Hun har på daværende tidspunkt stået og rystet i adskillige timer...!

Jeg tørrer hende efter bedste evne, mens jeg afventer svar fra dem vi kender... Til sidst forbarmede min kæreste sig over hende, og vi blev enige om at tage hende ind i stuen... Det hjalp på hendes rysten, og så var det som om det hele lysnede...

Dem vi kendte havde tilfældigvis 3 bokse og 1-2 store dejlige folde, vi kunne leje, til vi igen har tag på stalden... Vi skulle dog selv sørge for alt med at passe hestene (de er ikke heste interesseret), men da det er 2 km fra mig, er det til at overskue... Kl. var blevet 21.40, da vi fik den besked, og de spurgte, hvornår vi så regnede med at komme med hestene... NU!!!

Jeg kan love for, at vi fik læsset hestene og afsted til stald, tørvejr, spåner, halm og varme... Uha det hjalp. Så kl. 23.30 kunne vi kører fra stalden. Og min lille miniature var endelig holdt helt op med at ryste...

Tak gode "land rover naboer" som vi kalder dem... Der faldt lige en tung sten fra mit hjerte Det var stort af jer, at i lod os komme med så kort varsel...

Dejligt når der er andre der kan træde til og hjælpe... Mænd, naboer og hvad der ellers er at trække på!

Men hold da op, andre der har heste der frøs/fryser???

Kram Heidi


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Frøs/fryser jeres heste???
Kommentér på:
Frøs/fryser jeres heste???

Annonce