{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.267 visninger | Oprettet:

det værste er sket.... snøft.. {{forumTopicSubject}}

...troede ALDRIG at det skulle blive mig der skulle lave sådan et indlæg, jeg er altid hoven og snobbet når jeg selv læser indlæg som dette, men det ændrer sig fra i dag...

Jeg har én eneste hest, hun hedder April's Nar, og jeg har ejet hende i et år, min far har selv avlet hende, og han har stadig moren, en 24 årig oldenborg, ud over det har han en 2 årig jydsk HINGST, en 6 Årig jydsk hoppe, en 5 årig jydsk hoppe og en 2 mdr. gammel hoppe...

''lille'' Nar overtog jobbet som førehest for 1½ måned siden, efter hendes mor, som var ved at blive for gammel til det, de andre heste fandt sig i det, selvom Nar kun er 4 år, og derved den yngste, men så kom nar til hingst, og den ene hest blev skiftet ud imens, så den 6 årige hoppe min far har, lagde sig pænt under Molly's kommando indtil Nar kom hjem fra hingst, men da hun kom hjem, blev hun jo førehest igen, men det ville Ulla (den 6 årige) ikke finde sig i, ingen yngre hest må besteme over hende, så også mille (den 5 årige) gider nu ikke acceptere Nar, Molly og Bjørn (hingsten) er de eneste der kan lide deres ''gamle'' førehest, også selvom bjørn er ny... Problemet i dag er så min far... jeg spurgte ham da han købte hingsten i lørdags, om han havde tænkt sig at MIN hest skulle gå sammen med ham... neeeej da, vi var da slet ikke sikre på at hun var i fol, osv. næ jyderne skulle gå sammen, og Nar og hendes mor skulle gå sammen, de skulle under ingen omstændigheder lukkes sammen, når vi så fik føl næste år, skulle følhopperne gå sammen, og så kunne Bjørn få selskab af Molle, (som ikke kan få flere føl)

Men men men, hvad gør far mens jeg er på arbejde,.... han lukker kraftedderme ALLE jyderne sammen med min hest, UDEN at holde øje med dem, for han flytter køer, 4 af gangen2 kilometer væk fra gården....

Hvad ser jeg når jeg kommer hjem... 5 heste (og 1 føl) sammen på marken, løbende rundt, så står de stille lidt, og så løber de rundt igen, ja de ser stressede ud.... nå, men jeg skal ihvertfald have Nar ind, for vi skal ride undervisning i aften, men jeg kan bare ikke komme i nærheden af hende, for hun render væk, hver gang jeg kommer i nærheden... lige pludselig ser jeg Ulla sætte efter hende, et angreb, Nar nåede heldigvis væk fra hende, men jeg opdagede at Nar var halt... PIS tænker jeg, og holder øje med hendes ben, det må være en sten i hoven, det ligner det måden hun støtter på den... jeg prøver at komme i nærheden, men hver gang jeg kommer tæt på¨stikker hun af, for jyderne er lige i hælene på mig... da jeg langt om længe får jyderne væk fra mig, fordi min kæreste kom ud og snakkede med dem, kommer jeg hen til min hest, Får træktov på hende, og løfter hendes hov, INTET at se, absolut intet, så jeg trækker lidt med hende,.... det er slemt hun er meget halt... pis, nå men jeg trækker hende op mod leddet, så hun kan komme væk fra de andre, så de alle kan falde til ro... Molly, følger med, tæt på os, lige pludselig opdager jeg bjørn komme nærmere, helt rolig, han vil bare snakke, Molly, lægger ørene HELT ned, og angriber, så han flygter, da han er jaget væk kommer molly hen igen, helt op ad lille Nar, og da vi kommer op til leddet smutter hun med ud, og følger os op i stalden vor hun stiller sig i sin boks, jeg undersøger nar's ben grundigt inden jeg sætter hende i boksen, og lukker mollys boksdør. grædende, for der er intet at se, skaden er invendigt hvor jeg intet kan gøre, så kommer far, og hold da op jeg råbte af ham, hvad fanden han bildte sig ind osv... jamen, det var da nokfordi Nar var kommet for tæt på Mille og hendes føl, og sparket ud... Jeg HAR sagt til ham at det er FORBUDT at lukke nar på fold, med føl, hingste og køer, men manden lytter ikke til mig, så nu holder jeg ham til ansvar for at nar er halt... for hvad bilder han sig ind.... der er en fold LIGE ved siden af, samme størrelse, han kunne have lukket jyderne på...

Og nar, hun er så halt jeg aldrig har set en hest være før, Naboens hest blev aflivet fordi den var kronisk halt, og det var ikke lige så slemt som aprilsnar er nu...

Jeg håber inderligt at det går væk igen, der er ingen hævelse, hvis der bare var det, kunne jeg ligge varmt omslag på... Men ligger nu alligevel et omslag på hende senere, og så ser vi det an et par dage, hvis der ikke er forbedringer fredag, skal doktor dyr ud, men hvis det går bare lidt bedre, ser jeg tiden an til onsdag, hvor jeg alligevl skal have dyrlæge for at drægtighedsundersøge lille Nar... og med mit held SKAL det være bedre, og der SKAL være føl, for nu har jeg været uheldig længe nok....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  det værste er sket.... snøft..
Kommentér på:
det værste er sket.... snøft..

Annonce