{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
860 visninger | Oprettet:

Prøver at finde vores ponys fortid. {{forumTopicSubject}}

Vi har købt denne skønne blandings vallak.
BALOU Født 22 marts 2013. Den har grønt pas og der stå intet. Kun de dyrlæger der har vaccineret den og hvor.
Er der nogen der kan hjælpe . Villle så gerne finde ud af hvem der har haft den og hvem dens mor og far er.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Prøver at finde vores ponys fortid.
  • #1   18. nov 2019 Et billed mere

    profilbillede
  • #3   19. nov 2019 Prøv Hestenettet.dk

    Det er nogle gamle rotter, der bruger den side.
    Hestenettet.dk ved alt, ved du nok.

    Der er en kategori for opslag, der er beregnet til at hjælpe hinanden med at finde ud af, hvor en hest kommer fra.
    Der er meget få svar per opslag.
    Nogen gange går der en måned fra en Trådstarter laver et opslag til der er svar. Og måske kommer der kun et svar.
    Men svaret er ofte i stil med.

    "Jeg husker din pony!
    Jeg stod opstaldet hvor at... Forældrene er... Osv"
    Meget imponerende!

    Hvis folk skal kunne genkende en pony, som de ikke har set siden 2003, så skal der nok flere oplysninger på.
    Kender du fødselsdato?
    Signalement - størrelse, aftegn osv.
    Race - eller formodede racer.
    Hvad ved du om, hvor hesten har boet før? Vaccinationskortet er en god start!
    Osv.


  • #5   19. nov 2019 Når man køber en hest uden afstamning, så må man acceptere at man køber en vare uden deklaration - sådan er det bare smiley

    Det kan da godt være, at du kan finde noget på den alligevel, men det kommer sikkert til at kræve en del detektivarbejde fra din side.
    Fx er den oprettet på DRF GO, hvis den har startet stævner, og når du har oplysninger om de dyrlæger, der har vaccineret den tidligere, så ved du lidt om, hvor i landet den har befundet sig - så må du jo til tasterne på diverse hestesider plus facebook.

    Mht. dens forældre, så glem det. Du kan få oplyst en masse navne, men det er jo ikke sikkert at det passer. Igen: stamtavle er lig med varedeklaration.


  • #6   19. nov 2019 Prøv at søge den herinde i Anden Særlig Race. HGs søgemaskine er bare ikke særlig effektiv, så det er gammeldags benarbejde, med at kigge dem alle igennem.
    Du kan også eftersøge den i diverse hestegrupper på Facebook. Skriv de dyrlæger der har vaccet hesten. Dem kan du Google og finde ud af hvor i landet, hvis det ikke tydeligt fremgår. Du må igang med at lege Sherlock Holmes smiley


  • #7   19. nov 2019 Mit bedste bud vil også være diverse hestegrupper på facebook smiley
    Jeg forsøgte lige, om jeg kunne finde ham herinde, men det kunne jeg ikke udmiddelbart desværre


  • #8   26. nov 2019 Har du ikke ejerskifte certifikat?

    Jeg faldt hele min pony for historie pga ejercertifikatet og steges!
    Der var ikke blevet skiftet ejer længe så skulle alt igennem for at finde de rigtige underskrifter!(:

    Ved ikke om det er lige så nemt i dag som den gang, det er 12 år siden eller noget i den dur!(;


  • #10   26. nov 2019 Åh ja så er det ikke nemt længere (:

Kommentér på:
Prøver at finde vores ponys fortid.

Annonce