{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.948 visninger | Oprettet:

Sarah M
Sarah M
Tilmeldt:
3. jun 2019
Emner: 5 Svar: 10

Pasning af hest ved længere ferie {{forumTopicSubject}}

Hvad plejer i at gøre med pasning af hesten når i er på ferie?
Jeg planlægger en længere ferie på 1 1/2 måned til næste forår, men er lidt i tvivl om, hvordan man plejer at gøre med pasning. Jeg at en part kan være der mange af dagene. Men én part er måske ikke nok, og kan man anskaffe sig endnu en part bare for 1 1/2 måned? Jeg regner med at tage til USA, så det er ikke sådan at jeg lige kan komme hjem og passe, hvis der hele skrider.

Hvad plejer i i øvrigt at gøre ved fx sommerferie?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pasning af hest ved længere ferie
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #1   15. apr 2020 Hvad med at sende hesten i ridning/pasning.?

  • N
    N Tilmeldt:
    sep 2017

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 15
    #2   15. apr 2020 Jeg ville nok ikke skaffe en ekstra part for så kort tid. I stedet ville jeg lade (nuværende?) part have hesten så meget de ville, så længe den selvfølgelig blev redet og behandlet på de betingelser man i forvejen har aftalt.
    Evt kan du aftale med andre fra stalden af de lige kan kigge til hesten og evt fodre den hvis parten ikke kan komme hver dag.


  • Sarah M
    Sarah M Tilmeldt:
    jun 2019

    Emner: 5 Svar: 10
    #3   15. apr 2020 God ide med at sende den i pasning/ridning. Men kan man godt det i så lang tid?

  • #4   15. apr 2020 Ferie? Hvad er det for noget? Jeg har ikke holdt ferie i 7 år, hvor jeg har været i udlandet.

    Ej, jeg ville få en veninde til, at se til hesten de dage parten ikke kan passe hesten. Er der andre i stalde hvor du står, så kan du jo, evt tilbyde, at passe deres hest når de skal ud, at rejse, mod de vil passe din hest, mens du er væk.


  • Sarah M
    Sarah M Tilmeldt:
    jun 2019

    Emner: 5 Svar: 10
    #5   15. apr 2020 Yes god ide. Jeg tænker bare at når jeg er så langt væk så ville det være rart at få sat i system, så jeg ikke skulle spekulere på om den nu havde fået foder eller besøg. Men helt klart - en god ide at alliere sig med en veninde eller dem i stalden.

  • #7   15. apr 2020 I dit sted ville jeg spørge opstaldningsstedet og parten, om de sammen kan passe hesten.

    Er hesten hjemme - bor du sammen med nogen?
    Har du opstaldere??

    Jeg har selv hest i fuldpas. Så, det giver sig selv.
    Vi har en hund, kan hunden ikke komme med kan den undtagelsesvis passes af familie. Men som udgangspunkt tager jeg hende med alle steder.
    Vi har lige fået 2 killinger. De kan undtagelsesvis passes af naboer.
    Når vi får dyr hjemme (fedekvæg osv) så er det slut med at rejse. Sådan er det, det er prisen for en hyggelig hverdag og godt kød.


  • #8   15. apr 2020 Jeg ville spørge en part, betale for fuldpas eller spørge en medopstalder. Og så sørge for at alt var så nemt som overhovedet mulig: Nemt foder, nem instruktion, muligt at passe for flere dage af gangen, ekstra grime synligt, sådan nogle ting.

  • #10   15. apr 2020 Send den på Hammerthor Poolcenter i Ikast. Der vil din hest både komme i god form, få muskler og blive passet super godt på. Kan varmt anbefale dem!

  • #11   15. apr 2020 Ferie? Hvad er det? smiley smiley

  • #12   15. apr 2020 Hvis jeg holder ferie, så plejer jeg at sende hesten/hestene i ridning, men det er så absolut ikke den billigste løsning smiley
    Min berider tager 8000 kr/mdr for fuldpas og ridning 5 x ugentlig - så 1,5 måned vil alligevel ligge i nærheden af 12.000 kr, og det er også en slat penge smiley
    Så lidt groft sat op, så skal man jo synes sådan et beløb skal kunne svare sig smiley

    Jeg tænker også at der måske ville være en part, som kunne blive ked af at blive skippet i 1,5 måned.
    Så jeg ville nok forhører mig hos part og opstaldningssted, om ikke de to tilsammen ville tage sig af din hest i de 1,5 måned du er væk - skulle hesten have en gang foldferie i noget af tiden, så er det noget de færreste heste får det dårligt af smiley

    Mvh Charlotte


  • #13   15. apr 2020 Snak med parten om hun vil have fuldpart i den periode eller få fuldpas på opstaldningsstedet.
    Personligt har vi ikke været på ferie i en del år, det har så ikke været pga hest, men hund, da hun ikke kan passes ude.

    Når vi flytter på gård og får hest og andre dyr hjem, regner vi ikke med at ferie bliver en del af vores liv. Men for korte ophold fx. en weekend, håber jeg at en veninde, opstalder eller part kan passe dyrene.


  • #14   15. apr 2020 Hvis du stoler på din part kan hun få ansvaret i den. 1,5 måned.
    På forhånd kan du have fundet x antal personer der har lov og vil tage de dage parten ikke kan. Men det er så parten der selv spørger om de kan.
    Lidt mere frihed til parten så hun selv kan få sin hverdag til at gå op.


  • #15   15. apr 2020 ferie- hvad betyder det?
    har aldrig nogen sinde været på ferie smiley Vi har altid haft dyr, og så har der ikke lige været mulighed for det
    i dag har jeg 12 katte, 2 heste, fugl, fisk og kanin. Så nu er det totalt slut med ferie.
    så vi nøjes også med bare at tage nogle en-dags-ture rundt om i dk

    tror nu ikke at jeg ville ture begynde at planlægge ferie - ikke engang til næste år
    når der ikke er mere styr på corona. Og der stadig ikke er udsigt til en vaccine før om 1 år


  • #16   15. apr 2020 Jeg var i Australien i 5uger sidste år, det løste jeg ved at min part havde sine dage, og så havde min underviser de andre dage, men nu står den også med fuldpas, så det var bare weekend udlukning der skulle løses med de andre, der har hest på folden. I stalden fik personalet at vide, hvem de skulle ringe til ved skade eller sygdom, da jeg jo ikke selv kunne gøre noget.

  • #17   15. apr 2020 Som hestetræner får jeg en faktisk en del heste ind som bare skal på ferie og passes imens ejeren er på længere ferie.

    Personligt med mine egne, så får jeg nogen til at foder dem og så får de selv ferie.
    De står i løsdrift, så de passer mere eller mindre sig selv når jeg har været på ferie, hvilket er sjælendt. smiley


  • #18   16. apr 2020 får en veninde til at passe den. min står i løsdrift så det er nemt. overvejer at tage afsted i et år til halvt år når jeg er færdig med uddannelse her har jeg en løs aftale om at få den opstaldet ved en anden veninde så kan hun passe den i mens. jeg betaler for alt til hesten, men det vil jeg hellere end at sende den steder hen eller udlåne.

  • #19   16. apr 2020 Det afhænger vel også lidt af, hvordan din hest står nu? Fuldpas, selvpas, hjemme?
    Ved fuldpas kan du jo blot få din part til at tage de dage hun kan, og ellers fri. Det tager ingen heste skade af. Ved selvpas kan du måske allierer dig med nogle andre til den daglige pasning og igen have din part til at ride de dage hun kan. Hvis de står hjemme, kan man måske få nogle til at house-sitte og passe den/dem.
    Ellers kan du sende den på et ophold af en art, alt efter hvad pengepungen rækker til. Om det er wellness, professionel ridning eller bare vedligehold.


Kommentér på:
Pasning af hest ved længere ferie

Annonce