{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
507 visninger | Oprettet:

Går han op ? {{forumTopicSubject}}

Jeg skal ud og starte mit første stævne på Herbie, og jeg glæder mig så sindsygt ! Men han har kun været i trailer én gang før, og der tog det 3 timer at få ham op. Det var dengang han skulle hentes, og han havde ALDRIG været i hænder før, han havde stået inde i sin boks i TO HELE ÅR ! cirka :b Så det var jo klart han ikke ville op, men nu har han været i hænder i 3 år, cirka. Er blevet redet, og er stort set ikke bange for noget længere .. Men tror I han vil gå op i traileren, uden alt for meget bøvl ? Der står jo en naden hest oppe i den, nemlig Hobit, og de er ret gode venner, og traileren er bred. Det er en vi lejer, så vi kan ikke øve det inden, men jeg håber han går op ..

Hvad tror I ? :b


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Går han op ?
  • #1   22. aug 2007 Jeg gætter at han kommer op, stille og roligt..Held og lykke..

  • #2   22. aug 2007 Hvorfor ikke ? Han har været i hænder længe, og er ikke bange for en SKID ! Han var aldrig blevet trukket dengang, og han skulle jages op i den. Men nu står en af hans bedste venner deroppe, og der er brød osv. til ham deroppe, og traileren er bred. Han har intet imod at gå igennem smalle ting, eller ind i mørke rum, han er helt kold på det område .

  • #3   22. aug 2007 hvor skal du hen og starte?

  • #4   22. aug 2007 cts

    Det der kan skræmme er et lille lukket og halvmørkt rum. Derfor kan du - hvis du har nogle springstøtter og en stor pressenning - lave en "trailer" og øve at gå ind i den med ham. Når du lægger pressenningen over støtterne, skal du lige sørge for at der i modsatte ende er lidt lys ( åbne pressenningen ) så det ligner en trailer mest muligt. Hvis du kan - så læg noget pap eller en plade for enden, så det ligner en rampe.. Har du de muligheder ??


  • #5   22. aug 2007 tror han gør :b
    efter lidt forsøg


  • #6   22. aug 2007 RPøv at øve med ham et par gange inde du ta´ afsted ...

    jeg prøvede med frej for at se om han kan lide traileren han var lide glad og gik lige op:b så prøv at låne en trailer og øv med ham .. smiley

    man bliver overrasket


  • #7   22. aug 2007 Det med at have døren foran oppe, kan altså være farligt, min venindes store hest ville heller ikke læsses, men efter meget lang tid fik vi den op( vi havde osse fået at vide at den lille dør skulle stå op) Tja, hesten var panik slagen, den smuttede under bommen, ud af den lille fordør.( der skal siges at den faktisk fik hele siden af traileren med) heldigvis gik det godt, men det har lært mig at selv en stor hest kan komme den vej ud..

  • #8   22. aug 2007 Ups!! haha:b

  • #9   22. aug 2007 Ja, vi blev fuldstændig måløse, det gik enormt hurtigt, mange har sagt hvorfor lukkede i ikke døren i en fart, men den smuttede jo faktisk ud inden vi havde nået at tænke på at binde, eller lukke dør..

  • #10   22. aug 2007 Næ, det havde vi ikke, den sad på sin plads, men en smidig hest det var lige det hun var.. Vi troede altså heller ikke vores egne øjne. Hesten var 160. Lippisaner.

  • #11   22. aug 2007 Ja,, hun kunne osse kun køres i lastbil bagefter

  • #12   22. aug 2007 Prøv at læsse ham nogle dage/uge før ? - så han vender(staves?) sig til det ?.. - det gjorde vi engang med en DV-hoppe som skulle flytte opstaldning og det hjalp meget! ..

  • #13   22. aug 2007 Han går lige op i traileren....alene det at der står en anden hest deroppe er som regel nok til at de vil gå lige ind. Han har jo kun taget lang tid om det sidst fordi han aldrig havde prøvet det før og også havde været indelukket i længe...det er jo ikke fordi (som jeg læser det) at han har haft en dårlig oplevelse inden...
    Til gengæld er det vigtigt at du tror på det lykkedes for selv en lille tvivl kan blive til en stor hvis hesten mærker det...


  • #14   22. aug 2007 Han går lige op i traileren....alene det at der står en anden hest deroppe er som regel nok til at de vil gå lige ind. Han har jo kun taget lang tid om det sidst fordi han aldrig havde prøvet det før og også havde været indelukket i længe...det er jo ikke fordi (som jeg læser det) at han har haft en dårlig oplevelse inden...
    Til gengæld er det vigtigt at du tror på det lykkedes for selv en lille tvivl kan blive til en stor hvis hesten mærker det...


  • #15   22. aug 2007 min hun har kun kørt trailer 3 gange i hele hendes liv og det var første gang dengang vi hentede hende at der var lidt problemer med at få hende op...

  • #16   23. aug 2007 Cowgirls: Nej, desværre . Men det var en rigtig god ide (;

    Andre:
    Altså, jeg havde jo ikke regnet med at han ville gå op, bare sådan lige, men efter et par forsøg (; Jeg kan ikke øve det med ham inden, da jegh ikke har nogen trailer og ikke har råd til at leje én, bare for at have den stående - det er alt'alt for dyrt !! Viv har kun ét sted at læsse, og det er ude foran stalden, ud mod vejen. Han har været der hundred vis af gange før, så det burde ikke være noget problem. Men traileren vi lejer, er bred og høj og lys, og Hobit kommer op først, så hun kan hjælper ham lidt op, for hun løber bare lige op i den, ja hun trækker os nærmest op :b

    Men min ridelære har været med til at læsse 1000 andre heste, så det burde jo kunne lade sig gøre ;b Det er nok også kun denne ene gang han måske vil tøve lidt, for ellers vil han med garanti blive så glad for stævner. at han VIL med hver gang :b han elsker jo at springe og vise sig frem, og han skal nok får godt med ros, hvilkjet han også er helt vild med :b Men håber virkelig han går op, og det tror jeg også han gør (;


Kommentér på:
Går han op ?

Annonce