{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
865 visninger | Oprettet:

Hvilke dressur ridestøvler? {{forumTopicSubject}}

Hej derude smiley
Jeg skal have nogle nye læderridestøvler.
Jeg har “altid” redet i springmodel (selvom jeg er dressur tante ud til fingerspidserne, faktisk tør jeg ikke springe, men det behøver vi ikke sige til nogen smiley ). Grunden til, at jeg har redet i springmodel er udelukkende, at jeg ikke magtede de der mega stive ridestøvler (mine aller første læderridestøvler var den gode gammeldags model som var stive som en bræt, gjorder ondt, uden lynlås osv.).

Men nu skal det være - og der er jo (heldigvis) sket en hel del på markedet siden dengang. Jeg har svage led, som gør at jeg nogen gange vrikker om i stigbøjlerne, når jeg rider. Jeg har fået anbefalet nogle stive støvler, så der er mere stabilitet.

Så hjælp mig - hvad skal jeg gå efter?
Det skal som sagt være dressurstøvler som er stive, med lynlås og bue.
Jeg har ikke verdens længste ben og lidt bred læg.
Budget max omkring de 3.000-3.500 kr.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilke dressur ridestøvler?
  • #1   3. jun 2020 Jeg kan varmt anbefale Cavallo Polo dressurstøvler. Jeg havde ligesom dig altid redet i springstøvler inden - men jeg elsker disse støvler! Og de kan fåes i mange mål - jeg er selv knapt så langbenet og med en lidt bred læg smiley

  • #2   3. jun 2020 - jeg gav omkring 3500 for mine for nogle år siden. Kan se at de er steget i pris siden (måske en ny forbedret model?) - men du kan måske være heldig at finde dem på tilbud smiley

  • #3   3. jun 2020 Jeg synes Cavallos ridestøvler er plastikagtige og meget let går i stykker.
    Jeg kan anbefale De Niros dressurmodeller (Raffaello, Tiziano, Bellini, Leuca mv.). Mine er to år gamle, ikke faldet sammen ved ankel, lynlåsen er stadig som ny og støvlen er generelt stadig rigtig pæn.

    De er desværre lidt over dit budget, men måske er det muligt at finde nogle brugt? smiley


  • #4   3. jun 2020 Mine er fra Königs (tror det er sådan man staver det) og de er bare fantastiske! De er stive og skal lige rides til, men de holder bare for evigt smiley Min mor har også et par, og det skal lige siges, at hendes støvler næsten har holdt i 25 år (de har overlevet en del parter og 2 egne heste) og hun bruger dem stadig i dag. De er næsten halv pris, hvis man passer en juniormodel (og det er jo mega dejligt, når man er mig, og ikke vokser mere!) smiley

  • #5   3. jun 2020 Jeg er desværre slet ikke til stive støvler - men har haft et par. Cavallo Grand Prix Plus. Hold dig fra dem. Synes virkelig de falder meget sammen, og så stemmer størrelsen jo ikke rigtig mere. smiley

  • #6   3. jun 2020 Jeg er rigtig glad for mine Cavallo Insignis smiley

  • #7   4. jun 2020 Du er nød til at tage ud og prøve forskellige støvler, støvlerne er ikke lavet ens. Jeg kan feks ikke passe Petrie støvler, fordi min vrist er for høj..

    Ellers er jeg glad for Cavallo, som jeg har haft flere forskellige modeller af. Jeg har også haft et par Königs støvler. Jeg har været glad for dem alle.

    Man skal dog huske at man i reglen får hvad man betaler for, Cavallo og Königs kommer i flere prisklasser smiley


  • #8   4. jun 2020 Jeg er total fan af Kingsley ridestøvlerne!

    Jeg har selv et par trænings stævner derfra og skal klart købe mine stævne støvler der også når jeg en gang skal igang med det igen!(:


    profilbillede
  • #9   4. jun 2020 Jeg har selv et par fra Cavallo (Linus, lavere prisklasse end dit budget), og dem er jeg virkelig glad for! Men tag ned i en (eller flere) rideudstyrbutik(ker) og prøv forskellige ridestøvler. Det er svært at sidde og guide virtuelt, da ridestøvler kommer i flere udgaver, prisklasser og str. Derudover skal de jo også sidde godt, og det mærker du bedst selv - og så med en dygtig ansat i en rideudstyrsforretning med hjælp og vejledning smiley

  • #10   4. jun 2020 Jeg har et par De Niro Tiziano - efter to år fremstår de stadig som næsten nye smiley
    De er en smule over budget, men i det lange løb kan de måske godt svare sig, hvis de holder tilsvarende længere smiley


  • #11   6. jun 2020 Rigtig glad for De Niro Rafaello støvlerne

  • #12   9. jun 2020 Jeg har et par Petrie Olympic, som jeg er virkelig glad for. Mener de ligger omkring 3500, de få steder der har dem.

    Jeg fik mine brugt til 1200 og det er virkelig de bedste støvler jeg har haft.


Kommentér på:
Hvilke dressur ridestøvler?

Annonce