{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
419 visninger | Oprettet:

Berider.. {{forumTopicSubject}}

Ja som overskriften siger så er det her indlæg om berider..
Jeg over vejer at tage berider-uddannelsen..
HAr altid drømt om bare at arbejde med heste, ved godt det er meget svært og hårdt.. Har lige været i praktik en uge hos en berider, og der blev jeg da ikke lige frem skræmt væk.. Nej fik bare mere lyst til at gøre drømmen til virkelighed.. Nogle som overvejer det samme eller er igang med uddannelsen, som måske kan give nogle gode råd..??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Berider..
  • #1   15. nov 2004 OKaaY.. r 15 nu.. og går i 9. (SyygT,.. r ved at være godt skole træt Nu..:S )
    Men har bestemt at kæmpe for det selv om folk gerne vil fortælle en hvor hårdt det er.. Men hvis det er det man kan lide og har lyst til at lave er dte så ikke det man skal..??


  • #2   15. nov 2004 Jeg er ikke berider, men har "bare" mange åra erfaring i hesteverden!

    Jeg tror i vil være rigtig godt stillede hvis i får prøvet en masse forskellige ting som har relevans for hestefaget.

    I sin tid fandt jeg f.eks en svensk familie som bor på Mallorca som opdrætter spanske fuldblodsarabere -Her boede og arbejde jeg i 4 mdr. jeg lærte utrolig meget om heste men samtidig gav det mig en god ballast.

    Også i UK er der gode muligheder for at komme til at arbejde med heste!!!

    Held og lykke og skriv endelig hvis i har nogle spørgsmål

    Kh

    Tanja


  • #3   15. nov 2004 Lyder spændende...
    Som alt er nu ja så er der faktisk ikke noget andet jeg har lyst til...
    Jow rigtig det er jo de fleste heste pigers drøm bar eikke så mange der gør noget ved det,,
    Men jeg vil være berider kæmpe for det...
    Har overvejet at tage afsted til et konkurencestald eller stuter for at mærke hvordan det er...=)


  • #4   15. nov 2004 Har været i praktik hos en meget dygtig berider her i Nordjylland... Og synes bare det var mega spændende.. Desvære havde jeg kun en uge i praktik i år.. Men fik tilbudet om at komme igen næste år.. og er helt sikker på jeg gør deet..=)
    Selv om min lærer prøver alt for jeg ikke skal blive berider med tage en uddannelse..
    Den eneste som støtter mig er min mor, da hun engang fik tilbudet om at komme til at arbejde i en stald i Norge men måtte sige nej da hendes forældre ikke synes om det.. Dte har min mor fortrut nu, og støtter mig derfor 110%...=)
    Jeg undersøgt en masse om det og ved det er hårdt.. MEn der er også mange gode ting ved det og hvis det er dte man vil så kan man jo lige så godt prøv går det helt i fisk må man jo bare finde noget andet...


  • #5   15. nov 2004 Det vil jeg ogå meget gerne.. For det første er det jo spændende at komme et andet sted hen.. en hvors kæmpe Danmark..=)
    Og så er det jo også helt andeledes i den store verden..


  • #6   15. nov 2004 Ja et af de stroe problemer er jo hvor man kan komme i "praktik"... Og der er også store krag.. Men jeg kæmper for det..=)

  • #7   15. nov 2004 Det er jeg også meget glad for hun gør, da mange af dem jeg kender ikke lige frem er til heste og besidte negle.. Mange af dem (selv voksne) forstår det ikke og synes det er bedre med en god uddannelse.. Men problemt er bare at det har jeg slet ikke lyst til...

  • #8   15. nov 2004 Hvordan kan det være du har snakket med dem..??

  • #9   15. nov 2004 Nej det er nemlig mega svært at bestå....
    Meb hvis bare man kan rider og gerne vil arbejde for at blive det sår har man en chance.. HVisnman nu dumper ja så må man bare tag det om igen året efter...!! HVis man har mod på deet...


  • #10   15. nov 2004 Jeg vil også gerne være berider, men har desværre ik højden til det, og jeg har også skader i mine knæ, skulder og så til sidst har jeg en skrue inde i min højre ankel og det er bare sur røv.... Men hvis jeg ik havde mine skader, var jeg også gået igang med uddannelsen, for godt 1½ år siden......!
    Men et godt råd til dig tag et år eller to, ude på et stutteri, så du får lidt mere erfaring end du har. For i den sidst ende får du nok bruge for det, og så har du noget mere med i rygsækken...!
    knuzzer Janni og Kit


  • #11   15. nov 2004 R helt enig Labaniet.. Hvis alle og en hver kunne være berider ville man jo få problemet når folk satte sin hest i ridning eller kom for at få undervisning..
    Sååe jeg synes det er ok at der er så strænge regler,,,=)


  • #12   15. nov 2004 Jep.. Tror også det vil være lidt nemmer at komme ind til den tid så, hvis man kan fortælle man har været der og der og arbejdet sårn og sårn... Der er nok ikke mange som tager en ind efter 10.klasse...

  • #13   15. nov 2004 JA det er mega hårdt i sær de første år.. Kender en som var igang men mistede lysten efter et måned...
    OKaaY.. dejligt for dig du har så gode kontakter..=)
    HVor gammel er du..???


  • #14   15. nov 2004 Alwayshappy... Ja deet var til diig.. Hehee
    ¨Må indrømme jeg har de samme tanker som dig og har det på samme måde..
    Sååe måske vi ses engang..=) Når vi står til eksamen.. HVis bi kommer så langt:...


  • #15   15. nov 2004 Når men vil logge af nu... Må heller kigge på lidt lektier nu.. Æv æv... Hygge hygge..
    Og atk for "hjælpen"...=)


Kommentér på:
Berider..

Annonce