{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
911 visninger | Oprettet:

Hvor meget værd? Islænder {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen. Jeg tænkte på om i vidste hvad man kunne tillade at tage for en islænder vallak på 11 år. Han er 5 gænger for passen ikke er trænet men har en sofatølt. 100% børnehest fremadgående men venter på at gøre noget indtil rytter har sagt god for det. Trafiksikker selv ved tung trafik. Ellers stille og rolig. På 138 cm høj.

Hvilken prisklasse vil i sætte ham i?

Han har rødt pas. Med fin hårpragt


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor meget værd? Islænder
  • #1   11. jul 2020 Jeg ved det ikke. Han lyder som en dejlig hest - også set med islænderrytterøjne smiley
    Jeg vil anbefale dig at ringe til en salgsstald og tage en snak hvor du uddyber nærmere. De har kendskab til markedet. Jeg har selv lige haft min hest i træning i vinters i en professionel stald. Hun fortalte mig hvad hun kunne sælge min for - og jeg blev meget overrasket. Jeg sælger nu aldrig min hest, men blev da stolt af at jeg har en dejlig og eftertragtet hest smiley


  • #2   11. jul 2020 Børne islænder er i høj kurs pt, eller generelt er islænder steget voldsomt denne sommer I forhold til andre somre synes jeg. Om så folk får solgt eller ej, det jo det.. men umiddelbart er mit bud 35-40.000kr, hvor du har mulighed for eventuel at slå af prisen ved rette køber men ellers er MaleneTilde råd, også en god mulighed for at få en reel prisoverslag men også så du slipper for at stå for handlen. Mit bud er sat udfra at han er lige til med sit sind, ingen staldunoder, kan læsses i trailer, kan rides ud alene, ingen sygdomme og fysiske skavanker mm

  • #3   12. jul 2020 Udfra det kunne du sagtens sætte ham 45.000 kr med forbehold for om han selvfølgelig er passet med smed, dyrlæge, tandlæge osv.
    Samt hvordan han er at læsse og køre, og om han evt er gangsat.

    Men selvfølgelig kommer det også an på udbud og efterspørgsel, lige pt ved jeg ikke hvordan det går med heste salget, men hvis der ellers er godt gang i det burde han blive solgt hurtigt.

    Jeg skulle ligge 50.000 for en yngre men ellers tilsvarende islænder. Afstamningen kan også have noget at sige.


  • Karen H
    Karen H Tilmeldt:
    mar 2020

    Følger: 6 Følgere: 5 Svar: 35
    #4   13. jul 2020 Lige pt mangles der “kone-heste” og den kategori kunne din godt gå under? Jeg ville sætte ham til salg for 45.000 smiley

Kommentér på:
Hvor meget værd? Islænder

Annonce